• Brumma

Arg!!!

Klaga på bara - förstår precis :D

Synd om barnen bara...

• Brumma
    Anonym (01) skrev 2014-12-17 18:29:24 följande:

Enligt svensk lag får man inte lämna mindre åriga hemma själv så lång tid som ni ska.

Ni ska ju jobba, vilket innebär typ 8 timmar  ??

Ni kan väl inte lämna de så länge själva ?????

Vad är det för en lag?

Med tanke på att man tex inte får ta ut VAB för en tioåring så låter det väldigt konstigt...
  • Brumma
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:28:25 följande:

Är inte VAB gränsen 12 år? Minns inte så jag kan ha fel

Alldeles rätt - my mistake.. Av ngn anledning finns k jag för mig att det var åtta?!? . Vet inte varifrån jag fått det...

Iallafall.. min bonus var ibland hemma själv i tioårsåldern. Hennes mamma kom visserligen hem på lunchen med mat men de flesta tioåringar klarar av att sköta både micro och ringa om de behöver hjälp... :)

Så jag undrar lite i vilken lag det finns med i?
  • Brumma
    jenny99 skrev 2014-12-17 19:57:25 följande:

Låter som ni säger nej för att markera för mamman,men det drabbar bara barnen istället och det är bara taskigt.Två 10 åringar brukar klara sig alldeles utmärkt när man jobbar,dessutom är det kul att vara två.

Eller så säger man nej för att man inte har ngn aning om vem denna kalle är eller hur han beter sig. Inte alla tioåringar går att lämna ensam hemma. Inte alla tioåringar lyssnar på en 19 åring (som dessutom inte har till uppgift att passa barn). Man lämnar helt enkelt inte sitt barn ensamt hemma med en vän man inte vet något om. Oavsett om man vill markera eller inte..
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:45:32 följande:

Min son också. Jag skulle inte ha minsta problem med upplägget som ts beskriver. Både ts och pappan kommer dessutom hem kl 14.

Om bonusbarnet är en "normal" 10 åring så tycker jag dom är elaka som stoppar detta och det kommer även barnen tycka!

Fast oavsett om bonusbarnet är en normal tioåring eller inye så vet de INGET om "kalle". Och det gör det till en HELT annan situation. Visst kommer dr kanske att tycka de är elaka. Så? Tycker du verkligen - VERKLIGEN - att barn skall få göra saker som inye äpassar resten av familjen för att de inte skall tycka de är elaka?...

Ja, vi har inye riktigt samma syn på uppfostran, ansvar och att få lära sig respektera sin familj, så mkt kan vi nog säga....
  • Brumma
    Anonym (Emma) skrev 2014-12-17 20:57:20 följande:

Jag undrar om Kalles föräldrar är okej med detta. Antar att de känner mamman om de skickar iväg sin 10 åring 15 mil för 3 dagar. Men vet de om att planen är att sonen ska tillbringa 3 dagar hos för dom okända människor? Det hade i alla fall inte jag gått med på om det var mitt barn.

Människor som dessutom skall arbeta på dagen...
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-17 21:20:55 följande:

Jag tänker att mamman känner kalle väl och vet att det är en ordentlig kille. Missförstå mig inte, jag tycker mamman har gjort helfel, men eftersom detta är första gången hon gjort såhär så har hon nog gjort det "i god tro", alltså att för henne vore det omvända helt okej. Trist för barnen....jullov och allt

Hos oss hade det faktiskt inte varit lugnande alls. Vi har inte samma åsikt om uppfostran och ansvar som bonus mamma. En vän till bonus hade varit jättebra kommen hit OM vi varit hemma och OM det passat oss. Sedan, efter att vi gjort vår egen bedömning samt haft en dialog med vännens föräldrar, hade vi kunnat lämna dem ensamma hemma.
  • Brumma
    Anonym (01) skrev 2014-12-18 11:57:45 följande:

Människor är människor och djur är djur !!

Ja?
  • Brumma
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-19 16:48:45 följande:

Hahaha, gör man så? Isf: Brumma, min bror med familj kommer till er i mellandagarna,  jag bjuder in dem till er

SupersurasunkSara - inga problem ;) DITT omdöme litar jag på, och jag vet att du skulle lyssnat om jag sagt att det inte passar :D
  • Brumma
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-19 21:36:03 följande:

Sant Era barn skulle troligen ha askul ihop  Men tveksamt om min hemkäre bror vill åka till okända för att hans galna syrra bjudit in honom dit

DET är en annan fråga :D
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-20 03:54:24 följande:

Det är NI som gjort barnen besvikna. Helt i onödan.trist.

