• MathildaSally

ung och planerar barn

Hej, finns det någon mer ung som planerar barn ?

Själv är jag 23 år och har en son på snart 4 år. Tog ut min spiral i oktober förra året men än har ingenting hänt:)

• Svar på tråden ung och planerar barn
  • Iustitiae
    MathildaSally skrev 2015-09-09 21:37:14 följande:

Hej, finns det någon mer ung som planerar barn ?

Själv är jag 23 år och har en son på snart 4 år. Tog ut min spiral i oktober förra året men än har ingenting hänt:)

Blir 20 i november och försökt bli gravid sen juni 14 då jag tog ut min p-stav men inget har hänt här heller. Bor med min man som är 26 och har en bonusdotter som jag älskar som min egen, fyllde nyss 3. :) tror dessutom du och jag är bekanta! Ursäkta Stalker alert, bor du i Västerås? :)
  • MathildaSally
    izan skrev 2015-09-20 22:59:50 följande:

Hej jag hoppar in i den här gruppen! Jag är 20 år och min sambo är 21, och vi har försökt sen i december ungefär. Då vi fick ett missfall i november 2014, och sen dess har vi försökt att få en liten. Och denna väntan är så hemsk, att få se de här negativa testen månad in och månad ut.

Men den här månaden har varit annorlunda, svullna och onda bröst, de känns som två blåmärken. Och den här tröttheten, jag kan lätt sova 10 timmar per natt. Och såhär var jag sist jag var gravid, men testerna visar negativt. Kan kroppen verkligen lura en så? Men ialla fall, skulle vara kul att få följas åt men folk i (ungefär) ens egna ålder :)

Ja inte alls kul att vänta och de blir bara jobbigare och jobbigare efter varje månad. Men hoppas verkligen att det tar sig snart. Jag ringde och pratade med en privat kvinnoklinik här i stan och bad om att få komma på kontroll och se om dom kan hitta nått fel, fick en tid i december men hoppas att jag slipper gå på den :)

Kroppen kan luras otroligt mycket. Det blir exakt så för mig varje månad ungefär en vecka innan mensen och sen försvinner allt när mensen kommit. Varit så sen jag tog ut spiralen förra året. Kram
  • MathildaSally
    Iustitiae skrev 2015-09-21 00:13:43 följande:
    Blir 20 i november och försökt bli gravid sen juni 14 då jag tog ut min p-stav men inget har hänt här heller. Bor med min man som är 26 och har en bonusdotter som jag älskar som min egen, fyllde nyss 3. :) tror dessutom du och jag är bekanta! Ursäkta Stalker alert, bor du i Västerås? :)
    Haha ja de gör jag :)
  • Hoppelefant

Hoppar också in här, känner mig inte så ung längre,men eftersom ts bara är 1år yngre och kände inte att jag passade nån annanstans :p

Jag är 24år och planerar att börja om 2 veckor, så har läkartid nu i veckan och ska justera mina "vanliga smärtstillanden" så jag kan påbörja bebisverkstan efter mensen :) men redan förberett med massa ägglossningstest och graviditetstest här hemma. Jag är en testoman :P

Har skjutit på det i drygt 1år av olika anledningar,men nu är det snart dax :D första gången jag faktiskt längtar efter mensen..... :p

• Lilla Luna

Hoppar in här. Är 23år och sambon är 22. Vi har ganska precis börjat försöka skaffa barn. Det är först nu som han känner sig redo. Men han har ingen brådska, mer jag som vill ha nu nu nu. ;)

Min mens är oregelbunden och efter att ha varit utan p-piller i tre månader så försvann den i tre månader innan jag började med plåster. Slutade med plåster i juli och ingen mens sen dess. Men vi har kört oskyddat sen dess också. Är tröttare än vanligt, lite småont i magen ibland och lite illamående.

Beställde hem tester igår och fick dem idag. Vet inte om eller när jag ska våga testa. Så rädd att bli besviken.

• MathildaSally
    Hoppelefant skrev 2015-09-21 15:42:10 följande:

Hoppar också in här, känner mig inte så ung längre,men eftersom ts bara är 1år yngre och kände inte att jag passade nån annanstans :p

Jag är 24år och planerar att börja om 2 veckor, så har läkartid nu i veckan och ska justera mina "vanliga smärtstillanden" så jag kan påbörja bebisverkstan efter mensen :) men redan förberett med massa ägglossningstest och graviditetstest här hemma. Jag är en testoman :P

Har skjutit på det i drygt 1år av olika anledningar,men nu är det snart dax :D första gången jag faktiskt längtar efter mensen..... :p

Vad kul! Lycka till :)
  • MathildaSally
    Lilla Luna skrev 2015-09-21 16:52:41 följande:

Hoppar in här. Är 23år och sambon är 22. Vi har ganska precis börjat försöka skaffa barn. Det är först nu som han känner sig redo. Men han har ingen brådska, mer jag som vill ha nu nu nu. ;)

Min mens är oregelbunden och efter att ha varit utan p-piller i tre månader så försvann den i tre månader innan jag började med plåster. Slutade med plåster i juli och ingen mens sen dess. Men vi har kört oskyddat sen dess också. Är tröttare än vanligt, lite småont i magen ibland och lite illamående.

Beställde hem tester igår och fick dem idag. Vet inte om eller när jag ska våga testa. Så rädd att bli besviken.

Hoppas den kommer igång snart då:) ja de är inte kul att få ett negativt test när man längtar så mycket men de är bara att fortsätta ändå och hålla tummarna för att plusset kommer snart:)
  • Lilla Luna
    MathildaSally skrev 2015-09-23 21:30:40 följande:
    Hoppas den kommer igång snart då:) ja de är inte kul att få ett negativt test när man längtar så mycket men de är bara att fortsätta ändå och hålla tummarna för att plusset kommer snart:)
    Negativt om och om igen och ingen mens. Är ju omöjligt att få tag på gyn också. Kan de inte lyfta på luren eller vad är det frågan om? :(
  • MathildaSally
    Lilla Luna skrev 2015-09-23 22:08:10 följande:
    Negativt om och om igen och ingen mens. Är ju omöjligt att få tag på gyn också. Kan de inte lyfta på luren eller vad är det frågan om? :(
    Finns det ingen privat gyn ? Har haft negativt i ett år i oktober så jag ringde en privat och fick en tid i december (första lediga tid dom hade). :)
  • Lilla Luna
    MathildaSally skrev 2015-09-24 09:17:26 följande:

Finns det ingen privat gyn ? Har haft negativt i ett år i oktober så jag ringde en privat och fick en tid i december (första lediga tid dom hade). :)

Hittar ingen privat. Ska in på den här cellprovsgrejen i början på oktober. Det är på kvinnokliniken. Har även mailat dem nu så jag hoppas det går vägen. Är dock ont om tider. :/
Svar på tråden ung och planerar barn