• Harald Hägg

Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?

God kväll!

Nu råkar det vara på det viset att jag och min särbo har börjat planera ett tillskott till världen. Vi bor på skild ort då jag har ett stort behov av egentid och kommer troligen att fortsätta så efter att barnet är fött.

Idag indoktrineras vi föräldrar och blivande föräldrar dagligen utav politisk korrekt smörja med genustrams och hur man ska acceptera om ens son går och blir homosexuell och dylikt. Jag köper inte den där SKITEN! Inte fan skulle min son leka med dockor likt att min dotter inte ska få ta hem pojkvänner föränn hon är byxmyndig. När jag var barn så uppfostrades vi alla till att bli karlar och kvinnor. Idag kan man inte ens könsbestämma smådjävlarna genom att kalla dom "hen".

Vart kommer den här toleransen ifrån? Varför ska man ändra på saker som fungerar? Varför köper ni den här SKITEN?

• Svar på tråden Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?
  • Tom Araya
    Harald Hägg skrev 2014-12-06 22:05:29 följande:

God kväll!

Nu råkar det vara på det viset att jag och min särbo har börjat planera ett tillskott till världen. Vi bor på skild ort då jag har ett stort behov av egentid och kommer troligen att fortsätta så efter att barnet är fött.

Idag indoktrineras vi föräldrar och blivande föräldrar dagligen utav politisk korrekt smörja med genustrams och hur man ska acceptera om ens son går och blir homosexuell och dylikt. Jag köper inte den där SKITEN! Inte fan skulle min son leka med dockor likt att min dotter inte ska få ta hem pojkvänner föränn hon är byxmyndig. När jag var barn så uppfostrades vi alla till att bli karlar och kvinnor. Idag kan man inte ens könsbestämma smådjävlarna genom att kalla dom "hen".

Vart kommer den här toleransen ifrån? Varför ska man ändra på saker som fungerar? Varför köper ni den här SKITEN?

Du ska inte ha några barn, du ska planera för din nära förestående pension!
  • Gullebulle25

Jag tror att det handlar om att kvinnor o män, pojkar och flickor inte ska behöva begränsas och att oavsett vilket kön man föds till ska man ha samma rättigheter och ges samma möjligheter. idag ser det inte ut så, om man tex tar hänsyn till kön och lön, tvångskvoteringar, ständiga ifrågasättningar för att man som man själv väljer att vara hemma med barn etc.
    att man som pojke får lov och vara en flickpojke om den sj väljer vara det, o att en flicka får lov att klä sig till prinsessa utan att genusdebatten ska ta fart är viktigt att ifrågasätta.

Anser att normer är viktiga men de är lika viktiga att ifrågasätta.

• Centurione

Jag resonerar precis som du när det gäller barnuppfostran, och ju fler vi är som står upp för normala normer desto mer kan vi återerövra samhället. MEN jag tycker att det är konstigt att du inte tänker bo tillsammans med din fru och dina barn. Att bo tillsammans i kärnfamiljen är ju också ett av dessa gammeldags ideal!

• Nomanisanisland
    Centurione skrev 2014-12-08 18:12:31 följande:

Jag resonerar precis som du när det gäller barnuppfostran, och ju fler vi är som står upp för normala normer desto mer kan vi återerövra samhället. MEN jag tycker att det är konstigt att du inte tänker bo tillsammans med din fru och dina barn. Att bo tillsammans i kärnfamiljen är ju också ett av dessa gammeldags ideal!

Du anser alltså också att - som TS - skriver kanske är lika bra att homosexuella lynchas? Röker ni samma svampar?
  • Centurione
    Nomanisanisland skrev 2014-12-08 18:15:56 följande:
    Du anser alltså också att - som TS - skriver kanske är lika bra att homosexuella lynchas? Röker ni samma svampar?
    Jag såg inget om lynchning i TS, och NEJ jag tycker inte att någon människa ska lynchas i ett civiliserat samhälle. Det finns mycket mellan att lyncha och att inte uppmuntra.
  • Nomanisanisland
    Centurione skrev 2014-12-08 18:20:40 följande:
    Jag såg inget om lynchning i TS, och NEJ jag tycker inte att någon människa ska lynchas i ett civiliserat samhälle. Det finns mycket mellan att lyncha och att inte uppmuntra.
    TS utvecklar sina synpunkter på lynchning i ett av sina senare snilleinlägg. Själv är jag så gammaldags att jag betecknar sexualitet som en privatsak - innebärande att du har förstås inte det minsta att göra med dina barns eventuella sexuella läggning.
  • Nomanisanisland

Redan i

God kväll!

Vad har du för syn på barn egentligen småjävlar? Och ja sexuell läggning ska man acceptera så länge den är samtyckande, tillkommer vare sig dig eller någon annan här att överpröva dina barns sexuella läggning.
  • Harald Hägg
    Halal skrev 2014-12-07 20:12:53 följande:

Orka att ingen fattar. Jag är helt på din sida TS.

Äntligen någon med lite hjärna här på forumet. Med tanke på ditt användarnamn misstänker jag att ni är en babbe men det kan jag leva med...

