Anonym (Förbannad) skrev 2016-10-23 03:14:42 följande:
Ikväll sa min sambo glatt att han rökte marijuana med sin kompis för två veckor sedan! Jag blev bestört, droger är oacceptabelt i mitt hus. Kompisen har skilt sig och är ledsen och införskaffar tydligen marijuana. Jag frågade min sambo varför han gjorde det och om han gör det ofta varpå han svarade att han rökt två gånger på tio år. Vi varken röker eller snusar: Vi tar max ett glas vin ibland.
Hur kan man som 40-åring göra så här?! Han tyckte jag var löjlig som blev arg.
Jag kan inte släppa det!
Vi pratar om att skaffa barn. Jag kan inte ha en man som kanske röker marijuana ibland! Även om det är 2 ggr på tio år.
Överdriver jag eller bör jag göra slut?
Skulle du allvarligt fundera om att lämna honom för att han rökt på 2ggr/10 år, börjar jag undra vad ni har för relation IRL.
Tror att du söker någon samhälleligt accepterad anledning att kunna lämna honom.
Jäkla svenska dubbelmoral. Ni supar mer än vi ryssar, trots systemet. Ni knarkar mer än folk i Holland. Ni skaffar petitioner för att bli av med rökare på jobbet för att samtidigt stoppar in halva burken snus för att bli kvitt med avvänjningssymptom. Och alla dessa blonda, puritanska kvinnor som hellre lever på 800 kcal per dag och gymmar som vansinnigt för att uppfyller några inbillade krav samhället har. Plus de kvinnor som är för fega att berätta för sin partner, jag vill inte ha dig längre, utan istället letar efter någon godkänt anledning, drogmissbruk typ, för att få släkten på sin sida.