• MathildaSally

ung och planerar barn

Hej, finns det någon mer ung som planerar barn ?

Själv är jag 23 år och har en son på snart 4 år. Tog ut min spiral i oktober förra året men än har ingenting hänt:)

• Svar på tråden ung och planerar barn
  • MathildaSally
    SMF92 skrev 2015-10-03 10:05:39 följande:

Ni som tar ägglosningstest, när tar ni dom ungefär?

Jag brukar ta mina vid 15 då jag har slutat jobbet men jag har aldrig fått något utslag. Har ni några tips??

Jag tog två gånger om dagen :) förmiddag och eftermiddag. Fick aldrig jättestarka streck men en och en halv dag fick jag nästan lika starka streck så jag räknade dom som positiva :)
  • Chiquita07

Är 23 år och har en son på snart 1,5 år. Vi tänkte börja försöka med barn nr 2 i november :)

• SMF92
    MathildaSally skrev 2015-10-03 12:49:28 följande:
    Jag tog två gånger om dagen :) förmiddag och eftermiddag. Fick aldrig jättestarka streck men en och en halv dag fick jag nästan lika starka streck så jag räknade dom som positiva :)
    Tack för ditt svar! Då får vi testa det denna månaden. Vill verkligen få ett plus snart!
  • Hoppelefant
    MathildaSally skrev 2015-10-03 12:43:54 följande:

Härligt! Vi flyttar också till större snart( i december). Hur går det för dig?:)

Just nu håller vi på med visningar av lägenheten, så flyttar runt november-början på december med :) borde ha ägglossning nästa fredag, så missbrukar ägglossningstest just nu ;) hur går det för dig? :) just nu könns det som man bara väntar hela tiden :p
  • soontobe2
    MathildaSally skrev 2015-10-03 12:47:27 följande:

Jaha okej! Förstår att de är tråkigt att va ensam men skönt att ha stöttning från alla runt dig så du inte är helt själv iallafall :) hur går de för dig?

Jag mena inte tråkigt som ensamstående utan ensam med att skaffa barn via privata donatorer :)

De har inte gått så bra faktiskt, gym skickade svaren på mina hormonanalyser och dom visar på pco tyvärr.

vart jäkligt ledsen över att få veta de på brev, ingen info inga svar alls. Och så kom inte mensen så gyn tyckte att jag skulle vänta med pergotime men den var bara sen så jag började med den igår, så är är väl runt 12 okt skulle jag gissa på :)

Hur går de själv ?
  • Ejoma

Hej, jag är snart 23 och min sambo är 24, vi är i full gång med bebisverkstan här hemma. Jag har en dotter sedan tidigare som fyllde 5 i år. Vi hoppas vi får plus nu i slutet av oktober/början på november :)

Kram Johanna

• Laceyy

Hej! Jag och min sambo (18&22) tänkte börja försöka bli gravida i vår :) vi har varit tillsammans i 3 år och bott ihop i 2 år :) det ska bli så kul och vi ser väldigt mycket fram emot det båda två! Han vill att vi ska börja nu men vi väntar så jag hinner jobba ett tag efter jag gått ut min undersköterska utbildning :)

• MathildaSally
    Chiquita07 skrev 2015-10-03 14:28:19 följande:

Är 23 år och har en son på snart 1,5 år. Vi tänkte börja försöka med barn nr 2 i november :)

Vad kul! Lycka till:)
  • MathildaSally
    SMF92 skrev 2015-10-03 17:07:24 följande:
    Tack för ditt svar! Då får vi testa det denna månaden. Vill verkligen få ett plus snart!
    Lycka till :)
  • MathildaSally
    Hoppelefant skrev 2015-10-03 17:29:30 följande:
    Just nu håller vi på med visningar av lägenheten, så flyttar runt november-början på december med :) borde ha ägglossning nästa fredag, så missbrukar ägglossningstest just nu ;) hur går det för dig? :) just nu könns det som man bara väntar hela tiden :p
    Känner desamma.. Ingen bebis denna gång heller så får ta nya tag igen:) hur går de själv ?:)
  • MathildaSally
    soontobe2 skrev 2015-10-03 18:10:14 följande:
    Jag mena inte tråkigt som ensamstående utan ensam med att skaffa barn via privata donatorer :)

De har inte gått så bra faktiskt, gym skickade svaren på mina hormonanalyser och dom visar på pco tyvärr.

vart jäkligt ledsen över att få veta de på brev, ingen info inga svar alls. Och så kom inte mensen så gyn tyckte att jag skulle vänta med pergotime men den var bara sen så jag började med den igår, så är är väl runt 12 okt skulle jag gissa på :)

Hur går de själv ?
    Pco? Vad är det för något?:)

Ingen bebis denna gång heller så nytt försök som gäller :)
  • MathildaSally
    Ejoma skrev 2015-10-19 15:58:09 följande:

Hej, jag är snart 23 och min sambo är 24, vi är i full gång med bebisverkstan här hemma. Jag har en dotter sedan tidigare som fyllde 5 i år. Vi hoppas vi får plus nu i slutet av oktober/början på november :)

Kram Johanna

Vad kul! Lycka till:) kram
  • Hoppelefant
    MathildaSally skrev 2015-10-22 21:30:42 följande:

Känner desamma.. Ingen bebis denna gång heller så får ta nya tag igen:) hur går de själv ?:)

Vart ingen bebis nu :/ så får försöka nästa månad igen
  • Laceyy

Alltid lika trevligt när folk svarar på alla utom en själv :) hoppar ur här, hej

• SMF92

Mensen tog slut igår så nu blir det nya tag!! Håller tummarna :)

• soontobe2
    MathildaSally skrev 2015-10-22 21:33:39 följande:

Pco? Vad är det för något?:)

Ingen bebis denna gång heller så nytt försök som gäller :)

Pco är en sjukdom som orsakar hormonrubbningar och gör det svårt att bli med barn i många fall därav pergotime men jag plussade precis jätte svagt får testa om ett par dar igen.... denna eviga väntan och mina bröst värker som bara den! Lycka till nu!
Svar på tråden ung och planerar barn