• Motvall

Jag skäms för Sverige

Vi lever år 2014 och rasism har fått ett starkare fotfäste vårt land, främst eftersom att ett rasistisk parti har fått 13% av rösterna som eventuellt kan ge dem en viktig roll.

Jag undrar om folk är medvetna att det finns tusentals människor som fick lämna sina hemländer för att bosätta sig i Sverige just p.g.a av partier som SD? Jag fick lämna mitt land 1993 för att SD på den tiden i f.d Jugoslavien hette SDS, HDZ och SDA och nu sitter samma sorts personer någonstans i Sthlm och ska forma Sveriges politik 2014-2018?

Hemska, hemska tanke. Gråter

• Svar på tråden Jag skäms för Sverige
  • Aspie
    Fitttttnylle skrev 2014-09-15 16:44:27 följande:
    Om det svenska folket inte lever upp till din standard är du mer än välkommen att flytta ditt patrask.

En sak till, den som försvarar en parasit som har fått flytta till Sverige och nu skäms över Sverige för att vi för en gångs skull står upp för oss själva, en sådan person förtjänar inte att leva i Sverige och ska med sina ägodelar lämna landet omedelbart.

Fy fan vilka patrask det finns alltså, att man ens ska behöva påtala det sjuka i att flytta till ett land och sedan klaga när ursprungsfolket inte vill dö ut. Sjuka rasistsvin.
  • Fundersam02
    Fitttttnylle skrev 2014-09-15 16:44:27 följande:
    Om det svenska folket inte lever upp till din standard är du mer än välkommen att flytta ditt patrask.

En sak till, den som försvarar en parasit som har fått flytta till Sverige och nu skäms över Sverige för att vi för en gångs skull står upp för oss själva, en sådan person förtjänar inte att leva i Sverige och ska med sina ägodelar lämna landet omedelbart.

Fy fan vilka patrask det finns alltså, att man ens ska behöva påtala det sjuka i att flytta till ett land och sedan klaga när ursprungsfolket inte vill dö ut. Sjuka rasistsvin.
    Oj, vad du är aggressiv. Det är nog inte hälsosamt. Men det är inte ditt enda problem.
  • Aspie
    Fitttttnylle skrev 2014-09-15 17:00:09 följande:
    Samerna kan få tillbaka norra lappland (det är den del av Sverige som har en samisk ursprungsbefolkning) om idioter som du flyttar från Sverige. Hej då din jävla rasist!
    Jag är iofs halvsame och är snart delägare till vårat familjehus som ligger i norra Lappland. Kan dessutom säga att många av mina släktingar på samesidan har samma värderingar som mig. Vart ska vi ta vägen då?
  • Nämenoj
    Speakers Corner skrev 2014-09-15 15:47:14 följande:

Jag förstår och jag delar din skam, hur kunde det bli såhär? 
    Vad hände med vår värdegrund, är vi så okunniga, så historielösa idag, att vi inte förstår vad det är vi gör när vi röstar fram ett fascistiskt parti till makt.
    Uppenbarligen är 13 % av dom valbara svenskarna det. 
    Dom förstår inte vad det är dom gör och jag undrar i mitt stilla sinne hur dom en dag ska kunna förklara för sina barn vad det är dom gjort.
    Det är en sak att sitta på nätet och kasta inektiv och vara aggressiv och dryg mot alla som dristar sig att säga emot och en helt annan att stå till svars när ens barn frågar, hur kunde du mamma/pappa? 

Samtidigt ska man komma ihåg att 87 %  av svenskarna med rösträtt valde att INTE lägga sin röst på sd.
    Glöm inte det. 

Samtidigt ska man komma ihåg att hela 96,9% valde att INTE lägga sin röst på F!...eller 93,2% på MP..eller 94,3% på V.....Så majoriteten hatar feminism, miljö och kommunism, enligt din modell. Drömmer
  • jaghopparhögt
    Fitttttnylle skrev 2014-09-15 17:00:09 följande:
    Samerna kan få tillbaka norra lappland (det är den del av Sverige som har en samisk ursprungsbefolkning) om idioter som du flyttar från Sverige. Hej då din jävla rasist!
    Germanerna kom till Sverige långt före samerna. Att dom skulle vara ursprungsbefolkningen är fel.
  • Motvall
    Nämenoj skrev 2014-09-15 17:16:24 följande:
    Samtidigt ska man komma ihåg att hela 96,9% valde att INTE lägga sin röst på F!...eller 93,2% på MP..eller 94,3% på V.....Så majoriteten hatar feminism, miljö och kommunism, enligt din modell. Drömmer
    Dummaste jag läst idag. F! är ju långt ifrån det enda partiet som har anti-rasism och jämställdhet på sin dagordning. SD är däremot det enda partiet med betydande väljarstöd som predikar nationalism. Alla andra partier i riksdagen är för mångfald. Så jo, vi år 87%!
  • jaghopparhögt

Känns dumt att ta prata illa om en massa partier från jugoslavien, flera av dom försökte faktiskt rädda befolkningen från folkmord.

• Motvall

Underbart att jag inte är ensam om att ha den åsikten!

Man blir genuint, fysiskt äcklad av SDs väljarstöd men vi är åtminstone 87% i det här landet som fortfarande vill ha ett öppet samhälle med mångfald och solidaritet. Alltid nåt. Glad

• Nämenoj

Jag tycker ni ska fundera lite på denna -"87% röstade inte.." kampanjen- det är allt

Den blir idiotisk om man börjar med siffertrams- MP valdes bort av 93,2%, Vänsterpartiet valdes bort av 94,3%- osv....ser ni inte hur löjligt det blir? Är hatet så förblindande? 

• jaghopparhögt
    Motvall skrev 2014-09-15 17:21:19 följande:

Underbart att jag inte är ensam om att ha den åsikten!

Man blir genuint, fysiskt äcklad av SDs väljarstöd men vi är åtminstone 87% i det här landet som fortfarande vill ha ett öppet samhälle med mångfald och solidaritet. Alltid nåt. Glad

Fast så kan du inte säga, det blir ju samma som att säga att dom 94% som inte röstade på miljöpartiet vill förstöra miljön.
Svar på tråden Jag skäms för Sverige