• Tilja

Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?

"Varför ska man ändra på saker som fungerar?" - det behöver man inte. Man behöver bara ändra på saker som inte funkar, vilket är anledningen till att skippa tramset med att paketera in alla i ett förutbestämt fack istället för att låta var och en bestämma hur de vill leva sina liv och vad de tycker om och inte.

• Tilja
    Harald Hägg skrev 2014-12-06 22:40:25 följande:
    Pikar du mot mig på något vis?
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-06 22:36:29 följande:

Du sa att du lever som särbo och kommer att fortsätta så när ni väl har barn.......OK......väldigt konservativt korrekt.......verkligen .

Vad har det med uppfostran att göra?

Jag svarade bara på din fråga. Om du tar det som en pik så får det stå för dig.
  • Tilja

Säg mig, vad är det som gör det viktigt för dig att allt i världen ska delas upp i kategorierna "kvinnligt" och "manligt"?

• Tilja
    Harald Hägg skrev 2014-12-08 20:07:02 följande:
    Tilja skrev 2014-12-08 07:38:03 följande:

Säg mig, vad är det som gör det viktigt för dig att allt i världen ska delas upp i kategorierna "kvinnligt" och "manligt"?

För att vi ska könsskiljaktigt kunna bygga upp en egen identitet såklart! Det finns något mycket vackert i differenserna i vårat beteende. Själv tycker jag bara att det är charmigt att kvinnor jämt förlorar i armbrytning och att män alltid bränner vid maten.

Okej, du tycker det är charmigt - men frågan är varför alla ska tvingas in i något som inte kommer naturligt för dem?
Svar på tråden Har ni några problem med att jag uppfostrar min unge med gammaldags ideal?