• Anonym (Otrogen & gravid)

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

Jag har levt med min sambo I åtta år, vi började försöka bli gravida 2004. Vi tänkte händer det så är det välkommet. Efter första året börajde man undra. Men av olika anledningar så har vi inte sökt hjälp. I augusti hade jag oskyddat sex med min sambos pappa, hur eller varför spelar ingen roll här. Jag blev gravid, SÅKLART!! :s Jag tänker behålla det men är kluven om jag skall berätta för min älskade kille att han inte är pappan?? Han är ju så lycklig!! Vad gör jag??

• Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn
  • Anonym (heja)
    molly50 skrev 2013-11-26 14:04:19 följande:

Nej,ingen lär bli lycklig av sanningen. Men de lär ju inte bli mindre olyckliga om de får veta sanningen långt efteråt,och då kanske inte ens av TS.

Jag tycker att TS ska vara kvinna nog att vara ärlig och stå för det hon har gjort.
    Sanningen tenderar att alltid  komma fram och ju fortare desto bättre.
    Vet av egen erfarenhet att lögner och svek sårar mer än otroheten i sig.
    Men i detta fall,när TS har varit otrogen med sin egen svärfar så lär otroheten i sig också såra.
    Svärfar har ju också betett sig otroligt illa,precis som TS.     
    Ja, javisst. Men jag håller inte med om att berätta är det bästa. Då blir ju garanterat en hel del människor jättesårade. Chansen finns ju att ingen får veta och att alla lever lyckliga i alla sina dagar här. Lite som at köpa en lott.
  • molly50
    Anonym (heja) skrev 2013-11-26 14:07:24 följande:
    Ja, javisst. Men jag håller inte med om att berätta är det bästa. Då blir ju garanterat en hel del människor jättesårade. Chansen finns ju att ingen får veta och att alla lever lyckliga i alla sina dagar här. Lite som at köpa en lott.

Ja,men det är just det. Det är en chansning. Och det finns inga garantier för att sanningen inte kommer fram.
    Och kommer den fram så lär de inblandade inte bli mindre sårade när de får veta att TS har ljugit om det under en längre tid. 
    Och vad händer om barnet skulle bli sjukt och behöver blod eller benmärg t ex. Att TS sambo och hans pappa är nära släkt betyder inte att de har samma blodgrupp t ex. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Lejonmamman01
    Anonym (heja) skrev 2013-11-26 13:32:50 följande:
    Ok TS, så din sambo kommer i fortsättningen ligga med sin lillebrors/lillasysters morsa

Äh. Om TS ska säga något så är det definitivt inte för unges skull. Eller för sin sambo eller ens för farfars skull. Det är för att hon själv inte pallar med att hålla en hemlis. Ingen av de andra lär ju bli lyckligare av "sanningen" här.

Jag tycker du ska köra på bara, TS. Var glad över att du blev gravid alls, på ett enkelt vis och slapp provrör osv. Genetiskt är det ingen skillnad och ingen kommer antagligen komma på dig någonsin. Och händer det så får man väl ta det då. Var glad för ungen och låt alla ha kvar sina positioner ist.

LITE skillnad genetiskt är det ju, eftersom den kvinna som nu tror att hon ska bli farmor, inte har sina gener med alls i kompotten. Hon lider förstås inte av det om hon inte vet om det, utan det är först om hon tänker testamentera arvegods från hennes släkt, eller stora värden som varit hennes enskilda egendom, till barnbarnet, som det blir omoraliskt och fel gentemot henne... Eller om familjen i stor utsträckning planerar att använda henne som barnvakt. Eller såklart, om hon bär på en genetisk sjukdom - det finns ju ingen anledning att utsätta barnet för tester då, eftersom det inte har farmors gener.

Men det jag skrev ovan är små saker jämfört med den stora frågan, som handlar om TS' otrohet i sig... 
  • Moderator
    Påminnelse!
    Det är inte lämpligt att påstå att någon ljuger eller agerar "troll". Sådant tar fokus från sakfrågan och den riktiga diskussionen och tillför inte tråden något annat än irritation.
    Om du misstänker att någon utger sig för att vara någon h*n inte är så ska du anmäla inlägget, alternativt tråden, och be en moderator granska detta.

/Moderator 
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • molly50
    Moderator skrev 2013-11-26 15:26:33 följande:
    Påminnelse!
    Det är inte lämpligt att påstå att någon ljuger eller agerar "troll". Sådant tar fokus från sakfrågan och den riktiga diskussionen och tillför inte tråden något annat än irritation.
    Om du misstänker att någon utger sig för att vara någon h*n inte är så ska du anmäla inlägget, alternativt tråden, och be en moderator granska detta.

