Så skapas en bitter biomamma
Av en händelse råkade jag läsa en gammal tråd på ämnet varför biomammor är så bittra och jobbiga. Tråden var lång men frågan verkade kvarstå. Därför tänkte jag att det nog är fler som är intresserade av frågan så jag tänkte svara här i en ny tråd.
Pappan bokade in sin första dejt på min arbetstid när han skulle ha barnet och sa helt sonika att han skulle lämna barnen på mitt jobb. När jag ringde och var arg så hörde den nya mitt arga tonläge och vips så var jag "det svartsjuka exet."
Pappan slutade kalla mig för mamma till barnen när han träffade sin nya. Jomenvisst, nånstans där fick även jag som annars har ganska lite revirtänkande en släng av detta.
Två veckor in i deras förhållande kom pappan och krävde en totaländring av umgänget helt anpassat efter hans nyas umgänge med sitt barn. Ändringen skulle dessutom gälla omgående.
Intresset för umgänget drivs efter mitt ex nya kvinnas agenda. Pappan måste ju "ta ansvar för sitt barn." En fin tanke möjligen men som mamma känns det sådär att uppmuntra ett umgänge som snarare drivs av att pappan ska kunna visa upp ett gott föräldraskap för sin nya än ett äkta intresse för barnet.
De flyttade ihop efter ett par veckor med följd av att mitt barn nu skulle tillbringa tid även med mitt ex nya och jag bad att få träffa henne en stund för att åtminstone ha träffat människan som skulle vara med mitt barn. Det gick inte för sig.
De nya kommunikationsrutinerna funkade som så att mitt ex nya planerade med sitt ex först, sen med mitt ex och sist fick jag veta hur saker "skulle vara".
Där har ni receptet på hur man får en bitter och jobbig biomamma.
PS. Jag inser förstås att det säkert finns fler recept på hur man får jobbiga biomammor och att sådana säkert också kan skapas utan en enda ingrediens.