staffie skrev 2014-07-26 19:36:53 följande:
Jag tycker smala barn är mycket fulare än barn som har lite kött på benen. Därför tycker jag det är löjligt med alla de här trådarna som hoppar på lite överviktiga barn, och kallar det barnmisshandel och annat. Detsamma gäller för övrigt vuxna. Nu får det lov att vara nog.
Men va fan. Det är ju helt irrelevant vad du tycker. Barnen existerar inte för ditt nöjes skull.
Jag tycker du ger ett intryck av att vara en tragisk människa TS som kallar alla smala barn fula enbart för att de är smala. Kasst!
Samma sak med vuxna. Övervikt är inge bra. Därmed inte sagt att folk inte skall få vara det om de vill. Personligen tycker jag skönhet inte har med kroppsstorlek att göra varken på vuxna eller barn.
Jag är själv tjock men jag tänker inte göda min unge som någon jävla julgris hell no. Blir hon tjock som vuxen och av eget val fine. Men jag tänker inte lära henne vara det. För mig är det barnmisshandel att göra sina barn feta och då menar jag inte lite barnhull utan FETA, så tjocka att man måste köpa kläder för längre barn bara för att få i ungen i brallorna och sen lägga upp benen. När man måste det så är ungen högst troligen FET, inte lite rund eller mullig eller stadig utan FET och det är fan onaturligt. Barn skall orka leka och röra på sig. Inte flämta och svettas efter fem aktivitet. De skall orka bära sin kroppsvikt och hänga i trädens grenar, hoppa, leka och stoja.
Själv tycket jag det får vara nog med att döma andra och kalla andra fula enbart baserat på deras kroppsform oavsett åt vilket håll den ligger. Nog nu!