/Moderator 
  • mar0der

Moderator. Eftersom jag inte kunde svara på ditt pm så skriver jag här där mitt inlägg blev raderat. Jag hoppas att ni även lägger lika stor möda på att avslöja troll trådar som faktiskt förekommer. Att påstå att vissa trådar är trolleri kan även visst tillföra saker. Det kan upplysa folk att kritiskt granska det som skrivs och inte alltid bara sluka allt det läser med hull och hår.

OT. TS, hur och varför spelar ju just all roll i världen om du nu vill veta vad du ska göra.   

? Det är inte förvånande att människor med lägre begåvning lockas till förenklande ideologier.
  • rallymamman

ojojoj... de där va verkligen ingen rolig sits..men som man bäddar får man oxå ligga!!
    självklart var rakryggad och berätta och stå för det du gjort!
    Sanningen kommer alltid fram,och det måste ju va nåt fel i huvudet om man kan fortsätta leva vidare med DenNa STORa lögn hela livet..!!
    Det kommer nog bli tårar och gråt och skrik och mkt mer..men för gudskull berätta...
    För dej själv och för alla andra inblandade ...lycka till

• Anonym (Lisa)

Ts lär vi inte se röken av mer.... så varför ens engagera sig i något som kanske inte ens är något...  just sayin...

dock kan jag väl tycka att hur kan man VILJA leva med två uppenbara lögner för resten av sitt liv? Tänk vad det kan äta upp en inombords.
    Först att förneka att man varit otrogen och sen förneka vem som är den riktiga fadern.  Hur kan man ens inbilla sig att man ska orka bära det inom sig utan att bli seriöst knäpp?

• molly50
    mar0der skrev 2013-11-26 16:19:31 följande:
    Moderator. Eftersom jag inte kunde svara på ditt pm så skriver jag här där mitt inlägg blev raderat. Jag hoppas att ni även lägger lika stor möda på att avslöja troll trådar som faktiskt förekommer. Att påstå att vissa trådar är trolleri kan även visst tillföra saker. Det kan upplysa folk att kritiskt granska det som skrivs och inte alltid bara sluka allt det läser med hull och hår.

OT. TS, hur och varför spelar ju just all roll i världen om du nu vill veta vad du ska göra.   

Jag kan hålla med dig i sak. Men jag tror att det kan vara lite svårt för moderatorerna att gå igenom varje tråd som startas här då det brukar vara många.
    Men just därför är det kanske bättre att anmäla en misstänkt tråd till moderatorerna än att anklaga TS för att trolla vid minsta misstanke.
    Troll finns överallt,men tills mant om en TS trollar eller inte så tycker jag man kan utgå ifrån att det är sant (om det inte är alldeles uppenbart att det är ett troll. Men då anmäler man) eller anmäler tråden.
    Att det ropas troll i trådarna kan faktiskt vara riktigt irrterande för de som försöker föra en seriös diskussion.
  • Anonym (heja)
    molly50 skrev 2013-11-26 14:13:56 följande:

Ja,men det är just det. Det är en chansning. Och det finns inga garantier för att sanningen inte kommer fram.
    Och kommer den fram så lär de inblandade inte bli mindre sårade när de får veta att TS har ljugit om det under en längre tid. 
    Och vad händer om barnet skulle bli sjukt och behöver blod eller benmärg t ex. Att TS sambo och hans pappa är nära släkt betyder inte att de har samma blodgrupp t ex. 
    Inga garantier för att sanningen inte kommer fram nej. Men en chans att inte bli avslöjad finns det. Om TS erkänner finns det inga chanser alls för någons lycka, allt kommer bli pannkaka rakt av.

Vad gäller din analys av benmärk/ blod så ja. Det kan hända att det inte funkar. Kan hända att det funkar. Kan hända att himlen ramlar ner. Kan hända att ungen aldrig blir sjuk. Kan hända att vem som helst blir sjuk och får eller inte får donator. Knappast något att hänga upp sig på i det här läget. Riskerna för ett akut behov av benmärg, alltså.
  • Anonym (heja)
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-26 14:37:12 följande:

LITE skillnad genetiskt är det ju, eftersom den kvinna som nu tror att hon ska bli farmor, inte har sina gener med alls i kompotten. Hon lider förstås inte av det om hon inte vet om det, utan det är först om hon tänker testamentera arvegods från hennes släkt, eller stora värden som varit hennes enskilda egendom, till barnbarnet, som det blir omoraliskt och fel gentemot henne... Eller om familjen i stor utsträckning planerar att använda henne som barnvakt. Eller såklart, om hon bär på en genetisk sjukdom - det finns ju ingen anledning att utsätta barnet för tester då, eftersom det inte har farmors gener.

