• Anonym (Tomtemor)

Jag borde sluta röka hasch. :/

Jag borde sluta röka hasch. Men så svårt. Skjuter upp det varje dag.

• Svar på tråden Jag borde sluta röka hasch. :/
  • Carnitas
    Anonym (bra ts) skrev 2015-02-27 14:07:02 följande:
    Men sluta, här är det en människa som har kommit till insikt och vill sluta och så ska du köra med någon slags drogpropaganda.

Det handlar om ts nu som VILL sluta

Detsamma gäller dig, du försöker ju helt släta över att ts har svårt att sluta.
    Ts VILL sluta men finner det SVÅRT
    Blir så irriterad på människor som istället för att hjälpa ts gör tråden till sin egen agenda för att sprida sina åsikter Skrikandes

Ts du kan försöka sluta på egen hand, som vissa skriver sysselsätt dig med annta, träning, läsa se på film etc, om du inte kan sluta på egen hand ta kontakt med de som kan hjälpa dig, även om du inte vill söka till sjukvården finns det ju hjälp och stöd att få. Den hjälpen kommer du inte få hos drogförespråkare

Lycka till,  i din önskan att vilka sluta så har du kommit en lång bit på vägen. Glad

Drogpropaganda betyder att man propagerar för droger.
    Är ledsen att säga att det inte skett i mina inlägg, inte ens nära.

Jag ställer frågor, ibland tuffa frågor som kräver svar.
    För kunna ge ett råd, som ökar möjligheten för ett varaktigt stopp.
    För det är väl därför vi är här?
    Och hur man får det till drogliberalt är bortom min förmåga att förstå.

• Anonym (ajli)
    Anonym (Tomtemor) skrev 2015-02-27 15:53:40 följande:

Jag har en pojkvän som absolut hatar att jag röker. Jag blir extremt inåtvänd och i en bubbla. Jag är rätt introvert redan från början.

Jag är lite likadan, eller blev då jag rökte, och precis som din så hatade min pojkvän också det. Men han såg oss som ett team, och bar mig igenom det. Lita på att din pojkvän gör dig glad/hjälper dig igenom det. Men för att han ska kunna göra det så måste du vara helt ärlig mot honom, berätta om du har rökt igen, annars blir avståndet mellan er längre och du mår förmodligen sämre. Helt ärligt så är de första steget svårast, när du väl kommit igång med att sluta så är de inte så illa ändå. Ångesten som man får av o sitta fast i rökat försvinner ju, antagligen kommer massa gammalt skit upp som man "rökt bort" men efter det så börjar man se ljuset på nytt. Passa på nu när de börjar bli vår, tror vädret underlättar en del
  • Anonym (Tomtemor)
    Anonym (ajli) skrev 2015-03-03 19:27:53 följande:

Jag är lite likadan, eller blev då jag rökte, och precis som din så hatade min pojkvän också det. Men han såg oss som ett team, och bar mig igenom det. Lita på att din pojkvän gör dig glad/hjälper dig igenom det. Men för att han ska kunna göra det så måste du vara helt ärlig mot honom, berätta om du har rökt igen, annars blir avståndet mellan er längre och du mår förmodligen sämre. Helt ärligt så är de första steget svårast, när du väl kommit igång med att sluta så är de inte så illa ändå. Ångesten som man får av o sitta fast i rökat försvinner ju, antagligen kommer massa gammalt skit upp som man "rökt bort" men efter det så börjar man se ljuset på nytt. Passa på nu när de börjar bli vår, tror vädret underlättar en del

Är inne på dag 2 faktiskt. :)

Det känns sisådär men jag vet att det brular ta nästan 2 månader för att bli mitt gamla jag igen.

Vi är ett team här också, det underlättar verkligen. Jag har haft många uppehåll men trillar alltid dit igen. Vill lägga ner för gott den här gången, försöker. Ska försöka. .
  • Anonym (Nobody really)

Blir ni avslappnade i musklerna och slöa av cannabis eller får ni ångest?

