Missfall vecka 21, någon mer?
Hej!
Hittade din tråd när jag surfade runt här på familjeliv. Beklagar din förlust så innerligt.
Vill också delge er min historia för att få skriva av mej lite.
Idag är det exakt 3 veckor sedan jag var tvungen att föda fram vår lilla tjejängel i vecka 21+6 efter att det konsterats i UL att babyn har anacefali, en grav missbildning där skallbenet saknas, var inga möjligheter för babyn att leva utanför livmodern, fastän hjärtat slog och alla andra organ fungerade som de skulle, allt varit normalt på tidigare UL och graviditeten hade fortlöpt som den skulle.
13 h efter igångsättning föddes vår lilla älskade tös kl.21.15 den 12.12, dom tvättade henne och la en duk på huvudet för att dölja missbildningen. Hon var så liten, men så fin, små fingrar och tår, hade t.om. min haka. Vi fick ta farväl i lugn och ro. <3
Denna tjej skulle ha blivit vårt första barn, efter en lång väntan på att bli gravida(ca. 3 år). Sorgen är ofattbar, men på något sätt hålls man på ytan ändå, hur vet jag inte. Är sjukskriven ännu och går 1 gång i veckan till psykolog. Vet ej hur man skall gå vidare annat än att försöka ta en dag i taget.
Tankar på att försöka vilja bli gravid pånytt kommer sakta smygandes, men först måste nog både kroppen och knoppen vara mogna för detta.
Tack!