• BioBonus

Arg!!!

Oavsett om barnen är kapabla att klara sig själva eller inte så bjuder man inte hem okända människor till andras hem. Oavsett om man är mamma eller inte.

• BioBonus
    nevermind skrev 2014-12-18 09:33:38 följande:

Ni ska givetvis säga till Kalle och hans föräldrar att det är exet som är boven här.

Man behöver inte svartmåla någon, det räcker med att påtala för Kalles föräldrar att de inte vad tillfrågade och att de tyvärr jobbar de dagarna. Men att Kalle gärna får komma en annan gång.
  • BioBonus
    Brumma skrev 2014-12-19 20:39:42 följande:
    SupersurasunkSara - inga problem ;) DITT omdöme litar jag på, och jag vet att du skulle lyssnat om jag sagt att det inte passar :D
  • BioBonus
    nymedlem skrev 2014-12-21 10:55:35 följande:
    Det är precis det jag menar. Ts och mannen känner inte mannens barn och därav blir detta ett problem. Jag känner mitt barn och litar på mitt barns omdöme gällande kompisar så detta hade varit helt okej för MIG.
    Hopp av hästen innan du faller.
  • BioBonus
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:10:12 följande:
    Förstår att du stör dig på att jag känner och litar på mitt barn. Du har väl inte den kontakten med dina barn och det är såklart tråkigt. Men jag tror på "det är aldrig för sent" så

sätt igång och umgås med barnen. Om du har några vill säga?

Ja visst är det så. Du är så insiktsfull Skrattande 

Man häpnar...

• BioBonus
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:45:23 följande:
    Jag är både klok och flexibel. Något du och ts borde anamma
    Jag har ju sett dig i ganska många trådar genom åren och har en ganska god uppfattning om hur du resonerar och diskuterar, och känner inte att du skulle passa som förebild för mig. Sorry.
  • BioBonus
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:53:06 följande:
    Trist, jag som tycker du verkar rätt vettig i många trådar!
    Tack. Kan tyvärr inte säga detsamma.
  • BioBonus
    Brumma skrev 2014-12-22 18:49:29 följande:
    Jag vet...

Men jag blir så ledsen över att folk tycker att ren mobbning är ok... det är ALDRIG ok, och även om det inte går in i huvudet på den som beter sig illa kan det vara ett stöd för den som blivit illa behandlad ????
    Jag blev påhoppad av Nymedlem. Tack och lov är jag trygg i min mammaroll och trygg i min relation till mina barn. Annars hade hennes ord kunnat såra. Att bli anklagad för att vara en dålig förälder kan slå hårt mot någon som känner sig lite osäker. Att anklaga någon för att vara en dålig förälder är så lågt man kan sjunka på ett Familjeforum. Och bevisar att man inte är ute efter en dialog eller för att hjälpa, utan enbart för att må lite bättre själv genom att försöka trycka ner andra.

Ja, det finns trasiga leksaker men de ska inte obemärkt få bete sig illa. Och jag är glad över att det finns folk här på forumet som har lite vett och moral.
Svar på tråden Arg!!!