Arg!!!
Hur gammal är sambons barn? Klarar dom sig själva medan ni jobbar?
Hur gammal är sambons barn? Klarar dom sig själva medan ni jobbar?
Nu blir det inga "de" utan sambons barn. Vi jobbar skift och börjar jobba vid 06.00 och slutar vid 14 så sambons barn kommer att ligga och sova säkerligen till 10.00 sen är vi hemma vid 14-tiden båda. Och dessutom är min son (19år) här då.
Låter som ni säger nej för att markera för mamman,men det drabbar bara barnen istället och det är bara taskigt.Två 10 åringar brukar klara sig alldeles utmärkt när man jobbar,dessutom är det kul att vara två.
Alldeles rätt - my mistake.. Av ngn anledning finns k jag för mig att det var åtta?!? . Vet inte varifrån jag fått det...
Iallafall.. min bonus var ibland hemma själv i tioårsåldern. Hennes mamma kom visserligen hem på lunchen med mat men de flesta tioåringar klarar av att sköta både micro och ringa om de behöver hjälp... :)
Så jag undrar lite i vilken lag det finns med i?
Fast oavsett om bonusbarnet är en normal tioåring eller inye så vet de INGET om "kalle". Och det gör det till en HELT annan situation. Visst kommer dr kanske att tycka de är elaka. Så? Tycker du verkligen - VERKLIGEN - att barn skall få göra saker som inye äpassar resten av familjen för att de inte skall tycka de är elaka?...
Ja, vi har inye riktigt samma syn på uppfostran, ansvar och att få lära sig respektera sin familj, så mkt kan vi nog säga....
Så sambon har ringt och pratat med Kalles föräldrar. Dom var väldigt förstående och hade ingen aning om att barnen skulle vara hos oss och inte hos sambos ex. Så vid framtida eventuella besök kommer dom höra både med sambon och hans ex.
Och ja tyvärr vart barnen besvikna. Men inget att göra något åt.
Om det nu är så lugnt att ha okända barn ensamma hemma när man är och jobbar så kanske ts barn + kompis kan vara hemma hos dig istället? Så slipper de bli besvikna menar jag
Jag är ganska säker på att Kalles föräldrar var väldigt glada över att de fick reda på hur det låg till.
Jag hade inte skickat iväg min grabb under dessa förutsättningarna, inte en chans. Hade jag efteråt fått reda på hur det låg till, så hade jag blivit rätt arg, på föräldrarna.
Jag tycker Ts och hennes man gjorde helt rätt, för barnens skull, för Kalles föräldrars skull.
Hade det varit en nära och bra kompis, då hade det varit ett annat läge, men nu är det barn som aldrig träffats förut IRL om jag uppfattat det rätt.
Hopp av hästen innan du faller.
Ja visst är det så. Du är så insiktsfull
Man häpnar...