Anonym (?) skrev 2013-12-10 19:48:01 följande:
Nu blir jag fundersam. Kan detta vara ngn komplikation efter mf? Kräkts en gång. Mår illa till och från och har frossa. Började blöda i ons ej stoppat ännu, men nu som vanlig mens. Min bm vill ej ha någon uppföljning om jag ej blöder efter 1 v, vilket jag måste ringa om imorn. Men kan jag ha fått någon infektion pga detta eller liknade? Tänkte ju magsjuka men ligger ju ej å spyr hela tiden, utan bara en gång å mår allmänt illa å matt.
Jag tror inte att kräkningar är några komplikationer, däremot ska man alltid uppsöka gyn om man får feber och illaluktande flytningar eller ont i "tjejmagen".
(alltså värre än mensvärkssmärtor)
Ta tempen och skulle det vara hög feber så skulle i alla fall jag vända mig till gyn, för säkerhetsskull.
Jag blödde rikligt i en vecka, nu börjar det klinga av så sakteliga, kommer fortsatt små små koagler till och från, trådigt "slem" och blödningen är betydligt mindre.
Tänkte försöka ringa privatgyn för att se så allt är borta inom kort, då de inte alls villa erbjuda mig en efterkontroll på gyn när jag ringde dem igår.. Suck =(