• Anonym (H)

Så skapas en bitter biomamma

Min fråga är mest varför du går med på allt det här?
    Det framgår iofs inte i texten om du verkligen gör det men om du gör det, så varför?

Själv är jag både biomamma och bonusmamma. Inte bitter dock ;) Men lever med en man vars ex är väldigt bitter. Det är rätt lugnt nu då hon har pojkvän, vilket det brukar bli då. Jag har aldrig gjort henne någonting öht men hon bestämde sig för att tycka illa om mig redan innan vi träffats.

Efter drygt 5 år är jag ganska likgiltig när det gäller henne. Hon är rätt otrevlig när hon får chansen, mot min man alltså. Hon och jag säger sällan mer än hej till varandra. Orkar faktiskt inte riktigt bry mig längre.

• Anonym (H)
    Anonym (Bio) skrev 2016-10-02 17:16:53 följande:
    Självklart gick jag inte med på allt det där. Men det har skapat stor stress och ilska då de även sagt samma sak ang umgänget till barnen, talat om planeringen som de gjort för barnen utan att jag ens varit vidtalad osv.

Dejten visste jag inte om utan han sa att han hade ett viktigt jobbmöte.

Och jag kan inte gärna tvinga hans nya att träffa mig även om det känns otroligt jobbigt att inte ha träffat människan som är så mycket med mitt barn (vh).
    Usch! Jag förstår verkligen inte varför man beter sig så, det är så galet i min värld!!

Jag kan tänka mig att ett samarbetssamtal inte är något ditt ex är intresserad av? Han borde ju såklart förstå själv att han inte kan ändra umgänge mm hur han vill.
    Är ett samtal hos Fr ett alternativ?

Nej det kan du såklart inte. Jag var så nervös när jag skulle träffa min mans ex första gången, just eftersom att hon hade uttryckt sig väldigt negativt om mig och min och mannens relation.
    Jag gick iaf fram, tog i hand och presenterade mig när hon skulle hämta barnet. Hon tog i hand men tittade åt andra hållet! Tur för mig att jag inte är så känslig av mig för nog ville hon visa sin avsky alltid.
  • Anonym (H)
    Anonym (Bio) skrev 2016-10-02 18:06:29 följande:
    Jodå, han ville gå på samarbetssamtal hos Familjerätten. För att det skulle tala om för mig "vad som gällde". Vi gick dit och han sa vad han ville och att det var det enda han kunde tänka sig. Behöver jag säga att vi inte kom nånstans. ;)

Oschysst av din mans ex att bemöta dig på det viset. Hur svårt kan det vara att visa lite hyfs?
    Nej då förstår jag såklart att ni inte kom någonstans! Men hur har ni kommit överens då om det bara ska vara på hans vis? Har ni kommit till någon lösning?
    Annars så finns det ju inget annat än att vända sig till TR..

Ja jag vet inte. Man kan ju åtminstone fejka hehe! Hon ignorerade mig även om vi stötte på varandra ute...
  • Anonym (H)
    Anonym (Bio) skrev 2016-10-02 18:23:51 följande:
    Nej, ingen lösning. Just nu bearbetar han barnen...
    Men hur har ni barnen då? Som det var från början eller så som han ville ändra till?

Vad säger barnen? Stackars barn som ska behöva bli inblandade :/
  • Anonym (H)
    MeandHim skrev 2016-10-03 08:36:06 följande:

Kan inte låta bli att avsky ordet biomamma. Jag är barnens mamma, deras enda mamma! Pappans nya är ingen mamma, hon är pappas sambo, en kvinnlig förebild i deras hushåll. Men hon ska aldrig ta min plats, aldrig ersätta mig, jag är deras mamma!
    Sen tror jag relationen med mamman och pappans nya beror på hur föräldrarnas relation ser ut.

Varför tror du att du blir ersatt för att någon annan blir kallad "bonusmamma"?

Är du osäker i din föräldraroll?
  • Anonym (H)
    Anonym (trött) skrev 2016-10-03 12:21:01 följande:

Nu är inte jag MeandHim, men jag har också så svårt för ordet biomamma. Jag är barnens mamma, punkt. Hon är barnens pappas sambo, en viktig vuxen för dem, men inte deras mamma. Jag använder ordet bonusmamma om henne, det stör mig inte, men jag är inte biomamma, jag är mamma.

Jag är inte osäker i min föräldraroll, men visst tvivlar jag ibland. Pappan är väldigt noga med att peka ut alla mina fel och brister, och att påpeka att det är tur att vi har hans sambo så det blir lite ordning och reda. Han verkar tycka att både han och jag är dåliga föräldrar, så tack och lov att barnen har sin bonusmamma, liksom.

Det är väl inte många mammor som benämner sig själv som "biomamma" eller?
    Jag får väl hoppas på att de du/ni känner vet att du är barnens mamma.

Det är ju mest bara i trådar som man använder bio och bonus för att inte blanda ihop vem det handlar om tex.

Jag kallar mig inte ens för bonusmamma, förutom i tråden. Jag presenterar mig med mitt namn och ibland mitt namn+NNs fru.
Svar på tråden Så skapas en bitter biomamma