• Gräddnosen

Någon mer som passerat BF?

Väntar tredje barnet och är på bf+2 idag. Ettan kom på bf+4 och tvåan på bf-7. I min enfald har jag varit inställd på att även nr tre skulle titta ut tidigare då jag denna gång haft mycket sammandragningar och förvärkar vilket jag inte haft tidigare. Men inget händer! Blir galen! Är så trött på att vara gravid nu då kroppen är stor och otymplig vilket är extra jobbigt då man har en fyraåring och tvååring att ta hand om hemma. Inte så smidigt! Mitt tålamod med barn och man är inte heller det bästa. Är sur och lättirriterad. Vill bara att det ska sätta igång NU. Orkar inte vänta längre. Någon som känner igen sig? Hur tänker/känner ni?

• Svar på tråden Någon mer som passerat BF?
  • Xandie

Här går det trögt. BF+11 idag, ingen bebis i sikte. Har tid för igångsättning på söndag, räknar med att det blir så. Va inne igår o gjorde ctg eftersom bebisen lugnat ner sig i magen, allt var bra. Bm passade även på att försöka göra en hinnsvepning, men hon kom inte åt. Skyllde på att hon hade för korta fingrar. Jag vet inte jag, uppgiven är bara förnamnet.

Hoppas ni andra njuter av era små underverk, o att ni alla mår bra!

• Gräddnosen
    Xandie skrev 2016-02-10 15:25:50 följande:

Här går det trögt. BF+11 idag, ingen bebis i sikte. Har tid för igångsättning på söndag, räknar med att det blir så. Va inne igår o gjorde ctg eftersom bebisen lugnat ner sig i magen, allt var bra. Bm passade även på att försöka göra en hinnsvepning, men hon kom inte åt. Skyllde på att hon hade för korta fingrar. Jag vet inte jag, uppgiven är bara förnamnet.

Hoppas ni andra njuter av era små underverk, o att ni alla mår bra!

Förstår att du är uppgiven. Du har ju verkligen fått vänta länge på din bebis. Men snart har du guldklimpen hos dig. Att bli igångsatt behöver inte vara så hemskt. Jag var jättenervös innan jag blev igångsatt. Hade hört så mycket negativt, men jag tyckte det gick bra. Visst var det lite segt och utdraget innan det kom igång men det kändes skönt och tryggt att vara på plats och bli övervakad. När det väl kom igång tog det ju bara drygt en timme för mig. Hade jag varit hemma är det på gränsen att jag hunnit in överhuvudtaget. Så jag är glad att vi slapp det. :) Lycka till!
  • Xandie
    Gräddnosen skrev 2016-02-10 18:08:05 följande:
    Förstår att du är uppgiven. Du har ju verkligen fått vänta länge på din bebis. Men snart har du guldklimpen hos dig. Att bli igångsatt behöver inte vara så hemskt. Jag var jättenervös innan jag blev igångsatt. Hade hört så mycket negativt, men jag tyckte det gick bra. Visst var det lite segt och utdraget innan det kom igång men det kändes skönt och tryggt att vara på plats och bli övervakad. När det väl kom igång tog det ju bara drygt en timme för mig. Hade jag varit hemma är det på gränsen att jag hunnit in överhuvudtaget. Så jag är glad att vi slapp det. :) Lycka till!
    Lite mindre uppgiven nu. Har nyligen börjar klocka värkar nu. Hoppas hoppas att det är på riktigt. Har stegrat sen imorse vid 6-tiden. Så kanske kanske har jag snart bebisen här! :) 
    Och annars går det säkert bra med igångsättning, har liksom hunnit börjar vänja mig vid tanken så smått. 
  • Gräddnosen
    Xandie skrev 2016-02-11 09:56:49 följande:
    Lite mindre uppgiven nu. Har nyligen börjar klocka värkar nu. Hoppas hoppas att det är på riktigt. Har stegrat sen imorse vid 6-tiden. Så kanske kanske har jag snart bebisen här! :) 
    Och annars går det säkert bra med igångsättning, har liksom hunnit börjar vänja mig vid tanken så smått. 
    Åh, vad spännande! Då håller vi tummarna för att det sätter igång av sig själv nu och att det blir en bra förlossning. Lycka till!
  • Xandie
    Gräddnosen skrev 2016-02-11 10:35:53 följande:

Åh, vad spännande! Då håller vi tummarna för att det sätter igång av sig själv nu och att det blir en bra förlossning. Lycka till!

Torsdag 11/2 kl 16:37 föddes en flicka på 4320 gram och 56 cm. Hann spendera 2 timmar på fl innan hon var här. Allt gick bra, snabbt precis som förväntat. Fick dock inte åka till närmsta fl (ca 3 mil) utan nästa (ca 8 mil) pga platsbrist. Lite nervöst, men det blev ju bra. Nu sitter jag och ammar, och har så gjort större delen av natten. Ser fram emot när min man kommer så jag kanske kan få sova lite ;)
  • Gräddnosen
    Xandie skrev 2016-02-13 05:57:13 följande:
    Torsdag 11/2 kl 16:37 föddes en flicka på 4320 gram och 56 cm. Hann spendera 2 timmar på fl innan hon var här. Allt gick bra, snabbt precis som förväntat. Fick dock inte åka till närmsta fl (ca 3 mil) utan nästa (ca 8 mil) pga platsbrist. Lite nervöst, men det blev ju bra. Nu sitter jag och ammar, och har så gjort större delen av natten. Ser fram emot när min man kommer så jag kanske kan få sova lite ;)
    Stort grattis! Vad skönt att allt gick bra och att du hann in i tid trots att du fick åka till ett annat sjukhus. Verkar som det är många förlossningar så här ibörjan av året. På mitt sjukhus var det samma sak. Många som blev ivägskickade till andra sjukhus pga att det var fullt på förlossningen. Lycka till nu med allt. Hoppas du får en bebis som sover och äter bra :)
  • Jamas
    Cyanea skrev 2016-02-06 08:51:14 följande:

