• staffie

Jag tycker smala barn är fula

Jag tycker smala barn är mycket fulare än barn som har lite kött på benen. Därför tycker jag det är löjligt med alla de här trådarna som hoppar på lite överviktiga barn, och kallar det barnmisshandel och annat. Detsamma gäller för övrigt vuxna. Nu får det lov att vara nog.

• Svar på tråden Jag tycker smala barn är fula
  • Gina43
    Anonym (inte friskt) skrev 2014-07-26 21:37:05 följande:

Barn ska ha lite hull. Tex spädbarn som väger under 3200gr ser ut som små lik!

Ska ha och ska ha. Tror du att man väljer hur mycket bebisen ska väga när de kommer till världen? Knasigt! Och hur kom du förresten fram till just 3200g..?
  • Anonym (inte friskt)
    Gina43 skrev 2014-08-29 16:51:33 följande:

Ska ha och ska ha. Tror du att man väljer hur mycket bebisen ska väga när de kommer till världen? Knasigt! Och hur kom du förresten fram till just 3200g..?

Har sett några kring den vikten och fått kväljningar varje gång .....självklart väljer man inte vilken vikt barnet har när det föds...
  • Dr Mupp
    Anonym (inte friskt) skrev 2014-08-29 19:53:54 följande:
    Har sett några kring den vikten och fått kväljningar varje gång .....självklart väljer man inte vilken vikt barnet har när det föds...
    Min dotter med sina 3170 g var betydligt rultigare än sonen som vägde 4020.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (nej tack)

Jag tycker att tjocka människor är fula. I de flesta fall har de dålig karaktär också. Smickrande drag. 

• Anonym (My)

Men vilken konstig tråd! De flesta skulle nog inte kalla barn "Fula! I dagens samhälle tror jag de flesta är medvetna om alla hälsorisker med att vara överviktig.

Så ts om du hade ett naturligt smalt barn skulle du övergöda barnet med fett och socker så det skulle bli rund och söt?

• Snällspiken

Extremt konstig tråd. "I Norge bantar kvinnor för att föda mindre barn"; bara en sån sak. Här haglar verkligen de vetenskapligt underbyggda argumenten... 

• Anonym (Vafalls!)

Läst igenom denna skumma tråd nu.
    Barn som är smala är aktiva och friska. Jag var ett smalt barn och i ständig rörelse. Vi bör ej uppmuntra till fetma och alla dessa sjukdomar som kommer i dess kölvatten kostar samhället massor av pengar. Nej, fokusera på att barnen är friska och aktiva istället, så ordnar sig det mesta... även vikten.

Själv kan jag säga att jag blev sjuk tidigt i en sjukdom som jag tvingades ta vissa mediciner för. Dessa gjorde att jag gick från pinnsmal till fetma tyvärr... Jag åt mig inte fet. Alla som ser mig tror säkert det pga fördomar. Jag äter väldigt lite i jämförelse med de flesta och är ännu idag i ständig rörelse (rastlös personlighet).

Oavsett, så tycker jag att denna tråd är tramsig så det bara visar folks patetiska fördomar.

• Pescetarian

Jag anser att knubbiga _bebisar_ är sötare än smala bebisar.

Men vid ungefär femårsålder bör dock ett barn vara smalt, för att inte riskera att få dras med övervikt resten av livet (eller åtminstone slippa den där "kampen" med att alltid behöva tänka på vad och när man äter, för att försöka hålla vikten).

• Pescetarian
    Anonym (fetbebis) skrev 2014-07-26 22:35:08 följande:

Jag hör till dem som inte fattar varför spädbarn ska se ut som stora julosten och ha valkar tom på överarmarna och åtta dubbelhakor. Kanske inte ett medicinskt problem om de blir av med det sen när de börjar springa runt men vad är fördelen av att vara fet bara för att man är bebis?? Visst, lite grann att ta av vid infektion men det finns ju gränser för hur mycket man behöver.

Har en väninna med en 4 månaders som är så fet att den knappt kan se, kinderna bubblar upp över ögonen samtidigt som pannan hänger ner över ögonen från andra hållet och barnet ser alltid ut som det kisar. Valkar över hela armar och ben, både överarm/ben och underarm/ben. Och dubbelhakor flera stycken. Hon föddes normalviktig, typ 3 kg och väger nästan 8kg på fyra månader. Mamman är så stolt för BVC är så stolta att hon är så "rund och go" men varför vill man att ens barn ska se ut så? Inte minst för att det hämmar barnets rörelsemöjligheter... Fanns en pojk på dagis också som var typ 1.5år och så "rund och go" att han inte kunde klättra upp i en låg barnsoffa för han orkade inte lyfta benen. Och det skulle alltså vara önskvärt och vackert för småbarn ska va så!? Nej jag fattar inte.

Ammas den bebisen?
  • GrönaDruvan

Barn ska vara smala. Så är det. Börjar de lägga på sig är det en varning att det går åt fel håll. Vad som är fint eller fult spelar ju ingen roll, men människor ska inte vara överviktiga eller feta.

Svar på tråden Jag tycker smala barn är fula