Lilla Gs mamma skrev 2016-10-24 11:27:19 följande:
Jag förstår att du reagerar, TS, särskilt då
du trodde att ni hade samma inställning till alkohol och (andra) droger. Att din man sedan var lite mer liberal till detta kan ju komma som en överraskning.
Att han rökt så få tillfällen är väl snarare en anledning för er att aktualisera diskussionen om vilka principer ni har - du behöver ju inte kasta hela förhållandet på sophögen för det? Om han är beredd att skippa att röka på när han förstår hur viktigt det är för dig så är väl det bra nog?
Personligen håller jag inte med flera av de andra som svarat här och skriver hur ofarligt det är med marijuana. Det finns forskning som visar att hjärnan påverkas mycket av det och det stämmer med mina erfarenheter när jag mött marijuanarökare i mitt jobb. Att alkohol också är en drog som borde förbjudas i så fall är en annan diskussion - två fel blir inte ett rätt.
Hur som helst, ni kan väl komma fram till en överenskommelse som passar er båda?
Om del är såpass obstinat som TS, så går ju det inte ens närma sig ämnet och få sådana reaktioner.
Och då väljer alla låta bli att säga nått, så inbilla sig de hade samma tankar är ju obefintligt.
Sen förstår jag inte i hur man tror sig kunna äga en annans kropp på detta viset.
Jag är helt med på att man kan kräva att droger och konsumtion av sådan inte sker under samma tak.
Har någon skrivit att cannabis är ofarligt?
Hur som helst, det farligaste med cannabis är lagen och dennes åtgärder.
Men givetvis finns det dåliga saker som kan ske i konsumtion också, dock inte hos dom som röker 2ggr på 10år.
I ditt jobb, ska vi gissa, nått med beroende/psykvård?
Aldrig förstått varför dessa tror de vet hur folk blir på cannabis, när man lever i en bubbla där alla har problem med cannabis.
De som har problem på alkohol ligger på ~10-14%, cannabis ~4%.
Jag tycker vi borde ha lärt oss av historien att alkohol inte går att förbjuda.
Kanada kommer ha legaliserat nu våren 2017, detta kommer ha återverkningar som når ända till Sverige varken vi vill eller ej.