Tilja skrev 2014-12-08 07:38:03 följande:

Säg mig, vad är det som gör det viktigt för dig att allt i världen ska delas upp i kategorierna "kvinnligt" och "manligt"?

För att vi ska könsskiljaktigt kunna bygga upp en egen identitet såklart! Det finns något mycket vackert i differenserna i vårat beteende. Själv tycker jag bara att det är charmigt att kvinnor jämt förlorar i armbrytning och att män alltid bränner vid maten.

Nomanisanisland skrev 2014-12-08 11:15:28 följande:

Nu ör det ju svår att ta dig på allvar, men menar du allvar med att folkk borde lynchas för sin sexuella läggning är du bara önnu ett patetiskt arschle som inte ska komma i närheten av barn.

Fan är du tysk eller?
    The past is now skrev 2014-12-08 12:21:04 följande:

Äsch då! Kan du inte bättre ts? Du gör ju bort dig totalt. Yngla inte av dig för någon större egoist än du har jag aldrig stött på.

Ignorans.. Usla ignorans.. 

Nomanisanisland skrev 2014-12-08 11:15:28 följande:

Nu ör det ju svår att ta dig på allvar, men menar du allvar med att folkk borde lynchas för sin sexuella läggning är du bara önnu ett patetiskt arschle som inte ska komma i närheten av barn.

• Nomanisanisland

Du skriver uppenbarligen som du har förstånd, det vill säga svårt haltande. Nej jag är inte tysk, vad det nu har med saken att göra, och babbe trodde jag bara efterblivna SD-puckon använde.

Harald Hägg skrev 2014-12-08 20:07:02 följande:

Äntligen någon med lite hjärna här på forumet. Med tanke på ditt användarnamn misstänker jag att ni är en babbe men det kan jag leva med...

För att vi ska könsskiljaktigt kunna bygga upp en egen identitet såklart! Det finns något mycket vackert i differenserna i vårat beteende. Själv tycker jag bara att det är charmigt att kvinnor jämt förlorar i armbrytning och att män alltid bränner vid maten.

Fan är du tysk eller?Ignorans.. Usla ignorans.. 

• Hepe

Heja Harald!! Stå upp för att tjejer ska få vara tjejer och killar ska få vara killar. Men jag hoppas att du inte hindrar din son om han vill leka med dockor eller din dotter om hon vill leka med bilar. 
    Barn måste få utvecklas till det  de själva vill med vägledning av sina föräldrar. Men för guds skull, skäm inte bort ditt barn!! Inte curla! Då gör du ditt barn en stor björntjänst i all välmening. 
    Jag jobbar med ungdomar så jag vet vad som händer sedan med curlade ungdomar, efter de har fyllt 19 tagit studenten och ska skaffa jobb...

Lycka till med tillskottet och grattis till er båda. 

• Tilja
    Harald Hägg skrev 2014-12-08 20:07:02 följande:
    Tilja skrev 2014-12-08 07:38:03 följande:

Säg mig, vad är det som gör det viktigt för dig att allt i världen ska delas upp i kategorierna "kvinnligt" och "manligt"?

Okej, du tycker det är charmigt - men frågan är varför alla ska tvingas in i något som inte kommer naturligt för dem?
  • Nomanisanisland

Fast snillet som du hejar på skriver att homosexuella ska lynchas och att han inte tänker acceptera sinna barns sexuella läggning

Hepe skrev 2014-12-08 20:51:14 följande:

Heja Harald!! Stå upp för att tjejer ska få vara tjejer och killar ska få vara killar. Men jag hoppas att du inte hindrar din son om han vill leka med dockor eller din dotter om hon vill leka med bilar. 

Barn måste få utvecklas till det  de själva vill med vägledning av sina föräldrar. Men för guds skull, skäm inte bort ditt barn!! Inte curla! Då gör du ditt barn en stor björntjänst i all välmening. 

Jag jobbar med ungdomar så jag vet vad som händer sedan med curlade ungdomar, efter de har fyllt 19 tagit studenten och ska skaffa jobb...

Lycka till med tillskottet och grattis till er båda. 

• Hypnotica

Att bo i storfamilj är ett ännu äldre ideal. Jag har för mig att äldst = bättre för folk som du.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Tom Araya

Jag hade hoppats att de generationer som fortfarande har TS inställning slutat vara virila vid det här laget.

• detkanskefunkar

Då känner jag att jag måste fråga dig om du delar ts åsikt i fråga om att pojkar inte ska få leka med dockor? Och vari ligger i så fall faran med detta?
  • Dasein
    . När jag var barn så uppfostrades vi alla till att bli karlar och kvinnor. Idag kan man inte ens könsbestämma smådjävlarna genom att kalla dom "hen".

När jag var barn (på 70-talet) klädde sig pojkar och flickor lika, det var ingen större skillnad mellan pojk- och flickleksaker (jag och mina bröder lekte med samma lego). Det är väldigt mycket hårdare könsindelning idag, alla leksaker är könsbestämda och till och med tvååriga flickor ska ha tajta kläder!
    Så jag håller helhjärtat med: Varför ska man ändra på saker som fungerar??
Svar på tråden Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?