• Nerfherder

Opinionsundersökningar

Jag undrar om det verkligen bara är jag som blir förundrad över SD:ares förälskelse i opinionsundersökningar. Nu på sistone så startas det 25 nya trådar så fort en undersökning visar på att SD har ökat.

Det är FORTFARANDE tre år kvar till valet. Så ni behöver inte bli upphetsade över detta.

• Svar på tråden Opinionsundersökningar
  • FDFMGA
    MickeHallon skrev 2015-08-27 09:30:40 följande:
    Du, tack för det svaret..! Kan du förklara närmre, med andra ord, eller dra nåt historiskt exempel på vad du menar? =)
    Javisst.

Å ena sidan har vi ett pluralistiskt synsätt på åsikter, ett historiskt exempel kan vara Voltaire och hans "Jag delar inte dina åsikter men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem".

Å andra sidan har vi tankesätt som grundar sig på att man tror att alla i exempelvis ett land kan omfattas av samma ideologi. Exempel är fascismen, korporativismen, i viss mån folkhemstanken eller vissa totalitära stater.

Många SD-aktivister uppfattar förresten åsiktsfrihet som om de kör bil på en enkelriktad väg, den som argumenterar emot dem kör då i fel körriktning och kränker deras åsiktsfrihet.

Exempel här från FL på tron att det finns en absolut sanning som alla egentligen är medvetna om är uttryck som "landsförrädare, "sålt ut Sverige" eller "medvetet driver Sverige mot katastrofen med hjälp massinvandring".

Jag har aldrig riktigt förstått om detta bara är fraser utan innehåll eller om de här SD-aktivisterna är så bort i tok att de inte ens förmår att se att man kan ha olika åsikter om utvecklingen i ett land.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Nerfherder
    MickeHallon skrev 2015-08-28 20:54:15 följande:

Du menar på att du skriver här i ett forum för politik, vars funktion är att kunna ge folk en möjlighet att diskutera området i fråga. Du gör en tråd här, där du inte vill att någonting ska diskuteras?

Vad är det då du vill informera oss om?

Att SD:are minsann inte ska glädjas över vetskapen att opinionsundersökningar tyder på att deras parti växer, för att det faktiskt är tre år kvar till valet?

Handlar det om en vilja att vinna titeln som Party-pooper?

Du är dryg på så sätt att jag upplever att du sällan bemöter mig på ett vänligt vis, och det får mig att känna mig lite irriterad, vilket i sin tur leder till att jag själv vill ge igen och vara dryg emot dig. Men jag tycker att man ska försöka behandla andra som man själv vill bli behandlad, så jag försöker undvika det.

Varför kan du inte acceptera mitt svar? Om du bara är här för att tjafsa sönder tråden föreslår jag att du lämnsr den. Har du bemött mig vänligt? Du kallade mig åbäke, vill jag minnas.
  • MickeHallon
    Nerfherder skrev 2015-08-28 23:15:34 följande:
    Varför kan du inte acceptera mitt svar? Om du bara är här för att tjafsa sönder tråden föreslår jag att du lämnsr den. Har du bemött mig vänligt? Du kallade mig åbäke, vill jag minnas.
    Jaa, och jag bad väl om ursäkt för det senare också =)

Jag är inte här för att tjafsa. Jag vill bara få klart för mig exakt vad det är du vill informera oss om! Så vad är det?
  • Nerfherder
    MickeHallon skrev 2015-08-29 15:21:14 följande:

Jaa, och jag bad väl om ursäkt för det senare också =)

Jag är inte här för att tjafsa. Jag vill bara få klart för mig exakt vad det är du vill informera oss om! Så vad är det?

Ge dig, läs TS igen!
  • MickeHallon
    FDFMGA skrev 2015-08-28 21:19:56 följande:
    Javisst.

Å ena sidan har vi ett pluralistiskt synsätt på åsikter, ett historiskt exempel kan vara Voltaire och hans "Jag delar inte dina åsikter men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem".

Å andra sidan har vi tankesätt som grundar sig på att man tror att alla i exempelvis ett land kan omfattas av samma ideologi. Exempel är fascismen, korporativismen, i viss mån folkhemstanken eller vissa totalitära stater.

