Inlägg från: Harald Hägg |Visa alla inlägg
  • Harald Hägg

Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?

God kväll!

Nu råkar det vara på det viset att jag och min särbo har börjat planera ett tillskott till världen. Vi bor på skild ort då jag har ett stort behov av egentid och kommer troligen att fortsätta så efter att barnet är fött.

Idag indoktrineras vi föräldrar och blivande föräldrar dagligen utav politisk korrekt smörja med genustrams och hur man ska acceptera om ens son går och blir homosexuell och dylikt. Jag köper inte den där SKITEN! Inte fan skulle min son leka med dockor likt att min dotter inte ska få ta hem pojkvänner föränn hon är byxmyndig. När jag var barn så uppfostrades vi alla till att bli karlar och kvinnor. Idag kan man inte ens könsbestämma smådjävlarna genom att kalla dom "hen".

Vart kommer den här toleransen ifrån? Varför ska man ändra på saker som fungerar? Varför köper ni den här SKITEN?

• Svar på tråden Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?
  • Harald Hägg
    Dr Nail skrev 2014-12-06 22:15:46 följande:

Din konfrontativa ton indikerar att du utgår ifrån att folk har problem med det du säger.

Ja absolut. Jag får dagligen utstå kritik för mina konservativa åsikter. Men det skulle även vara trevligt att träffa likasinnade, är du den jag söker?
  • Harald Hägg
    Flizus skrev 2014-12-06 22:18:50 följande:
    Tycker snarare att det låter som att du är ute för att provocera.
    Varje debatt är provokativ på något vis.
    Dr Nail skrev 2014-12-06 22:19:43 följande:
    Jag har inga problem med hur du lever ditt liv.

Det är bra, man ska inte ha fördomar.
  • Harald Hägg
    Flizus skrev 2014-12-06 22:30:14 följande:
    Tycker att det är du som verkar ha fördomar.
    Kan du utveckla?
    Koppkaka skrev 2014-12-06 22:30:51 följande:

Arma blivande barn, säger jag.

Varför skulle min uppfostran vara osund? Jag ger dem i alla fall en egen könsidentitet. Och det finns inga vetenskapliga belägg för att den moderna genusuppfostran skulle vara av hälsosam inverkan på ungjävlen.
  • Harald Hägg
    Tilja skrev 2014-12-06 22:38:40 följande:

"Varför ska man ändra på saker som fungerar?" - det behöver man inte. Man behöver bara ändra på saker som inte funkar, vilket är anledningen till att skippa tramset med att paketera in alla i ett förutbestämt fack istället för att låta var och en bestämma hur de vill leva sina liv och vad de tycker om och inte.

Pikar du mot mig på något vis?
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-06 22:36:29 följande:

Du sa att du lever som särbo och kommer att fortsätta så när ni väl har barn.......OK......väldigt konservativt korrekt.......verkligen .

Vad har det med uppfostran att göra?

• Harald Hägg
    Flizus skrev 2014-12-06 22:46:25 följande:
    Du kallar genus för trams
    Du kallar att acceptera sitt barns homosexualitet för skit
    Du uttrycker att din blivande son inte ska få leka med dockor
    Det är bara logiskt tänkande från min sida. Ni leker bara med naturlagarna. Du vet att man inte ska leka gud.
  • Harald Hägg
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-06 22:59:37 följande:
    Nej huruvida du bor med ditt barn eller inte påverkar givetvis inte alls din fostran av honom/henne . Nej, jag fick mest uppfattningen att du hyllade konservativa idéer och inte "modernt tjafs".....sådant där modernt tjafs som att man inte lever med sitt barns andra förälder och så. Det borde rimligtvis vara viktigt för dig med tydliga könsroller i vardagslivet. Lite svårt att ha det om man lever särbo .
    Vi kommer att dela på den väldigt rättvist. Dessutom har vi inga fasta beslut på hur ofta vi kommer ha vårdnaden av den. Ibland händer det att hon slaggar hos mig och vice versa.
  • Harald Hägg
    Flizus skrev 2014-12-06 23:04:52 följande:
    Jag skulle snarare kalla det för fördomsfullt tänkande. Ibland kan människor vara så fördomsfulla att de inte själv kan se att de har fördomar, även fast fördomarna läggs fram för dem. Det sistnämnda kanske gäller dig?

Vad menar du med "leka gud"?
    Är jag fördomsfull för att jag är fritänkande menar du? Det roligaste är att ni påstår er vara det men ni följer bara en trend som börjar gå ur spår. Gå och torka dig bakom öronen, jävla snorvalp.
  • Harald Hägg
    Halal skrev 2014-12-07 20:12:53 följande:

Orka att ingen fattar. Jag är helt på din sida TS.

Äntligen någon med lite hjärna här på forumet. Med tanke på ditt användarnamn misstänker jag att ni är en babbe men det kan jag leva med...

Tilja skrev 2014-12-08 07:38:03 följande:

Säg mig, vad är det som gör det viktigt för dig att allt i världen ska delas upp i kategorierna "kvinnligt" och "manligt"?

För att vi ska könsskiljaktigt kunna bygga upp en egen identitet såklart! Det finns något mycket vackert i differenserna i vårat beteende. Själv tycker jag bara att det är charmigt att kvinnor jämt förlorar i armbrytning och att män alltid bränner vid maten.

Nomanisanisland skrev 2014-12-08 11:15:28 följande:

Nu ör det ju svår att ta dig på allvar, men menar du allvar med att folkk borde lynchas för sin sexuella läggning är du bara önnu ett patetiskt arschle som inte ska komma i närheten av barn.

Fan är du tysk eller?
    The past is now skrev 2014-12-08 12:21:04 följande:

Äsch då! Kan du inte bättre ts? Du gör ju bort dig totalt. Yngla inte av dig för någon större egoist än du har jag aldrig stött på.

Ignorans.. Usla ignorans.. 

Nomanisanisland skrev 2014-12-08 11:15:28 följande:

Nu ör det ju svår att ta dig på allvar, men menar du allvar med att folkk borde lynchas för sin sexuella läggning är du bara önnu ett patetiskt arschle som inte ska komma i närheten av barn.

Svar på tråden Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?