Misstänker missbruk i familjen.vinns det säkra tecken?
Det rör sig om vuxna människor i vår familj.
En familj som vi för ett år sedan såg regelbundet, och med barn i dagis-åldern.
Sen hände nåt. Vi som alltid pratade med varandra på minst veckobasis. Slutade att ses.
De tog inte telefonen och skyller på dålig täckning.
Vi bestämde att ses. De kom aldrig och ringde inte.
Nu har vi försökt att hälsa på hos dem. Varje gång vi kommer fast vi har bestämt tidspunkt på förhand.
Så har de huset fullt med folk. Personer vi inte känner Alltid någon som har sovit över och ligger bakfull på soffan.
De har alltid något som de ska åka efter eller ordna.
Fast vi har bestämt att vi ska komma förbi på en kaffe så har de aldrig tid att sitta och prata.
Mannen i förhållandet har alltid varit "upptagen" med diverse projekt på helgerna då han jobbar på dagarna.
Kvinnan har kämpat med depression och blivit medicineras för detta.
Hon har varit den fasta punkten. Den man kunde lita på. Nu svingar hela tillvaron känns det som.
Det sista året har det hänt så mycket underligt.
1. De köpte hus utan lån. Och vi har hjälpt dem ekonomiskt flera gånger då de inte ens har haft pengar till hennes medicin.
Vi fick först veta det den dagen de flyttade in.
2. För två veckor sedan fick vi inbjudan till deras bröllop. Som ska hållas nästa vecka!
Jag ringde en gemensam bekant och pratade med denne om att jag tycker att blivit underliga.
Min första tanke är att kvinnan i förhållandet håller på att gå i väggen/ inte får sin medicin.
Men den bekante säger då att det florerar rykten om droger.
Jag har vuxit upp i en skyddad tillvaro och har aldrig konfronteras med personer på droger (vad jag vet i alla fall)
Vad fan ska jag göra?
Det är barn inblandade.