Många SD-aktivister uppfattar förresten åsiktsfrihet som om de kör bil på en enkelriktad väg, den som argumenterar emot dem kör då i fel körriktning och kränker deras åsiktsfrihet.

Exempel här från FL på tron att det finns en absolut sanning som alla egentligen är medvetna om är uttryck som "landsförrädare, "sålt ut Sverige" eller "medvetet driver Sverige mot katastrofen med hjälp massinvandring".

Jag har aldrig riktigt förstått om detta bara är fraser utan innehåll eller om de här SD-aktivisterna är så bort i tok att de inte ens förmår att se att man kan ha olika åsikter om utvecklingen i ett land.
    Bra skrivet. Jag gillar verkligen citatet av Voltaire. Men jag tycker också att sättet du beskriver SD:are på också stämmer bra överens med många som är emot SD. Typ kampanjen som hette "våga vägra ta debatten". Det finns enligt mig, mycket av det du beskriver också hos "vänsterfolk" som gärna skriker högst också.

Det här med att ha "sålt ut Sverige" och "landsförrädare" - är nog ett fenomen som visar på hur rädda dessa människor är för tanken på hur otroligt många människor från andra delar av världen som har flyttat hit, ofta stor andel i förorterna. De blir rädda helt enkelt, och rädsla är känt för att hindra människor från att kunna tänka klart... Det är min reflektion på saken iaf..
  • Nerfherder
    MickeHallon skrev 2015-08-29 15:26:43 följande:

Bra skrivet. Jag gillar verkligen citatet av Voltaire. Men jag tycker också att sättet du beskriver SD:are på också stämmer bra överens med många som är emot SD. Typ kampanjen som hette "våga vägra ta debatten". Det finns enligt mig, mycket av det du beskriver också hos "vänsterfolk" som gärna skriker högst också.

Det här med att ha "sålt ut Sverige" och "landsförrädare" - är nog ett fenomen som visar på hur rädda dessa människor är för tanken på hur otroligt många människor från andra delar av världen som har flyttat hit, ofta stor andel i förorterna. De blir rädda helt enkelt, och rädsla är känt för att hindra människor från att kunna tänka klart... Det är min reflektion på saken iaf..

Icke TS.
  • Digestive

När det raka svaret på ett inlägg anmärks som off-topic medan ursprungsinlägget inte markeras på något vis - you have just been nerferded.

FDFMGA och Nerfherder; hur brukar ni framställa Sverigedemokraterna nu igen, lite som en sekt va?

Tomte

• Digestive
    Nerfherder skrev 2015-08-28 20:24:36 följande:

Hur är jag dryg? Jag frågade ju i vilket inlägg du citerat eftersom jag inte kunde hitta det.

Varför måste man diskutera något, min TS är endast menat som en informativ upplysning.

Startar en tråd som per definition klassar allting som off-topic - familjeliv just got nerfherded.

Hur Nerfherder skulle kunna placeras under konceptet "dryg"? Oh, plz..
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2015-08-31 00:36:49 följande:
    När det raka svaret på ett inlägg anmärks som off-topic medan ursprungsinlägget inte markeras på något vis - you have just been nerferded.

FDFMGA och Nerfherder; hur brukar ni framställa Sverigedemokraterna nu igen, lite som en sekt va?

Tomte
    Ja, det förekommer att jag gör det.

Och hur ser kopplingen ut - alltså, vad vill du jag ska svara på och i relation till vad?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Nerfherder

Kakspammaren: du fattar att det enda ditt beteende kommer att leda till är att du blir avstängd?

• Nerfherder
    Nerfherder skrev 2015-08-21 15:22:11 följande:

Jag undrar om det verkligen bara är jag som blir förundrad över SD:ares förälskelse i opinionsundersökningar. Nu på sistone så startas det 25 nya trådar så fort en undersökning visar på att SD har ökat.

Det är FORTFARANDE tre år kvar till valet. Så ni behöver inte bli upphetsade över detta.

MickeHallon vad exakt i den där texten är svår att förstå?
Svar på tråden Opinionsundersökningar