Men det jag skrev ovan är små saker jämfört med den stora frågan, som handlar om TS' otrohet i sig... 
    Ja, fast om generna är med eller inte kan både vara en fördel och en nackdel. Beroende på om de är bra eller dåliga.

Klart det finns en del om och men här men kokar man ner det så handlar det om att slå två familjer i spillror eller att länka dem samman med ett efterlängtat barn/ barnbarn.
  • UniqueSnowflake
    mar0der skrev 2013-11-26 16:19:31 följande:

Jag håller alldeles med och förstår inte varför FL tillåter så många trolltrådar.
  • molly50
    Anonym (heja) skrev 2013-11-26 19:25:28 följande:
    Inga garantier för att sanningen inte kommer fram nej. Men en chans att inte bli avslöjad finns det. Om TS erkänner finns det inga chanser alls för någons lycka, allt kommer bli pannkaka rakt av.

Vad gäller din analys av benmärk/ blod så ja. Det kan hända att det inte funkar. Kan hända att det funkar. Kan hända att himlen ramlar ner. Kan hända att ungen aldrig blir sjuk. Kan hända att vem som helst blir sjuk och får eller inte får donator. Knappast något att hänga upp sig på i det här läget. Riskerna för ett akut behov av benmärg, alltså.

Ja,men frågan är om det är värt att ta den chansen.
    Jag vet av egen erfarenhet att det sårar så mycket mer att få reda på att man blivit bedragen efter en längre tid,och av andra än den som bedragit,än vad det gör om man är ärlig nog att berötta det själv på en gång.
    Och när det gäller en sådan sak som det här så tycker jag att TS ska vara ärlig.
    Hon måste ge sin sambo en chans att själv få välja hur han vill fortsätta leva. Inte ta det beslutet åt honom,vilket hon gör om hon väljer att inte berätta.
    Det här gäller en så pass stor sak att det kan förändra hela livet för de inblandade.
    Och barnet har väl också rätt att veta vem som är pappa så att h*n slipper få veta det eftere att ha levt hela sitt liv med någon som h*n trodde var pappa. Tänk dig själv hur det skulle kännas för barnet och TS sambo att få veta en sådan sak efter så många år.
    Det är ju det som är risken om TS väljer att fortsätta ljuga.  
    Och vem vet om TS svärfar vet om att han har gjort TS gravid. Även om han har gjort lika fel som TS så har han väl ändå rätt att få veta vad han har lyckats ställa till med och ta ställning till hur han ska förhålla sig till det.
  • Läs vad som står och inget annat
    molly50 skrev 2013-11-25 18:09:25 följande:

Precis! Och hur kommer barnet att ta det när det är stort nog att förstå och får veta att den h*n trodde var pappa inte är det?

TS påstår sig älska sin kille,men då går man inte och hoppar i säng med andra. Framförallt inte med sin svärfar. 
    Tja, det lär ju bli synd om barnet, det är i alla fall säkert. Jag tror inte på att man älskar sin partner om man kan göra så, man borde ju känna en enorm skuld, nä sånt här fattar jag inte alls.
    Anonym (heja) skrev 2013-11-26 14:07:24 följande:
    Men det e ju just de, va tror du hände rom barnet behöver blod eller benmärg, det är ju synd om barnet eftersom ts troligen kommer ljuga barnet rätt upp i ansiktet om vem som e fadern, så gör man ju inte.
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2013-11-27 16:15:08 följande:
    Tja, det lär ju bli synd om barnet, det är i alla fall säkert. Jag tror inte på att man älskar sin partner om man kan göra så, man borde ju känna en enorm skuld, nä sånt här fattar jag inte alls.
    Ja,precis!

Nej,att kunna göra så mot någon man påstår sig älska,utan att känna skuld,det tycker jag inte tyder på några starkare känslor i alla fall.
    molly50 skrev 2013-11-27 17:03:18 följande:
    Ja,precis!

Nej,att kunna göra så mot någon man påstår sig älska,utan att känna skuld,det tycker jag inte tyder på några starkare känslor i alla fall.
    Skål
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2013-11-27 17:07:45 följande:
    Skål
    Skål
  • Anonym (ehhh)

vad är det för fel på folk! så gör man inte.. kan inte ge dig ngt råd, det är för absurt för mig att tänka på en lösning i den situationen... du borde veta bättre!

Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn