• Anonym (Suck)

Arg!!!

Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

Ville bara gnälla av mig

• Svar på tråden Arg!!!
  • Anonym (01)
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-21 13:03:07 följande:
    Så du känner mig?? Eftersom som du vet så mycket om mig?? Om jag är klok får andra svar på. Men flexibel det är jag. MEN jag låter inte andra bestämma saker som ska ske i mitt hem, särskilt inte folk som inte bor här.
    Helt korrekt inställning TSFlört
  • Anonym (Suck)
    nymedlem skrev 2014-12-21 13:43:32 följande:

Missade att ts skrivit att mamman inte själv vill ha barnen. Då var det ännu mer illa gjort av henne och jag fattar inte hur man kan göra nåt så dumt?!

Jag hade tanken att hon är lite som jag och inte tyckte det var nåt konstigt/problem. Vi har alltid kompisar till barnen som sover över, det är naturligt för oss. Men ts verkar behöva planera och "skola in" ungen och det är i mina ögon tråkigt för barnen som blir lidande.

Nu är det så att både min sambo och jag känner och tycker lika i denna fråga. Och ja vi planerar övernattningar ibland och ibland blir det spontant.
  • nymedlem
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-21 16:00:27 följande:

Nu är det så att både min sambo och jag känner och tycker lika i denna fråga. Och ja vi planerar övernattningar ibland och ibland blir det spontant.

Okej. Men nu sa ni ifrån så mamman kommer nog inte göra om detta. Kan ni inte bjuda hem Kalle under helgen om ni är lediga då? Så får ni lära känna honom.
  • Anonym (Suck)
    nymedlem skrev 2014-12-21 16:08:12 följande:

Okej. Men nu sa ni ifrån så mamman kommer nog inte göra om detta. Kan ni inte bjuda hem Kalle under helgen om ni är lediga då? Så får ni lära känna honom.

Vi kommer ordna något längre fram när vi och dom har tid. Och så får sambons ex ordna något på sin vecka /helg.
  • nymedlem
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-21 16:19:30 följande:

Vi kommer ordna något längre fram när vi och dom har tid. Och så får sambons ex ordna något på sin vecka /helg.

Låter bra tycker jag!
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-21 10:55:35 följande:

Det är precis det jag menar. Ts och mannen känner inte mannens barn och därav blir detta ett problem. Jag känner mitt barn och litar på mitt barns omdöme gällande kompisar så detta hade varit helt okej för MIG.

Hur läser du? Man kan känna och lita på sitt barn - men ett barn kan inte alltid bedöma andra barn. Speciellt inte ett barn de lärt känna på nätet....

Du verkar ha lite översitteri i dig... det är inte speciellt attraktivt och tro det eller ej - det gör inte att du vet bättre än andra hur de känner sina barn..
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-21 12:53:21 följande:

Min son har jättemånga kompisar och jag känner inte alla.Jag förstår såklart att alla barn är olika och i just ts fall så är det ett problem. Det enda jag skrivit gång på gång är att för MIG vore inte detta nåt problem.

Nej det är inye det enda du har skrivit. Du har skrivit att alla som inte tänker som du inte har en lika bra relation till sina barn som du har. Du har varit mästrande och nedlåtande och rent ut sagt betett dig riktigt illa mot flera stycken. Och när du blir bemött angående det fortsätter du vara ännu mer nedlåtande och beter dig som en fullfjädrad mobbare...

olika åsikter kan man absolut ha men när man beter sig som du gjort i den här tråden så går man helt enkelt över en gräns. Det är en väldigt stor skillnad mellan att skriva att man själv inte haft problem med situationen och det du skrivit.
  • Anonym (Suck)
    Brumma skrev 2014-12-21 23:33:58 följande:

Nej det är inye det enda du har skrivit. Du har skrivit att alla som inte tänker som du inte har en lika bra relation till sina barn som du har. Du har varit mästrande och nedlåtande och rent ut sagt betett dig riktigt illa mot flera stycken. Och när du blir bemött angående det fortsätter du vara ännu mer nedlåtande och beter dig som en fullfjädrad mobbare...

olika åsikter kan man absolut ha men när man beter sig som du gjort i den här tråden så går man helt enkelt över en gräns. Det är en väldigt stor skillnad mellan att skriva att man själv inte haft problem med situationen och det du skrivit.

Ja tydligen var jag varken klok eller flexibel. Varken jag eller min sambo känner tydligen hans barn. Trist att bli sågad vid knäna av någon som inte känner en.
  • Anonym (Allis)
    Brumma skrev 2014-12-21 23:33:58 följande:

En del leksaker är trasiga på FL, du behöver inte öda tid på dem om du inte vill.

