Analysera mera skrev 2015-08-26 15:35:07 följande:
Det var inte mycket du fick fram där, va?
Det jag menar är att jag misstänker att "SD-hatarna" antingen har ett liv utanför Familjeliv, eller inser det meningslösa i att diskutera politik med människor som har uppenbart svårt att sakligt föra en god debatt - alltså sverigedemokrater på FL.
Så, om ni SD-propagandister lärde er att hålla känslorna i styr och era meningsmotståndare - ja, då är jag säker på att ni skulle slippa debattera med er själva och bli rejält motsagda när ni framlägger era myter...

Hmm, ok. Ska vi prova? Helt ärligt talat så har jag aldrig röstat på SD, kanske inte heller kommer att göra det, (kanske-kanske inte) men jag håller ändå inte med dig. Men - Visst finns det idioter. Det håller jag helhjärtat med dig om.
Jag är uppväxt i en av de "värre" Stockholmsförorterna och jag har trivts. Men jag har sett mycket kriminalitet och idioter där också.
Jag gissar att du inte menade att jag skulle hålla mina känslor i styr, utan att du syftade till folk i allmänhet här på FL. Det hoppas jag att du menar iaf. för annars har du nog tolkat mig fel.
Ok, jag provar. Om du nu vill!
* Tycker du verkligen att Sverige ska agera som världssamvete och låta så många människor invandra per miljon invånare i landet? Skulle det inte kunna gå att fördela denna jämnare?
* Tycker du att situationen i Malmö har någon koppling till den invandringspolitik som förts de senaste 20 åren?
* Tycker du att segregationen som bara växer sig större, är bra?
* Hur tycker du själv att vi ska sköta det här med invandringspolitiken, om vi leker med tanken att du personligen skulle ha all makt inom det området?