Inlägg från: MathildaSally |Visa alla inlägg
  • MathildaSally

ung och planerar barn

Hej, finns det någon mer ung som planerar barn ?

Själv är jag 23 år och har en son på snart 4 år. Tog ut min spiral i oktober förra året men än har ingenting hänt:)

• Svar på tråden ung och planerar barn
  • MathildaSally
    SMF92 skrev 2015-09-11 17:20:37 följande:

Hej,

Jag och min sambo (23 - 24 år) började bebisverkstan i julas fick ett tidigt missfall i mars och nu hoppas vi på ett plus snart.

Kul att du började med denna tråden:)

Kram Matilda

Nej vad tråkigt med missfall:/
    själv har jag inte ens fått minsta lilla tecken alls så man blir ju lite nervös att något är fel :/ men de e väll bara att fortsätta försöka :) kram
  • MathildaSally
    Otit skrev 2015-09-11 17:32:00 följande:
    Hej! Är 22 år och min sambo är 24 år. Vi ska starta bebisberkstad nu. Min mens är slut idag. Så nu ska här mysas. Är så glad och förväntansfull! Hoppas på att det går fort, men vet ju att det kan dröja. Om det ens blir något :)
    Vad kul! Håller tummarna:)
  • MathildaSally
    FannyKristina skrev 2015-09-11 17:45:52 följande:

Hejsan! Vet att det kanske inte passar in men :) jag är 20år och längtar efter barn. Det har jag nog alltid gjort, men de blir bara mer och mer. Jag önskar att vi kunde börja planera, men jag studerar just nu. För mig känns det inte som ett stort hinder, men jag tänker på barnet och vad jag vill kunna ge det barnet.

Det är trist, hur tänker ni kring eran livssituation? :) är det någon av er som går i skola?

Jag går i skolan. Håller på fixa betygen så jag kan börja min utbildning sen :) kram
  • MathildaSally
    FannyKristina skrev 2015-09-11 20:58:41 följande:
    Okej vad roligt! :) hur tänker du då kring barn och skola samtidigt? :) för mig känns det inte som några problem, jag menar jag väljer det ju isåfall själv. Men de är jobbigt när folk runt om kring tycker att man är ung, och att man inte ska planera barn om man går i skolan, att det är bättre att vänta till efteråt :) att det är mer "okej" om man blev gravid och det inte var planerat :) folk har så mycket åsikter men jag vet ju ändå vad som är rätt i mitt liv.

Haha nu blev det nog rörigt, hoppas du förstår poängen :)
    Jag har ju redan ett barn men valde att inte gå i skolan när jag fick honom. Men det tar jag igen nu och tycker inte det är något problem alls, de funkar jättebra :) och så tycker jag man ska strunta i vad alla andra tycker, man kan ju aldrig vara 100% redo för ett barn för man vet ju aldrig hur de blir med just det barnet :) kram
  • MathildaSally
    hennaah skrev 2015-09-12 09:16:42 följande:

Hej allihopa! Jag hoppar gärna in här :)

Jag är 20 och sambon 29, har varit igång med bebisverkstaden sedan maj/juni. Har bim om en vecka ungefär så det är låååång väntan...

Såg att nån av er undrade om skola osv? Jag är inne på mitt andra år på högskola (ska läsa 3 totalt) sen jobbar jag lite extra vid sidan om. Sambon har fast tjänst. Har inte riktigt bestämt hur jag ska göra sen, tar det nog lite som det kommer - behöver ju bli gravid först haha! Men eftersom min utbildning inte innebär långa skoldagar och Har mer hemmastudier så ska vi nog försöka pussla ihop det så jag kan fortsätta läsa om jag nu känner att jag vill och orkar :)

Hade varit så kul att få följas åt här!! :)

Hej:) samma som mig ungefär då fast jag har om 5 dagar:) ja de är en hemskt lång väntan, man vill ju veta direkt haha:) kram
  • MathildaSally
    hennaah skrev 2015-09-20 17:06:03 följande:

Hur går det själv? :)

Åh vad kul:)! Grattis !!

Inget plus denna månad heller så får ta nya tag och hoppas på nästa månad istället :)
  • MathildaSally
    izan skrev 2015-09-20 22:59:50 följande:

Hej jag hoppar in i den här gruppen! Jag är 20 år och min sambo är 21, och vi har försökt sen i december ungefär. Då vi fick ett missfall i november 2014, och sen dess har vi försökt att få en liten. Och denna väntan är så hemsk, att få se de här negativa testen månad in och månad ut.

Men den här månaden har varit annorlunda, svullna och onda bröst, de känns som två blåmärken. Och den här tröttheten, jag kan lätt sova 10 timmar per natt. Och såhär var jag sist jag var gravid, men testerna visar negativt. Kan kroppen verkligen lura en så? Men ialla fall, skulle vara kul att få följas åt men folk i (ungefär) ens egna ålder :)

Ja inte alls kul att vänta och de blir bara jobbigare och jobbigare efter varje månad. Men hoppas verkligen att det tar sig snart. Jag ringde och pratade med en privat kvinnoklinik här i stan och bad om att få komma på kontroll och se om dom kan hitta nått fel, fick en tid i december men hoppas att jag slipper gå på den :)

Kroppen kan luras otroligt mycket. Det blir exakt så för mig varje månad ungefär en vecka innan mensen och sen försvinner allt när mensen kommit. Varit så sen jag tog ut spiralen förra året. Kram
  • MathildaSally
    Iustitiae skrev 2015-09-21 00:13:43 följande:
    Blir 20 i november och försökt bli gravid sen juni 14 då jag tog ut min p-stav men inget har hänt här heller. Bor med min man som är 26 och har en bonusdotter som jag älskar som min egen, fyllde nyss 3. :) tror dessutom du och jag är bekanta! Ursäkta Stalker alert, bor du i Västerås? :)
    Haha ja de gör jag :)
Svar på tråden ung och planerar barn