• Carnitas

Jag borde sluta röka hasch. :/

Anonym (Tomtemor) skrev 2015-02-26 20:06:31 följande:
    Jag har hjälp men de tror jag slutat. Fick en svacka och började igen. Känns som jag sviker mina kontakter om jag berättar men funderar på det.
    Hur ofta röker du?
  • Carnitas
    Anonym (Tomtemor) skrev 2015-02-26 20:53:34 följande:
    Varje dag. Jag har ett missbruk när det kommer till haschet. Tyvärr kan inte hålla det på en acceptabel nivå.

Du säger missbruk.
    Betyder det att du inte sköter ditt jobb/skola eller dina åtaganden?

• Carnitas
    Anonym (Tomtemor) skrev 2015-02-27 15:56:31 följande:
    Länka gärna information om att cannabis inte är beroendeframkallande. Jag har rejäla avtändningar på cannabis och har rökt mer eller mindre i snart 15 år. För mig är den beroendeframkallande även om det mesta sitter psykiskt.

Även icke fysiska beroenden, kan ge kroppsliga reaktioner när man slutar.
    Så det du får är inte en AT pga ett fysiskt beroende, utan av det psykiska beroendet du har.
    Psykiskt beroende kan bli av massor av saker, de vanliga är spel, shopping och sex.

• Carnitas
    Anonym (bra ts) skrev 2015-02-27 14:07:02 följande:
    Men sluta, här är det en människa som har kommit till insikt och vill sluta och så ska du köra med någon slags drogpropaganda.

Det handlar om ts nu som VILL sluta

Detsamma gäller dig, du försöker ju helt släta över att ts har svårt att sluta.
    Ts VILL sluta men finner det SVÅRT
    Blir så irriterad på människor som istället för att hjälpa ts gör tråden till sin egen agenda för att sprida sina åsikter Skrikandes

Ts du kan försöka sluta på egen hand, som vissa skriver sysselsätt dig med annta, träning, läsa se på film etc, om du inte kan sluta på egen hand ta kontakt med de som kan hjälpa dig, även om du inte vill söka till sjukvården finns det ju hjälp och stöd att få. Den hjälpen kommer du inte få hos drogförespråkare

Lycka till,  i din önskan att vilka sluta så har du kommit en lång bit på vägen. Glad

Drogpropaganda betyder att man propagerar för droger.
    Är ledsen att säga att det inte skett i mina inlägg, inte ens nära.

Jag ställer frågor, ibland tuffa frågor som kräver svar.
    För kunna ge ett råd, som ökar möjligheten för ett varaktigt stopp.
    För det är väl därför vi är här?
    Och hur man får det till drogliberalt är bortom min förmåga att förstå.

Svar på tråden Jag borde sluta röka hasch. :/