Jag ser att du skriver din mail men jag har ingen mail jag brukar just nu så jag skriver ett svar här ändå.
Allting gick BRA idag på KUB!
Man ska kanske inte ropa hej ännu men so far so good iaf och jag är väldigt lättad för stunden. JIPPI!
Angående jobbiga historier så tänk inte så där, man kan inte jämföra grader i helvetet. Bara för att man upplever att någon annan gått igenom något "svårare" så betyder inte det att man själv upplevt inte är minst lika smärtsamt.
Skönt att ni slapp allt sånt som begravning och det låter jättefint att sprida askan i minneslunden på mors dag! Vi fick ju välja vad vi ville ha för typ av jordfästning. Vi kunde välja begravning med kista och allt men fast min dotter levde och var en person för mig så var hon ju inte det för någon annan och jag ansåg att det bara skulle göra ont värre med begravning och gravsten och allt. Så vi valde kremering och minneslunden. Då kan jag gå dit då och då och gråta en skvätt och sen är det bra. Men det är ändå ingen plikt och något jag måste sköta om. Så så blev det.
Ja det var ju så att vi visste att det var en flicka och vi kallade henne för Iris redan innan hon hade kommit ut. Eftersom vi var så långt gångna så hade vi ju börjat köpa på oss lite saker mot slutet. Vi hade beställt barnvagn och babyskydd och allt på babyproffsen och hennes säng stod bäddad och kläderna var tvättade och vikta och väntade på henne. Skötbord stod redo osv osv. Så kom det inte till användning.
Det var bara att plocka bort allting igen efter att vi kommit hem. Trodde det skulle bli övermäktigt men eftersom hon aldrig hade hunnit använda sakerna så var det inte så illa som jag hade föreställt mig. Det gick, jag dog liksom inte av sorg som jag trodde att jag skulle. Men det är jobbigt att se sakerna i förrådet när man går in. Hoppas det kommer till användning!
Ser att ni har skrivit om hur barnen såg ut och jag brukar inte tala om det så ofta men hon var fruktansvärt lik min make. Sköterskorna sa att hon såg ut som mig med men det kunde jag inte se, möjligen hade hon mina händer och fötter. En knubbig tös med runda kinder och massor av lockigt blont hår.
Sköterskorna var superbra och goa mot oss och vi fick också med oss fotavtryck i gips och på papper i en fin ask. Dom frågade oss om vi ville ha foto men jag tyckte då att dom inte var kloka som undrade det, hon var ju död liksom!? Så vi tog inte fotot. Men dom sa att dom skulle spara det i min journal och om jag ville ha det sen så fanns det iaf. Och för nåt halvår sedan så ångrade jag mig och beställde hem det. Min man klarar inte av att se det och har aldrig tittat men jag kollar ibland i smyg. Det är en sån märklig känsla att vara stolt över sin fina dotter men inte kunna visa någon för ingen vill se på ett foto på en död bebis. Är det något ni känner igen?
Tråkigt att läsa att vi är fler som blivit dåligt behandlade av vården men också skönt att läsa att inte ALLA har blivit det utan att många har bra upplevelser. Det ger mig hopp om att jag också kanske kan få det.
Många kramar till er flickor