Inlägg från: Anonym (Jill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jill)

Så skapas en bitter biomamma

Anonym (Elsa) skrev 2016-10-02 17:18:31 följande:

Ungefär på samma sätt som en bitter bonusmamma skapas då.

Ofta en biomamma dyker upp och börjar härja kring pappans och bonusmammans barn? Dessutom har ju bonusmamman den fördelen att hon bara kan lämna när som.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Elsa) skrev 2016-10-02 17:39:01 följande:
    Jag tänker så här eller talar av egen erfarenhet kanske är mer rätt.

Du skrev om planering tex, här var det jag som i sista hand fick reda på planer som sambons ex hade bestämt åt mig. Jag skulle ofta vara mer mamma än hon. Jag skulle bara le och vara tacksam mot att jag skulle vara barnvakt på hennes vecka, skitsamma om jag jobbat natt så skulle jag vara barnvakt klockan 11 på förmiddagen. Umgängesvecka skulle ändras så fort hon hittade en ny karl och om det inte gjordes hotades det med soc.

Nu är jag visserligen en sån som säger ifrån och vänlig men mycket bestämt talar om vad jag har för gränser. Men bitterheten sitter där och bittra biomammor och bonusmammor bildas det nog på ganska liknande sätt. Genom att någon förväntas ge och inget ta.
    Handlar inte det lika mycket om ett problem hos pappan? I många fall säger pappan Ja när biomamman frågar om hjälp men "glömmer" uppenbarligen att fråga sin partner om det är okej. Dock får rätt ofta biomamman ta skiten för det och inte pappan. Vet dock inte hur det är i ert fall
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Elsa) skrev 2016-10-02 18:30:38 följande:
    Absolut men se det så här. Pappan i TS fall borde skaffa sig lite stake och säga ifrån till sin nya. Min sambo borde eller rättare sagt har skaffat sig stake att säga ifrån till sitt ex alltså biomamman. Ofta (men absolut inte jämt)känns det som om dessa pappor är orsaken till bitterheten.
    Absolut, dock vet jag inte något om pappan i TS. Dock tror jag att i många fall så ligger pappan bakom konflikten mellan bio och bonusmamma. I vårt fall sa pappan till sin nya at jag både var prostituerad, tog droger och Gud vet vad. Hans nya verkligen hatade mig efter allt hon hört och började tillsammans med pappan att hota mig. När han dömdes för olaga hot insåg både barnets farmor och hans nya att pappan kanske inte var så oskyldig ovh efter att ha träffat och kallpratat med dem båda så fungerar kommunikationen ganska bra. Sjukt tråkigt att det var ett sånt himla rabalder innan.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Jill) skrev 2016-10-02 18:54:33 följande:
    Absolut, dock vet jag inte något om pappan i TS. Dock tror jag att i många fall så ligger pappan bakom konflikten mellan bio och bonusmamma. I vårt fall sa pappan till sin nya at jag både var prostituerad, tog droger och Gud vet vad. Hans nya verkligen hatade mig efter allt hon hört och började tillsammans med pappan att hota mig. När han dömdes för olaga hot insåg både barnets farmor och hans nya att pappan kanske inte var så oskyldig ovh efter att ha träffat och kallpratat med dem båda så fungerar kommunikationen ganska bra. Sjukt tråkigt att det var ett sånt himla rabalder innan.
    Såg nu efter mer noggrann läsning att pappan i TS inte var nån höjdare.
Svar på tråden Så skapas en bitter biomamma