• Xandie

Någon mer som passerat BF?

BF +6 här. Så trött och irriterad på detta nu. Andra barnet, första kom på BF +9. Inga förvärkar alls, nästan inga sammandragningar. Gjorde hinnsvepning på BF +4, resulterade endast i lite molvärk ett par timmar. Dock har slemproppen släppt i omgångar sen dess, så jag håller tummarna. 

• Xandie
    Gräddnosen skrev 2016-02-05 22:14:47 följande:

Idag var jag hos bm för en kontroll. Trodde ju jag skulle få göra en hinnsvepning men det blev inget med det då det visade sig att vår busiga bebis hade vänt sig och nu låg i säte. Blev lite chockad måste jag erkänna. Blev hänvisad till förlossningen där de skulle göra ett vändningsförsök. Blev en lång och seg väntan där då det tydligen var väldigt många som födde nu så läkare och bm hade fullt upp. Därför tog det sin lilla tid. Vändningsförsöket lyckades i alla fall och gjorde inte speciellt ont. Skicklig läkare! Men då läkaren tyckte att det fanns risk att busiga bebisen vänder sig fel igen så blev jag hemskickad för att sova och ska tillbaka imorgon bitti för att bli igångsatt. Spännande men samtidigt lite nervöst. Är lite orolig för hur värkarbetet kommer bli när man sätts igång. Läkaren sa att jag redan var 2 cm öppen med en mjuk tapp så han trodde att förloppet inte skulle bli alltför utdraget. Hoppas han har rätt. Hur som så verkar det som att det redan imorgon blir en bebis för oss! Så spännande!

Håller verkligen tummarna för att det ska sätta igång för er andra! Plötsligt händer det... :)

Oj! Håller tummarna för en smidig förlossning för dig. Spännande att äntligen få träffa bebben! 
  • Xandie

Här går det trögt. BF+11 idag, ingen bebis i sikte. Har tid för igångsättning på söndag, räknar med att det blir så. Va inne igår o gjorde ctg eftersom bebisen lugnat ner sig i magen, allt var bra. Bm passade även på att försöka göra en hinnsvepning, men hon kom inte åt. Skyllde på att hon hade för korta fingrar. Jag vet inte jag, uppgiven är bara förnamnet.

Hoppas ni andra njuter av era små underverk, o att ni alla mår bra!

• Xandie
    Gräddnosen skrev 2016-02-10 18:08:05 följande:
    Förstår att du är uppgiven. Du har ju verkligen fått vänta länge på din bebis. Men snart har du guldklimpen hos dig. Att bli igångsatt behöver inte vara så hemskt. Jag var jättenervös innan jag blev igångsatt. Hade hört så mycket negativt, men jag tyckte det gick bra. Visst var det lite segt och utdraget innan det kom igång men det kändes skönt och tryggt att vara på plats och bli övervakad. När det väl kom igång tog det ju bara drygt en timme för mig. Hade jag varit hemma är det på gränsen att jag hunnit in överhuvudtaget. Så jag är glad att vi slapp det. :) Lycka till!
    Lite mindre uppgiven nu. Har nyligen börjar klocka värkar nu. Hoppas hoppas att det är på riktigt. Har stegrat sen imorse vid 6-tiden. Så kanske kanske har jag snart bebisen här! :) 
    Och annars går det säkert bra med igångsättning, har liksom hunnit börjar vänja mig vid tanken så smått. 
  • Xandie
    Gräddnosen skrev 2016-02-11 10:35:53 följande:

Åh, vad spännande! Då håller vi tummarna för att det sätter igång av sig själv nu och att det blir en bra förlossning. Lycka till!

Torsdag 11/2 kl 16:37 föddes en flicka på 4320 gram och 56 cm. Hann spendera 2 timmar på fl innan hon var här. Allt gick bra, snabbt precis som förväntat. Fick dock inte åka till närmsta fl (ca 3 mil) utan nästa (ca 8 mil) pga platsbrist. Lite nervöst, men det blev ju bra. Nu sitter jag och ammar, och har så gjort större delen av natten. Ser fram emot när min man kommer så jag kanske kan få sova lite ;)
Svar på tråden Någon mer som passerat BF?