Inlägg från: Motvall |Visa alla inlägg
  • Motvall

Jag skäms för Sverige

Vi lever år 2014 och rasism har fått ett starkare fotfäste vårt land, främst eftersom att ett rasistisk parti har fått 13% av rösterna som eventuellt kan ge dem en viktig roll.

Jag undrar om folk är medvetna att det finns tusentals människor som fick lämna sina hemländer för att bosätta sig i Sverige just p.g.a av partier som SD? Jag fick lämna mitt land 1993 för att SD på den tiden i f.d Jugoslavien hette SDS, HDZ och SDA och nu sitter samma sorts personer någonstans i Sthlm och ska forma Sveriges politik 2014-2018?

Hemska, hemska tanke. Gråter

• Svar på tråden Jag skäms för Sverige
  • Motvall
    Nämenoj skrev 2014-09-15 17:16:24 följande:
    Samtidigt ska man komma ihåg att hela 96,9% valde att INTE lägga sin röst på F!...eller 93,2% på MP..eller 94,3% på V.....Så majoriteten hatar feminism, miljö och kommunism, enligt din modell. Drömmer
    Dummaste jag läst idag. F! är ju långt ifrån det enda partiet som har anti-rasism och jämställdhet på sin dagordning. SD är däremot det enda partiet med betydande väljarstöd som predikar nationalism. Alla andra partier i riksdagen är för mångfald. Så jo, vi år 87%!
  • Motvall

Underbart att jag inte är ensam om att ha den åsikten!

Man blir genuint, fysiskt äcklad av SDs väljarstöd men vi är åtminstone 87% i det här landet som fortfarande vill ha ett öppet samhälle med mångfald och solidaritet. Alltid nåt. Glad

Svar på tråden Jag skäms för Sverige