• Harald Hägg

Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?

God kväll!

Nu råkar det vara på det viset att jag och min särbo har börjat planera ett tillskott till världen. Vi bor på skild ort då jag har ett stort behov av egentid och kommer troligen att fortsätta så efter att barnet är fött.

Idag indoktrineras vi föräldrar och blivande föräldrar dagligen utav politisk korrekt smörja med genustrams och hur man ska acceptera om ens son går och blir homosexuell och dylikt. Jag köper inte den där SKITEN! Inte fan skulle min son leka med dockor likt att min dotter inte ska få ta hem pojkvänner föränn hon är byxmyndig. När jag var barn så uppfostrades vi alla till att bli karlar och kvinnor. Idag kan man inte ens könsbestämma smådjävlarna genom att kalla dom "hen".

Vart kommer den här toleransen ifrån? Varför ska man ändra på saker som fungerar? Varför köper ni den här SKITEN?

• Svar på tråden Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?
  • Harald Hägg
    Flizus skrev 2014-12-06 23:04:52 följande:
    Jag skulle snarare kalla det för fördomsfullt tänkande. Ibland kan människor vara så fördomsfulla att de inte själv kan se att de har fördomar, även fast fördomarna läggs fram för dem. Det sistnämnda kanske gäller dig?

Vad menar du med "leka gud"?
    Är jag fördomsfull för att jag är fritänkande menar du? Det roligaste är att ni påstår er vara det men ni följer bara en trend som börjar gå ur spår. Gå och torka dig bakom öronen, jävla snorvalp.
  • Flickan och kråkan
    Harald Hägg skrev 2014-12-06 23:03:33 följande:

Vi kommer att dela på den väldigt rättvist. Dessutom har vi inga fasta beslut på hur ofta vi kommer ha vårdnaden av den. Ibland händer det att hon slaggar hos mig och vice versa.

Vilket innebär att din eventuelle son och dotter kommer att se er båda ägna sig åt såväl "kvinnogöra" som "mansgöra". Och barn härmar och tar efter sina föräldrar. Barn gör som vuxna gör inte som de säger. Tror snarare att du kommer att utgöra en utmärkt förebild för just "genustrams". Grattis . Om du inte väljer att vara mycket frånvarande och överlämna vårdnaden till den andre föräldern.....men då går du å andra sidan inte mycket inflytande på barnets fostran.
  • Flizus
    Harald Hägg skrev 2014-12-06 23:09:04 följande:
    Är jag fördomsfull för att jag är fritänkande menar du? Det roligaste är att ni påstår er vara det men ni följer bara en trend som börjar gå ur spår. Gå och torka dig bakom öronen, jävla snorvalp.
    Nu är du bara otrevlig. Vad vet du om mina åsikter? Jag kanske är lika fördomsfull som dig.

Ditt tänkande ter sig inte fritt. På vilket sätt är du fritänkande menar du?
  • The TARDIS

Herregud.. jag hoppas verkligen inte att det blir några barn gjorda där, för stackars barn. Stackars, stackars barn.

• Ingram
    Harald Hägg skrev 2014-12-06 22:05:29 följande:

God kväll!

Nu råkar det vara på det viset att jag och min särbo har börjat planera ett tillskott till världen. Vi bor på skild ort då jag har ett stort behov av egentid och kommer troligen att fortsätta så efter att barnet är fött.

Idag indoktrineras vi föräldrar och blivande föräldrar dagligen utav politisk korrekt smörja med genustrams och hur man ska acceptera om ens son går och blir homosexuell och dylikt. Jag köper inte den där SKITEN! Inte fan skulle min son leka med dockor likt att min dotter inte ska få ta hem pojkvänner föränn hon är byxmyndig. När jag var barn så uppfostrades vi alla till att bli karlar och kvinnor. Idag kan man inte ens könsbestämma smådjävlarna genom att kalla dom "hen".

Vart kommer den här toleransen ifrån? Varför ska man ändra på saker som fungerar? Varför köper ni den här SKITEN?

Jag tror inte ett dugg på att det du skriver är sanning och det är uppenbart att du är ute efter att provocera.
    Men eftersom det finns folk med dina tankar där ute så är det ändå viktigt att ta debatten med dem.
    För det första så använder du dig av ordet "ungjäveln" vilket inte direkt är ett ord som en förälder någonsin borde använda.
    För det andra så lider barn och ungdomar som är homosexuella av att inte få vara vilka de är och det kan leda till stora problem hos individen senare i livet, för vi vet att homosexuella mår sämre än heterosexuella och därför behöver de acceptans.
    Jag vet inte vad du anser vara "karlar och kvinnor" men vi lever inte på 1930- talet och Sverige består inte längre av bönder och vi har ett helt annat arbetsklimat idag.
    Jag tror helt ärligt inte du själv kan svara på vad som är typiskt för män och typiskt för kvinnor.
  • viseversa

Du kallar barn för smådjälvlar och skulle inte acceptera en annan sexuell läggning trots att det inte är något man kan bestämma över. Sen tycker du att du ska fortsätta ha lika mycket egentid som innan. Samt att barn ska behandlar olika beroende på kön. Mitt förslag är att du INTE förökar dig. Stackars stackars barn säger jag bara.

• Trulle Troll

Alla är inte vad dem heter. Vet en snubbe som hette Bock. Han var en människa och inte en get.

Svar på tråden Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?