Gräddnosen skrev 2016-02-03 10:03:08 följande:
Stort grattis till graviditeten! Förstår att den måste vara så efterlängtad. Vår första son är också resultatet av fjärde ivf-försöket. Tvåan blev till på första frysförsöket medan trean kom helt oplanerat, av sig självt!!! Mirakel kan ske!

Förstår att du är orolig för bebisens hälsa. Jag var inte det för de två första men nu är jag det, konstigt nog. Nu när jag gått över tiden börjar jag tänka att bebisen kanske inte mår bra därinne. Tänk om den bajsar i vattnet? Har navelsträngen runt halsen? Sånt börjar jag oroa mig för nu.

På fre har jag tid hos min bm och då blir det antagligen hinnsvepning för mig också. Har väl inte så stora förhoppningar att det kommer resultera i förlossningsstart. Är orolig för att det gör ont? Tyckte du det?
Tack så mycket, och vad underbart att hitta någon som varit med om liknande! Stort grattis till riktiga mirakelbarn :D Jag hoppas så att vi ska kunna på egen hand en vacker dag, men är inställd på att vi kommer få göra om behandlingarna. Men det är ju ingen fara, så länge som man får sina efterlängtade barn <3
Jag tycker att många säger det, att de plötsligt börjar oroa sig när de är inne på barn nummer 2, 3 eller 4 och så vidare. Man lär sig väl liksom mer och mer ju fler gånger man är gravid och inbillar sig att det plötsligt ska hända saker för att man haft "tur" innan, men så är det ju inte tack och lov :) Det ska inte vara någon risk med att gå över tiden (skriver jag som själv nojar över precis samma saker), annars hade de ju plockat ut barnen senast vid BF.
Jag ska inte säga att det var skönt, för det tyckte jag verkligen inte. Jag berättade för läkaren som skulle göra det hur rädd jag är för gynundersökningar och hon var otroligt lyhörd. Så fort jag sa till pausade hon. Min tapp är väldigt, väldigt känslig så det var inte skönt när hon hittade den, men sen gick det förhållandevis snabbt. Jag sa aj några gånger, sen var det klart. Trots min skräck för gynundersökningar sitter jag här och undrar om jag ska begära en ny ;) Så så illa kan det ju inte ha varit då tänker jag ;)