• nymedlem

Arg!!!

Hur gammal är sambons barn? Klarar dom sig själva medan ni jobbar?

• nymedlem
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:27:26 följande:

Nu blir det inga "de" utan sambons barn. Vi jobbar skift och börjar jobba vid 06.00 och slutar vid 14 så sambons barn kommer att ligga och sova säkerligen till 10.00 sen är vi hemma vid 14-tiden båda. Och dessutom är min son (19år) här då.

Men då är det ju inga problem. Ni säger nej för att ni är sura på mamman. Tänk på barnen istället och läxa upp den där mamman så hon inte gör om det!
  • nymedlem
    jenny99 skrev 2014-12-17 19:57:25 följande:

Låter som ni säger nej för att markera för mamman,men det drabbar bara barnen istället och det är bara taskigt.Två 10 åringar brukar klara sig alldeles utmärkt när man jobbar,dessutom är det kul att vara två.

Det är exakt såhär jag menar också ts! Tycker ni är taskiga mot barnen för att ni är arga på mamman. Trist för barnen
  • nymedlem
    Brumma skrev 2014-12-17 20:31:41 följande:

Alldeles rätt - my mistake.. Av ngn anledning finns k jag för mig att det var åtta?!? . Vet inte varifrån jag fått det...

Iallafall.. min bonus var ibland hemma själv i tioårsåldern. Hennes mamma kom visserligen hem på lunchen med mat men de flesta tioåringar klarar av att sköta både micro och ringa om de behöver hjälp... :)

Så jag undrar lite i vilken lag det finns med i?

Min son också. Jag skulle inte ha minsta problem med upplägget som ts beskriver. Både ts och pappan kommer dessutom hem kl 14.

Om bonusbarnet är en "normal" 10 åring så tycker jag dom är elaka som stoppar detta och det kommer även barnen tycka!
  • nymedlem
    Brumma skrev 2014-12-17 21:00:36 följande:

Fast oavsett om bonusbarnet är en normal tioåring eller inye så vet de INGET om "kalle". Och det gör det till en HELT annan situation. Visst kommer dr kanske att tycka de är elaka. Så? Tycker du verkligen - VERKLIGEN - att barn skall få göra saker som inye äpassar resten av familjen för att de inte skall tycka de är elaka?...

Ja, vi har inye riktigt samma syn på uppfostran, ansvar och att få lära sig respektera sin familj, så mkt kan vi nog säga....

Jag tänker att mamman känner kalle väl och vet att det är en ordentlig kille. Missförstå mig inte, jag tycker mamman har gjort helfel, men eftersom detta är första gången hon gjort såhär så har hon nog gjort det "i god tro", alltså att för henne vore det omvända helt okej. Trist för barnen....jullov och allt
  • nymedlem
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-19 16:38:02 följande:

Så sambon har ringt och pratat med Kalles föräldrar. Dom var väldigt förstående och hade ingen aning om att barnen skulle vara hos oss och inte hos sambos ex. Så vid framtida eventuella besök kommer dom höra både med sambon och hans ex.

Och ja tyvärr vart barnen besvikna. Men inget att göra något åt.

Det är NI som gjort barnen besvikna. Helt i onödan.trist.
  • nymedlem
    Ann Cistrus skrev 2014-12-21 08:18:25 följande:

Om det nu är så lugnt att ha okända barn ensamma hemma när man är och jobbar så kanske ts barn + kompis kan vara hemma hos dig istället? Så slipper de bli besvikna menar jag

Det här hade aldrig varit nåt problem för mig. Men ts och pappan kanske inte känner barnet så båda ungarna är okända? Både ts och pappan kommer hem kl 14 och pojkarna är 10 år, inga småbarn.

Tycker absolut att mamman gjort fel MEN jag tycker ts och sambon kunde köpt det denna gång för barnens skull.
  • nymedlem
    sextiotalist skrev 2014-12-21 10:33:04 följande:

Jag är ganska säker på att Kalles föräldrar var väldigt glada över att de fick reda på hur det låg till.

Jag hade inte skickat iväg min grabb under dessa förutsättningarna, inte en chans. Hade jag efteråt fått reda på hur det låg till, så hade jag blivit rätt arg, på föräldrarna.

Jag tycker Ts och hennes man gjorde helt rätt, för barnens skull, för Kalles föräldrars skull. 

Hade det varit en nära och bra kompis, då hade det varit ett annat läge, men nu är det barn som aldrig träffats förut IRL om jag uppfattat det rätt.

Det är precis det jag menar. Ts och mannen känner inte mannens barn och därav blir detta ett problem. Jag känner mitt barn och litar på mitt barns omdöme gällande kompisar så detta hade varit helt okej för MIG.
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2014-12-21 11:04:04 följande:

Hopp av hästen innan du faller.

Förstår att du stör dig på att jag känner och litar på mitt barn. Du har väl inte den kontakten med dina barn och det är såklart tråkigt. Men jag tror på "det är aldrig för sent" så

sätt igång och umgås med barnen. Om du har några vill säga?
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2014-12-21 11:42:57 följande:

Ja visst är det så. Du är så insiktsfull  

Man häpnar...

Jag är både klok och flexibel. Något du och ts borde anamma
Svar på tråden Arg!!!