Jag borde sluta röka hasch. :/
Jag borde sluta röka hasch. Men så svårt. Skjuter upp det varje dag.
Jag borde sluta röka hasch. Men så svårt. Skjuter upp det varje dag.
Jaha?
Med tanke på att drogen inte är beroendeframkallande...
Du har vana att bryta, sätt upp som regel att sköta ansvar först och nöjen sen.
Såvida inte du röker för att du mår för övrigt dåligt då finns det fortfarande annat man kan ta utan att bli fuckt på köpet och sköta vardagen
Du säger missbruk.
Betyder det att du inte sköter ditt jobb/skola eller dina åtaganden?
Jaha?
Såvida inte du röker för att du mår för övrigt dåligt då finns det fortfarande annat man kan ta utan att bli fuckt på köpet och sköta vardagen

Vishetens begynnelse är att erkänna fakta. Du är säkert inte den enda som misslyckats så det är inget nytt under solen. Spara din hjärna och försök sluta igen och igen och vägra ge upp.
Vet exakt var du är och satt där för bara nån vecka sedan, sjukt kass självdiciplin. Varje gång man handla nytt tänkte ja att nuuuu är de sista gången, men veckorna/månaderna bara flyger iväg o de va så skönt o bara slippa tänka, eller tänker gör man, men man inbillar sig att man mår bättre, så fort man tänder den. Men ärligt talat, kan du fortfarande röka den med de goda sköna samvetet som i början? Om inte så är de dags o sluta, de finns andra tider då du kan ta upp det i rätta takter o under bra omständigheter, för de är inget gift vi pratar om.
Dessutom blir du dum av att röka, de är därför man fastnar, man hamnar i sin egna lilla bubbla o hur mycket du än vill så kan du inte se helt klart förrens du varit ifrån rökat nån vecka(om vi pratar om dagligt bruk). Försök hitta något annat som fångar ditt intresse, o ifall pressen blir för stor, börja med o trappa ner, kanske bara ta nattisen? Gå ut o gör saker med vänner som inte röker.
Försök skaffa lite framtidstro typ, hur vill du att ditt liv ska se ut?
Skaffa pojkvän/flickvän! (bästa tipset egentligen ^^)
Jaha?
Så svårt är det egentligen inte med lite diciplin. Nu när det börjar bli vår så får du ge dig ut och löpa en ordentlig runda när suget faller på och sen sätta dig och göra något du gillar, stå ut med ett par kassa nätter och du är fine om en vecka max liksom.
Kan du inte bli addicted till motionscykeln istället. Endorfinerna kan bli beroendeframkallande, nästan. Man lutar sig bakåt på ryggstödet och trampar i lugnt tempo på 4an ca 10 km. Glad och nöjd blir man utan hasch.
Även icke fysiska beroenden, kan ge kroppsliga reaktioner när man slutar.
Så det du får är inte en AT pga ett fysiskt beroende, utan av det psykiska beroendet du har.
Psykiskt beroende kan bli av massor av saker, de vanliga är spel, shopping och sex.
NA är en gren av Scientologin, så man bör hålla sig därifrån. Dessutom är siffrorna på hur många som faktiskt blir hjälpta betydligt sämre än om man gör det på egen hand.
Önskar ett stort lycka till! Bit ihop!
Jaha?

Jaha säger jag bara, det säger jag av erfarenhet, har full förståelse att vanor kan vara svåra att bryta ju mer man har kört fast i dom men det är fortfarande bara en vana.
Ingen abstinens mer än att det tar några dagar att ställa om sig från ha rökt hela tiden till ett mer nyktert tillvaro
Vet inte vad du menar att jag inte vill hjälpa ts, jag gav ett råd om att sätta upp regler att följa, ser ingen anledning att sluta helt med att röka om man nu önskar att berusa sig ibland men om man börjar tappa bort sina bollar man håller i luften så är det dags att se över schemat.
Såvida inte ts har annat problematik som driver denna tilll att röka så finns det inget vården kan göra mer än att stämpla ts som missbrukare av illegala substanser och stämpla denna den väggen.
om du sedan syftar på diverse intresse organisationer så ska man hålla sig så långt bort ifrån dom som möjligt, dom har noll kunskap mer än att "knark är bajs och man ska inte knarka"
Du har inga avtändningar, tända av aka abstinens kommer in i bilden när din kropp rent fysiskt inte klarar sig utan substans och slutar fungera utan.
Det gör man ex av heroin eller alkohol dör snackar vi abstinens som heter duga.
Du har problem med humöret i och med du saknar det lugnande av cannabisen
Eventuella problem med sovandet om du hade som en vana att röka innan läggdags.
Koncentrationssvårigheter när inte cannabisen skärper sinnen, får en att tänka i andra banor och såna här småbesvär som jag vet i stunden kan kännas frustrerande och oövervinnliga däremot så är det småpatatis om du verkligen bestämmer dig och planerar ditt liv inte mellan jointsen utan snarare tvärt om.