• Anonym (heja)

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

Ok TS, så din sambo kommer i fortsättningen ligga med sin lillebrors/lillasysters morsa

Äh. Om TS ska säga något så är det definitivt inte för unges skull. Eller för sin sambo eller ens för farfars skull. Det är för att hon själv inte pallar med att hålla en hemlis. Ingen av de andra lär ju bli lyckligare av "sanningen" här.

Jag tycker du ska köra på bara, TS. Var glad över att du blev gravid alls, på ett enkelt vis och slapp provrör osv. Genetiskt är det ingen skillnad och ingen kommer antagligen komma på dig någonsin. Och händer det så får man väl ta det då. Var glad för ungen och låt alla ha kvar sina positioner ist.

• Anonym (heja)
    molly50 skrev 2013-11-26 14:04:19 följande:

Nej,ingen lär bli lycklig av sanningen. Men de lär ju inte bli mindre olyckliga om de får veta sanningen långt efteråt,och då kanske inte ens av TS.

Jag tycker att TS ska vara kvinna nog att vara ärlig och stå för det hon har gjort.
    Sanningen tenderar att alltid  komma fram och ju fortare desto bättre.
    Vet av egen erfarenhet att lögner och svek sårar mer än otroheten i sig.
    Men i detta fall,när TS har varit otrogen med sin egen svärfar så lär otroheten i sig också såra.
    Svärfar har ju också betett sig otroligt illa,precis som TS.     
    Ja, javisst. Men jag håller inte med om att berätta är det bästa. Då blir ju garanterat en hel del människor jättesårade. Chansen finns ju att ingen får veta och att alla lever lyckliga i alla sina dagar här. Lite som at köpa en lott.
  • Anonym (heja)
    molly50 skrev 2013-11-26 14:13:56 följande:

Ja,men det är just det. Det är en chansning. Och det finns inga garantier för att sanningen inte kommer fram.
    Och kommer den fram så lär de inblandade inte bli mindre sårade när de får veta att TS har ljugit om det under en längre tid. 
    Och vad händer om barnet skulle bli sjukt och behöver blod eller benmärg t ex. Att TS sambo och hans pappa är nära släkt betyder inte att de har samma blodgrupp t ex. 
    Inga garantier för att sanningen inte kommer fram nej. Men en chans att inte bli avslöjad finns det. Om TS erkänner finns det inga chanser alls för någons lycka, allt kommer bli pannkaka rakt av.

Vad gäller din analys av benmärk/ blod så ja. Det kan hända att det inte funkar. Kan hända att det funkar. Kan hända att himlen ramlar ner. Kan hända att ungen aldrig blir sjuk. Kan hända att vem som helst blir sjuk och får eller inte får donator. Knappast något att hänga upp sig på i det här läget. Riskerna för ett akut behov av benmärg, alltså.
  • Anonym (heja)
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-26 14:37:12 följande:

LITE skillnad genetiskt är det ju, eftersom den kvinna som nu tror att hon ska bli farmor, inte har sina gener med alls i kompotten. Hon lider förstås inte av det om hon inte vet om det, utan det är först om hon tänker testamentera arvegods från hennes släkt, eller stora värden som varit hennes enskilda egendom, till barnbarnet, som det blir omoraliskt och fel gentemot henne... Eller om familjen i stor utsträckning planerar att använda henne som barnvakt. Eller såklart, om hon bär på en genetisk sjukdom - det finns ju ingen anledning att utsätta barnet för tester då, eftersom det inte har farmors gener.

Men det jag skrev ovan är små saker jämfört med den stora frågan, som handlar om TS' otrohet i sig... 
    Ja, fast om generna är med eller inte kan både vara en fördel och en nackdel. Beroende på om de är bra eller dåliga.

Klart det finns en del om och men här men kokar man ner det så handlar det om att slå två familjer i spillror eller att länka dem samman med ett efterlängtat barn/ barnbarn.
Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn