Elizabett skrev 2014-01-13 11:05:50 följande:
Hej!
Jag beklagar verkligen din förlust. Det är så otroligt smärtsamt, det kändes för mig som att mitt hjärta bara sprack. Tack och lov blir det bättre, i alla fall för mig. Jag tror att min otroliga revansch-känsla tar mig vidare, samma gäller för min man. VI SKA HA ETT BARN! :) MEn som du säger, kroppen och knoppen behöver sin tid och det är olika för alla. För mig tog det fem veckor innan mensen kom igång och den var liksom till och från i 1-2 veckor. Har ägglossning idag och den är typ fem dagar senare i cykeln än jag brukar men jag är bara glad att den är här. Vi ska absolut försöka igen, känner mig helt redo, även fast jag aldrig kommer över min förlust.
Vet man varför er dotter hade sin missbildning eller är det bara något som händer? Tur att man inte kan veta i förväg allt hemskt som kan ske. Nästa gång tycker jag att det är vår tur i alla fall!
Hur mår du nu då? I kropp och knopp?
KRAM!
Tack ska du ha för ditt svar, känner så mycket igen mej i vad du skriver. Vi ska ha ett barn, det finns ju inget annat att tänka på. Vi längtar så efter att få bli föräldrar :)
Vi väntar ännu på obduktionsrapport, det kan ta upp till 3 månader sa dom. Men som tur får vi kallelse till läkare då den kommit för att få klarhet. Läkaren sa redan tidigare att det högst troligt är en slump, att vi inte kunnat göra något annat, inget genetiskt heller, det lär skall vara 1 på 1000 som drabbas av anancefali. Men det är klart att man går och grubblar ifall man gjorde något fel fastän man vet att man levde så hälsosamt man kunde. Men hjärnan spelar en spratt emellanåt. Men vi har iallafall bestämt att vänta tills vi får svart på vitt att det bara var slumpen förrän vi försöker bli med barn igen.
Konstigt nog mår jag mycket bättre nu, började jobba för 2 veckor sen och igår kom min mens, så det blev jag väldigt glad för att se att kroppen sakta men säkert kommer igen. Hann bli lite orolig där eftersom det tog 7½ vecka innan den kom. Tiden läker sår, fastän man inte tänkte så när man var mitt upp i den värsta sorgen. Tänker nog varje dag på vad som hände, men låter det inte ta över. Vi siktar framåt nu och hoppas att kunna bli gravida.
Tack för att jag fått skriva av mej här. Önskar er alla allt gott, och att ni plussar snart! :) Kraaam!