/i all välmening
  • Brumma
    Anonym (Allis) skrev 2014-12-22 17:50:28 följande:

En del leksaker är trasiga på FL, du behöver inte öda tid på dem om du inte vill.

/i all välmening

Jag vet...

Men jag blir så ledsen över att folk tycker att ren mobbning är ok... det är ALDRIG ok, och även om det inte går in i huvudet på den som beter sig illa kan det vara ett stöd för den som blivit illa behandlad ????
  • BioBonus
    Brumma skrev 2014-12-22 18:49:29 följande:
    Jag vet...

Men jag blir så ledsen över att folk tycker att ren mobbning är ok... det är ALDRIG ok, och även om det inte går in i huvudet på den som beter sig illa kan det vara ett stöd för den som blivit illa behandlad ????
    Jag blev påhoppad av Nymedlem. Tack och lov är jag trygg i min mammaroll och trygg i min relation till mina barn. Annars hade hennes ord kunnat såra. Att bli anklagad för att vara en dålig förälder kan slå hårt mot någon som känner sig lite osäker. Att anklaga någon för att vara en dålig förälder är så lågt man kan sjunka på ett Familjeforum. Och bevisar att man inte är ute efter en dialog eller för att hjälpa, utan enbart för att må lite bättre själv genom att försöka trycka ner andra.

Ja, det finns trasiga leksaker men de ska inte obemärkt få bete sig illa. Och jag är glad över att det finns folk här på forumet som har lite vett och moral.
  • Brumma
    BioBonus skrev 2014-12-22 19:11:06 följande:

Jag blev påhoppad av Nymedlem. Tack och lov är jag trygg i min mammaroll och trygg i min relation till mina barn. Annars hade hennes ord kunnat såra. Att bli anklagad för att vara en dålig förälder kan slå hårt mot någon som känner sig lite osäker. Att anklaga någon för att vara en dålig förälder är så lågt man kan sjunka på ett Familjeforum. Och bevisar att man inte är ute efter en dialog eller för att hjälpa, utan enbart för att må lite bättre själv genom att försöka trycka ner andra.

Ja, det finns trasiga leksaker men de ska inte obemärkt få bete sig illa. Och jag är glad över att det finns folk här på forumet som har lite vett och moral.

<3
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2014-12-22 19:11:06 följande:

Jag har ALDRIG NÅGONSIN anklagat dig för att vara en dålig förälder! Fult att ljuga. Har heller inte mobbat någon bara för att jag har andra erfarenheter och åsikter.

Men man kanske alltid måste hålla med ts för att få skriva här?
  • nymedlem
    nymedlem skrev 2014-12-23 11:47:07 följande:

Jag har ALDRIG NÅGONSIN anklagat dig för att vara en dålig förälder! Fult att ljuga. Har heller inte mobbat någon bara för att jag har andra erfarenheter och åsikter.

Vill tillägga att ni perfekta människor har rätt i en sak. Jag är en trasig människa sedan ett år tillbaka då jag förlorade ALLT. Ska till terapeuten nu så jag kämpar för att bli frisk igen, glömma sorgen efter barn föräldrar och syskon. Men det tar tid. Oavsett så står jag för det jag skrivit i denna tråd men ni har missuppfattat mig. Jag har bara sagt hur JAG skulle gjort i mitt hem.
  • Brumma

Då bör du nog läsa vad du skrivit igen....

Hålla med måste man absolut inte glra - men jo, du skriver på ett sätt som är väldigt högtravande och otrevligt. Och jo, du beter dig som en mobare. ..
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-23 11:54:46 följande:

Vill tillägga att ni perfekta människor har rätt i en sak. Jag är en trasig människa sedan ett år tillbaka då jag förlorade ALLT. Ska till terapeuten nu så jag kämpar för att bli frisk igen, glömma sorgen efter barn föräldrar och syskon. Men det tar tid. Oavsett så står jag för det jag skrivit i denna tråd men ni har missuppfattat mig. Jag har bara sagt hur JAG skulle gjort i mitt hem.

Även om man är trasig ger det en inte rätt att behandla andra illa. Om du ärligt inte ser hur det du skriver uppfattas så försök läsa det från ngn annans synvinkel. För du har både anklagat BioBonus och ts för att vara dåliga föräldrar samt en del andra saker.. menar du inte det så bör du kanske börja skriva på ett annorlunda sätt. ..
  • Anonym (Suck)

Fast det är i mitt tycke inte riktigt snällt att påstå att man inte är lika klok och flexibel som du påstår dig vara. Du är säkert det men jag känner dig inte och kan ju inte säga att det är så. Men du känner heller inte mig.

Sen verkar du haft en jobbig tid om jag tolkar inlägg 124 rätt. Beklagar det och hoppas att du snart mår bättre.
Svar på tråden Arg!!!