Någon mer som passerat BF?
Det är faktiskt skönt att ha gjort en, för baserat på vad jag hade hört om det oroade jag mig för det ganska mycket ;) Min läkare sa att det gör jätteont på vissa och inte alls på andra, och jag tror att jag är en av dem det gör "jätteont" på. Men så länge som upplevelsen inte är så farlig känns smärtan inte så farlig heller tycker jag. Inte skönt, men ingen fara. Jag tyckte att det var jättehäftigt när hon rörde vid bebisens huvud :D Första beröringen liksom!!!
Jag fick precis ut stora delar av slemproppen, så nu är jag muntrare igen :) Sen stannar det säkert av igen efter det, men varje litet steg framåt känns som en stor vinst just nu :)
Jag hoppas verkligen att du kommer att komma igång innan dess, men förstår vad du menar. Det är skönt att ha slutpunkt på det hela så man inte behöver hoppas på att det händer utan faktiskt vet att det närmar sig slutet.
Jag har varit lugn hela graviditeten fram tills förra veckan. Nu är jag jättenervös. Är beredd på att det kommer vara sjukt jobbigt och göra jätteont, men jag är fortfarande mest orolig för barnet. Och för att bli klippt. Har ingen aning om varför jag är så rädd för just klipp, men det är jag ;)
Du då? Hur känns det, du som gjort det förr? Och vad tycker du om dina tidigare förlossningar? Hemskt eller häftigt?
Stort lycka till också till Gräddnosen :)