Oj, det låter definitivt som en riktigt tuff och dränerande resa :( Jag är grymt imponerad att du orkat så länge. Underbart att höra att du snart har två små mirakelbarn :) Kan verkligen relatera till att man så gärna vill få hålla miraklet i sin famn och se att det mår bra, det är det jag tänker på dagligen. Märkligt att man kan oroa sig så mycket. 

Oj, då har du en del funderande att göra under helgen. Jag håller tummarna för att du slipper igångsättning, men är du för orolig kanske det är det bästa för dig (och därmed även barnet). Se resonerar i alla fall jag. Jag ska prata med läkare på tisdag och kommer nog att kräva hjälp att komma igång, även om det verkligen bär emot att bli igångsatt. 

Jag mår riktigt, riktigt kasst om jag ska vara ärlig. Jag trodde aldrig i mina vildaste drömmar att jag skulle må så här dåligt så nära målet vi kämpat för, men det gör jag. Jag gråter mest hela dagarna och är så himla orolig. Som jag föreställt mig det ska det bara vara tråkigt nu, inte tortyr. Men det är väl å andra sidan inte mycket som är som man tror eller tänkt sig. Du då? Hur mår du? Och har något mer hänt över natten? MVC sa till mig igår att BM inte får lov att göra hinnsvepningar, kanske var det därför? Men wow, vilket drama! Tur att det gick att vända barnet och det låter ju onekligen som en bra idé att sätta igång medan det ligger rätt ;) Vilken spännande dag!!! Jag håller tummarna för att det blir så behagligt det bara kan vara och att du inom kort ligger där med ditt lilla barn på bröstet :) STORT lycka till!!! Kram på dig!! 

Gissar att du fått träffa er lilla nu? :) Har allt gått bra?
  • Cyanea
    Jamas skrev 2016-02-19 11:11:04 följande:
    Gissar att du fått träffa er lilla nu? :) Har allt gått bra?
    Gräddnosen skrev 2016-02-09 18:04:41 följande:

Cyanea - hoppas att allt gått bra för dig och att du sitter och snusar bebis nu :)

Det har vi ;) Igångsättningen påbörjades på söndagskvällen och prinsessan kom ÄNTLIGEN på tisdagsmorgonen (9/2). Tyvärr fick jag en rejäl blödning, så det tog tid att komma på fötterna igen, men nu mår vi alla bra. Dottern är helt underbar och värd varenda sekund av väntan och mer därtill <3 <3 <3 

Hoppas att allt är bra med er också :D 
  • Jamas
    Cyanea skrev 2016-02-24 11:23:48 följande:

Det har vi ;) Igångsättningen påbörjades på söndagskvällen och prinsessan kom ÄNTLIGEN på tisdagsmorgonen (9/2). Tyvärr fick jag en rejäl blödning, så det tog tid att komma på fötterna igen, men nu mår vi alla bra. Dottern är helt underbar och värd varenda sekund av väntan och mer därtill <3 <3 <3 

Hoppas att allt är bra med er också :D 

Underbart!!! :) Stort grattis!! Var blödningen på grund av sugklocka/tång, moderkakan eller något annat? Är löjligt känslig för blod så är lite orolig inför min förlossning (om evigheter - 34 dagar kvar till BF), men du måste så klart inte svara om du inte vill! Glad att du är återställd och återigen, grattis!
  • Cyanea
    Jamas skrev 2016-02-24 22:03:09 följande:
    Underbart!!! :) Stort grattis!! Var blödningen på grund av sugklocka/tång, moderkakan eller något annat? Är löjligt känslig för blod så är lite orolig inför min förlossning (om evigheter - 34 dagar kvar till BF), men du måste så klart inte svara om du inte vill! Glad att du är återställd och återigen, grattis!
    Tack så mycket!!

Det var en blödning från livmodern där moderkakan suttit om jag förstod det rätt. Det behövdes tack och lov ingen sugklocka eller tång, däremot fick jag bli klippt. Det var en av de saker jag var mest rädd för inför förlossningen av någon anledning men när det väl var dags bad jag om det själv så fort de föreslagit det. När blödningen kom (det riktigt forsade) brydde jag mig inte ett smack. Jag var inte det minsta rädd, inte ens brydd. Jag var i en helt egen bubbla där varken klipp eller blödning fick plats, utan jag var helt tillfreds. 

Jag vill absolut inte skrämma dig - tvärtom. Min upplevelse var att jag var så 100% fokuserad på krystandet och därefter på min dotter att alla saker jag varit rädd för försvann fullständigt. Förhoppningsvis händer det dig också när det väl är dags - att alla rädslor bara försvinner för du inte har tid för dem ;) 

Du kommer tveklöst att klara din rörlossning galant :) No worries! Stort lycka till!
  • Jamas

Tack! Tycker detta med blodforsen och att bli klippt låter hemskt (hu!) men som att du klarade det galant. Hoppas att jag också skulle reagera så! Låter i vart fall underbart och bra kämpat! :)

Svar på tråden Någon mer som passerat BF?