Cyanea skrev 2016-02-03 09:24:55 följande:
Här är en till :(
Är idag på BF+5 med första barnet. Vägen hit var riktigt tuff, barnet blev till på fjärde IVF-försöket. Hela graviditeten har jag varit orolig för att hon inte ska må bra, och nu den senaste veckan har jag knappt gjort annat än gråtit för att jag är så oroad. Vill få träffa henne nu och få veta att allt går bra.
Var inne och fick hinnsvepning igår. Har fortfarande molvärk och mycket sammandragningar, men det verkar inte hända så mycket, så jag har gett upp. Det känns som att hon aldrig kommer att komma ut :(
Förstår att det måste vara tufft när man har andra barn att tänka på. Önskar jag kunde peppa, men har inget vettigt att komma med mer än att du gärna får häva ur dig din frustration till mig :)
Stort grattis till graviditeten! Förstår att den måste vara så efterlängtad. Vår första son är också resultatet av fjärde ivf-försöket. Tvåan blev till på första frysförsöket medan trean kom helt oplanerat, av sig självt!!! Mirakel kan ske!

Förstår att du är orolig för bebisens hälsa. Jag var inte det för de två första men nu är jag det, konstigt nog. Nu när jag gått över tiden börjar jag tänka att bebisen kanske inte mår bra därinne. Tänk om den bajsar i vattnet? Har navelsträngen runt halsen? Sånt börjar jag oroa mig för nu.
På fre har jag tid hos min bm och då blir det antagligen hinnsvepning för mig också. Har väl inte så stora förhoppningar att det kommer resultera i förlossningsstart. Är orolig för att det gör ont? Tyckte du det?