Keiko35 skrev 2014-09-17 13:27:24 följande:
Du tror alltså att människor kan ändra åsikter? Att människor som inte röstade på SD i detta valet påverkas för att fler röstade på SD i år, och byter åsikt, blir rasister och röstar på SD nästa val?
Likaväl som en människa kan byta åsikt från antirasist till rasist borde det kunna vara tvärtom, en rasist (Sdare från nittiotalet) byter åsikt och blir antirasist. Kanske det som har hänt med SD, eftersom de inte heilar på gatan längre?
Nej nej nej, vänta nu. Byter åsikt och blir rasister? Jag tror inte att de som röstar på SD är rasister. Jag tror inte heller att alla de som inte röstar på dem är antirasister. Det vill jag vara tydlig med.
Men ja, ens människosyn kan kanske förändras. Men det naturliga då borde väl vara att bryta med det som står för något helt annat? Om Jimmie Åkesson faktiskt vaknade en morgon och kände "fan, jag är trött på hakkorsen, jakten på muslimer och allt jävla hat". Varför tog han inte avstånd?
Men visst, du kan ha rätt. Sverigedemokraterna kanske helt enkelt sadla om och ville människor väl, oavsett varifrån de kommer eller vilken religion de tillhör. Eller så har jag rätt, de ville ha plats i svensk politik och visste att det inte kommer hända om de fortsätter i samma spår.