Inlägg från: Anonym (ajli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ajli)

Jag borde sluta röka hasch. :/

Anonym (Tomtemor) skrev 2015-02-26 20:03:31 följande:

Jag borde sluta röka hasch. Men så svårt. Skjuter upp det varje dag.

Vet exakt var du är och satt där för bara nån vecka sedan, sjukt kass självdiciplin. Varje gång man handla nytt tänkte ja att nuuuu är de sista gången, men veckorna/månaderna bara flyger iväg o de va så skönt o bara slippa tänka, eller tänker gör man, men man inbillar sig att man mår bättre, så fort man tänder den. Men ärligt talat, kan du fortfarande röka den med de goda sköna samvetet som i början? Om inte så är de dags o sluta, de finns andra tider då du kan ta upp det i rätta takter o under bra omständigheter, för de är inget gift vi pratar om.

Dessutom blir du dum av att röka, de är därför man fastnar, man hamnar i sin egna lilla bubbla o hur mycket du än vill så kan du inte se helt klart förrens du varit ifrån rökat nån vecka(om vi pratar om dagligt bruk). Försök hitta något annat som fångar ditt intresse, o ifall pressen blir för stor, börja med o trappa ner, kanske bara ta nattisen? Gå ut o gör saker med vänner som inte röker.

Försök skaffa lite framtidstro typ, hur vill du att ditt liv ska se ut?

Skaffa pojkvän/flickvän! (bästa tipset egentligen ^^)
  • Anonym (ajli)
    Anonym (Tomtemor) skrev 2015-02-27 15:53:40 följande:

Jag har en pojkvän som absolut hatar att jag röker. Jag blir extremt inåtvänd och i en bubbla. Jag är rätt introvert redan från början.

Jag är lite likadan, eller blev då jag rökte, och precis som din så hatade min pojkvän också det. Men han såg oss som ett team, och bar mig igenom det. Lita på att din pojkvän gör dig glad/hjälper dig igenom det. Men för att han ska kunna göra det så måste du vara helt ärlig mot honom, berätta om du har rökt igen, annars blir avståndet mellan er längre och du mår förmodligen sämre. Helt ärligt så är de första steget svårast, när du väl kommit igång med att sluta så är de inte så illa ändå. Ångesten som man får av o sitta fast i rökat försvinner ju, antagligen kommer massa gammalt skit upp som man "rökt bort" men efter det så börjar man se ljuset på nytt. Passa på nu när de börjar bli vår, tror vädret underlättar en del
  • Anonym (ajli)
    Anonym (Tomtemor) skrev 2015-03-03 19:35:11 följande:

Är inne på dag 2 faktiskt. :)

Det känns sisådär men jag vet att det brular ta nästan 2 månader för att bli mitt gamla jag igen.

Vi är ett team här också, det underlättar verkligen. Jag har haft många uppehåll men trillar alltid dit igen. Vill lägga ner för gott den här gången, försöker. Ska försöka. .

As bra :D 2 månader kommer gå fort om du försöker sysselsätta dig, men de gör ju inget om de tar tid, allt är ju en process, bara man hittar rätt tillslut ^^,

Tankens kraft är också jätte stor, ifall du tänker och verkligen försöker sätta dig in i att de inte är några problem alls så kommer de tillslut kännas som det.

Va beredd på dipparna och tänk ut i förväg hur du på bästa sätt kan hantera dom :) lycka till, du fixar det!

Kanske du kan sätta dig i sommar under helt andra omständigheter o ta en fet med gott samvete ^^
  • Anonym (ajli)
    Anonym (Nobody really) skrev 2015-03-03 19:35:57 följande:

Blir ni avslappnade i musklerna och slöa av cannabis eller får ni ångest?

Beror ju helt på omständigheterna! Man blir avslappnad av att röka, ångesten är helt individuell och kommer för min del när/om jag börjar missbruka det.
  • Anonym (ajli)
    TjackFen skrev 2015-03-04 05:24:47 följande:

Skjuter du hash??? Låter inte....effektivt....eller smart heller..?

Sluta förminska andra. Bara för du uppenbarligen har större problem betyder det inte att det är hur lätt som hellst att ta sig ur vanorna när man fastnat i rökat. Psykiskt beroende är också jobbigt, tycker ärligt talat de va svårare att lägga ner med rökat än vad de var och lägga ner med flera års långt opiat missbruk. Just för de finns så mycket som talar för rökat...
Svar på tråden Jag borde sluta röka hasch. :/