• Anonym (ajli)
    Anonym (Tomtemor) skrev 2015-03-03 19:35:11 följande:

Är inne på dag 2 faktiskt. :)

Det känns sisådär men jag vet att det brular ta nästan 2 månader för att bli mitt gamla jag igen.

Vi är ett team här också, det underlättar verkligen. Jag har haft många uppehåll men trillar alltid dit igen. Vill lägga ner för gott den här gången, försöker. Ska försöka. .

As bra :D 2 månader kommer gå fort om du försöker sysselsätta dig, men de gör ju inget om de tar tid, allt är ju en process, bara man hittar rätt tillslut ^^,

Tankens kraft är också jätte stor, ifall du tänker och verkligen försöker sätta dig in i att de inte är några problem alls så kommer de tillslut kännas som det.

Va beredd på dipparna och tänk ut i förväg hur du på bästa sätt kan hantera dom :) lycka till, du fixar det!

Kanske du kan sätta dig i sommar under helt andra omständigheter o ta en fet med gott samvete ^^
  • Anonym (ajli)
    Anonym (Nobody really) skrev 2015-03-03 19:35:57 följande:

Beror ju helt på omständigheterna! Man blir avslappnad av att röka, ångesten är helt individuell och kommer för min del när/om jag börjar missbruka det.
  • Anonym (ajli)
    TjackFen skrev 2015-03-04 05:24:47 följande:

Skjuter du hash??? Låter inte....effektivt....eller smart heller..?

Sluta förminska andra. Bara för du uppenbarligen har större problem betyder det inte att det är hur lätt som hellst att ta sig ur vanorna när man fastnat i rökat. Psykiskt beroende är också jobbigt, tycker ärligt talat de va svårare att lägga ner med rökat än vad de var och lägga ner med flera års långt opiat missbruk. Just för de finns så mycket som talar för rökat...
  • TjackFen

Jag har aldrig sagt att det inte är svårt att ta sig ut eller något....Har inte sagt något om det har endast sagt att det inte är den effektivaste och bästa grejen att skjuta det som är till för att rökas. :)

• Anonym (Tomtemor)
    Anonym (Nobody really) skrev 2015-03-03 19:35:57 följande:

Jag blir avslappnad och mår bra i början tills jag börjar missbruka det på riktigt. Då röker jag VÄLDIGT destruktivt och får ångest av skiten. Dag 4 ren idag. :)
  • Anonym (Tomtemor)
    TjackFen skrev 2015-03-04 05:24:47 följande:

Skjuter du hash??? Låter inte....effektivt....eller smart heller..?

Det heter Hasch inte hash! ;)
  • psyklivet
    Anonym (Tomtemor) skrev 2015-03-05 21:15:06 följande:
    Jag blir avslappnad och mår bra i början tills jag börjar missbruka det på riktigt. Då röker jag VÄLDIGT destruktivt och får ångest av skiten. Dag 4 ren idag. :)

När du har rökt innan, vad har du använt för sorter?
    Just THC rika sorter, med låg CBD har just denna förmåga att ge en lite ångest.
    Då THC är lite för ångestskapande utan CBD.

• Anonym (kämpa på)
    Anonym (Tomtemor) skrev 2015-03-05 21:15:06 följande:
    Jättebra att du försöker sluta med något som inte får dig att må bra.
    Det du gör nu visar på styrka, tycker du ska vara stolt över dig själv.

Fortsätt kämpa {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Nobody really)

Grattis, jag befinner mig i ett annat dilemma. Jag blev ordinerad sömnpiller ketipinor, mot sömnsvårigheter men trappar nu ner. Jättesvårt är det fast de sa att det är ett snällt piller. Direkt man minskar har man svårt att sova och tar man dem är man trött ännu hela dagen efteråt och då lockas jag av ohälsosamma energidrycker som leder till övervikt. Så passa er för beroendeframkallande sömnmediciner nu när vi går mot ljusare tider. Lycka till ts i din kamp.

Svar på tråden Jag borde sluta röka hasch. :/