Jag tycker smala barn är fula
Extremt konstig tråd. "I Norge bantar kvinnor för att föda mindre barn"; bara en sån sak. Här haglar verkligen de vetenskapligt underbyggda argumenten...
Extremt konstig tråd. "I Norge bantar kvinnor för att föda mindre barn"; bara en sån sak. Här haglar verkligen de vetenskapligt underbyggda argumenten...
Anonym (tjejan): Nu syftar jag på att en inläggsmakare påstår att norska kvinnor bantar för att få små bebisar, för att det är trendigt. Jag har också hört det där, många gånger. En modern skröna, helt enkelt.
Klart som fan att norska mammor generellt är lika intresserade som alla andra av att föda friska barn. Och det begriper säkert varenda normalbegåvad människa, norsk eller inte, att man definitivt lättast gör om man är vältränad och i finfin form.
...och det är jättesynd om tjocka barn! I 99 fall av 100 (OK nu höftar jag vilt men ändå...) handlar det om att deras föräldrar inte tar sitt föräldraansvar och barnen blir som alltid offer. På så många sätt att jag inte ens orkar räkna upp dem.
Människor som TS och hens anhängare är i alla fall ytterligare en anledning till att det är synd om dessa barn.