Inlägg från: Anonym (Tomtemor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tomtemor)

Jag borde sluta röka hasch. :/

Jag borde sluta röka hasch. Men så svårt. Skjuter upp det varje dag.

• Svar på tråden Jag borde sluta röka hasch. :/
  • Anonym (Tomtemor)
    helene 355 skrev 2015-02-26 20:04:32 följande:

sök hjälp

Jag har hjälp men de tror jag slutat. Fick en svacka och började igen. Känns som jag sviker mina kontakter om jag berättar men funderar på det.
  • Anonym (Tomtemor)
    Carnitas skrev 2015-02-26 20:32:26 följande:

Hur ofta röker du?

Varje dag. Jag har ett missbruk när det kommer till haschet. Tyvärr kan inte hålla det på en acceptabel nivå.
  • Anonym (Tomtemor)
    Carnitas skrev 2015-02-26 21:09:59 följande:

Du säger missbruk.

Betyder det att du inte sköter ditt jobb/skola eller dina åtaganden?

Sköter mitt liv rätt bra. Men jag blir passiv när det kommer till träning och plugg.
  • Anonym (Tomtemor)
    Anonym (Nobody really) skrev 2015-02-26 21:16:59 följande:

Vishetens begynnelse är att erkänna fakta. Du är säkert inte den enda som misslyckats så det är inget nytt under solen. Spara din hjärna och försök sluta igen och igen och vägra ge upp.

Jag har hållt på och tacklat missbruket i 14 år nu. Men såklart jag inte ger upp.
  • Anonym (Tomtemor)
    Anonym (ajli) skrev 2015-02-26 22:11:11 följande:

Vet exakt var du är och satt där för bara nån vecka sedan, sjukt kass självdiciplin. Varje gång man handla nytt tänkte ja att nuuuu är de sista gången, men veckorna/månaderna bara flyger iväg o de va så skönt o bara slippa tänka, eller tänker gör man, men man inbillar sig att man mår bättre, så fort man tänder den. Men ärligt talat, kan du fortfarande röka den med de goda sköna samvetet som i början? Om inte så är de dags o sluta, de finns andra tider då du kan ta upp det i rätta takter o under bra omständigheter, för de är inget gift vi pratar om.

Dessutom blir du dum av att röka, de är därför man fastnar, man hamnar i sin egna lilla bubbla o hur mycket du än vill så kan du inte se helt klart förrens du varit ifrån rökat nån vecka(om vi pratar om dagligt bruk). Försök hitta något annat som fångar ditt intresse, o ifall pressen blir för stor, börja med o trappa ner, kanske bara ta nattisen? Gå ut o gör saker med vänner som inte röker.

Försök skaffa lite framtidstro typ, hur vill du att ditt liv ska se ut?

Skaffa pojkvän/flickvän! (bästa tipset egentligen ^^)

Jag har en pojkvän som absolut hatar att jag röker. Jag blir extremt inåtvänd och i en bubbla. Jag är rätt introvert redan från början.
  • Anonym (Tomtemor)
    Anonym (?) skrev 2015-02-27 12:02:50 följande:

Jaha?

Med tanke på att drogen inte är beroendeframkallande...

Du har vana att bryta, sätt upp som regel att sköta ansvar först och nöjen sen.

Såvida inte du röker för att du mår för övrigt dåligt då finns det fortfarande annat man kan ta utan att bli fuckt på köpet och sköta vardagen

Länka gärna information om att cannabis inte är beroendeframkallande. Jag har rejäla avtändningar på cannabis och har rökt mer eller mindre i snart 15 år. För mig är den beroendeframkallande även om det mesta sitter psykiskt.
  • Anonym (Tomtemor)
    Petrol skrev 2015-02-26 23:59:11 följande:

Så svårt är det egentligen inte med lite diciplin. Nu när det börjar bli vår så får du ge dig ut och löpa en ordentlig runda när suget faller på och sen sätta dig och göra något du gillar, stå ut med ett par kassa nätter och du är fine om en vecka max liksom.

Jo det är tyvärr det när det kommer till rökat. :/
  • Anonym (Tomtemor)
    Anonym (ajli) skrev 2015-03-03 19:27:53 följande:

Jag är lite likadan, eller blev då jag rökte, och precis som din så hatade min pojkvän också det. Men han såg oss som ett team, och bar mig igenom det. Lita på att din pojkvän gör dig glad/hjälper dig igenom det. Men för att han ska kunna göra det så måste du vara helt ärlig mot honom, berätta om du har rökt igen, annars blir avståndet mellan er längre och du mår förmodligen sämre. Helt ärligt så är de första steget svårast, när du väl kommit igång med att sluta så är de inte så illa ändå. Ångesten som man får av o sitta fast i rökat försvinner ju, antagligen kommer massa gammalt skit upp som man "rökt bort" men efter det så börjar man se ljuset på nytt. Passa på nu när de börjar bli vår, tror vädret underlättar en del

Är inne på dag 2 faktiskt. :)

Det känns sisådär men jag vet att det brular ta nästan 2 månader för att bli mitt gamla jag igen.

Vi är ett team här också, det underlättar verkligen. Jag har haft många uppehåll men trillar alltid dit igen. Vill lägga ner för gott den här gången, försöker. Ska försöka. .
  • Anonym (Tomtemor)
    Anonym (Nobody really) skrev 2015-03-03 19:35:57 följande:

Blir ni avslappnade i musklerna och slöa av cannabis eller får ni ångest?

Jag blir avslappnad och mår bra i början tills jag börjar missbruka det på riktigt. Då röker jag VÄLDIGT destruktivt och får ångest av skiten. Dag 4 ren idag. :)
  • Anonym (Tomtemor)
    TjackFen skrev 2015-03-04 05:24:47 följande:

Skjuter du hash??? Låter inte....effektivt....eller smart heller..?

Det heter Hasch inte hash! ;)
Svar på tråden Jag borde sluta röka hasch. :/