Hur får du det till att det var i onödan?

Har du läst TS inlägg eller ignorerar du bara vad hon skriver?

Det var mammans agerande som gjorde så att barnen blev besvikna.
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-21 10:55:35 följande:

Det är precis det jag menar. Ts och mannen känner inte mannens barn och därav blir detta ett problem. Jag känner mitt barn och litar på mitt barns omdöme gällande kompisar så detta hade varit helt okej för MIG.

Hur läser du? Man kan känna och lita på sitt barn - men ett barn kan inte alltid bedöma andra barn. Speciellt inte ett barn de lärt känna på nätet....

Du verkar ha lite översitteri i dig... det är inte speciellt attraktivt och tro det eller ej - det gör inte att du vet bättre än andra hur de känner sina barn..
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-21 12:53:21 följande:

Min son har jättemånga kompisar och jag känner inte alla.Jag förstår såklart att alla barn är olika och i just ts fall så är det ett problem. Det enda jag skrivit gång på gång är att för MIG vore inte detta nåt problem.

Nej det är inye det enda du har skrivit. Du har skrivit att alla som inte tänker som du inte har en lika bra relation till sina barn som du har. Du har varit mästrande och nedlåtande och rent ut sagt betett dig riktigt illa mot flera stycken. Och när du blir bemött angående det fortsätter du vara ännu mer nedlåtande och beter dig som en fullfjädrad mobbare...

olika åsikter kan man absolut ha men när man beter sig som du gjort i den här tråden så går man helt enkelt över en gräns. Det är en väldigt stor skillnad mellan att skriva att man själv inte haft problem med situationen och det du skrivit.
  • Brumma
    Anonym (Allis) skrev 2014-12-22 17:50:28 följande:

En del leksaker är trasiga på FL, du behöver inte öda tid på dem om du inte vill.

/i all välmening

Jag vet...

Men jag blir så ledsen över att folk tycker att ren mobbning är ok... det är ALDRIG ok, och även om det inte går in i huvudet på den som beter sig illa kan det vara ett stöd för den som blivit illa behandlad ????
  • Brumma
    BioBonus skrev 2014-12-22 19:11:06 följande:

Jag blev påhoppad av Nymedlem. Tack och lov är jag trygg i min mammaroll och trygg i min relation till mina barn. Annars hade hennes ord kunnat såra. Att bli anklagad för att vara en dålig förälder kan slå hårt mot någon som känner sig lite osäker. Att anklaga någon för att vara en dålig förälder är så lågt man kan sjunka på ett Familjeforum. Och bevisar att man inte är ute efter en dialog eller för att hjälpa, utan enbart för att må lite bättre själv genom att försöka trycka ner andra.

Ja, det finns trasiga leksaker men de ska inte obemärkt få bete sig illa. Och jag är glad över att det finns folk här på forumet som har lite vett och moral.

<3
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-23 11:47:07 följande:

Jag har ALDRIG NÅGONSIN anklagat dig för att vara en dålig förälder! Fult att ljuga. Har heller inte mobbat någon bara för att jag har andra erfarenheter och åsikter.

Men man kanske alltid måste hålla med ts för att få skriva här?

Då bör du nog läsa vad du skrivit igen....

Hålla med måste man absolut inte glra - men jo, du skriver på ett sätt som är väldigt högtravande och otrevligt. Och jo, du beter dig som en mobare. ..
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-23 11:54:46 följande:

Vill tillägga att ni perfekta människor har rätt i en sak. Jag är en trasig människa sedan ett år tillbaka då jag förlorade ALLT. Ska till terapeuten nu så jag kämpar för att bli frisk igen, glömma sorgen efter barn föräldrar och syskon. Men det tar tid. Oavsett så står jag för det jag skrivit i denna tråd men ni har missuppfattat mig. Jag har bara sagt hur JAG skulle gjort i mitt hem.

Även om man är trasig ger det en inte rätt att behandla andra illa. Om du ärligt inte ser hur det du skriver uppfattas så försök läsa det från ngn annans synvinkel. För du har både anklagat BioBonus och ts för att vara dåliga föräldrar samt en del andra saker.. menar du inte det så bör du kanske börja skriva på ett annorlunda sätt. ..
Svar på tråden Arg!!!