Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

molly50 skrev 2013-11-25 14:18:18 följande:

Jadu,jag tycker du ska fundera på vad som skulle vara värst för din kille. Att få reda på sanningen på annat sätt än genom dig eller om du berättar det själv för honom.
    Sanningen tenderar att alltid komma fram. Och jag vågar lova att din kille kommer att ta det mycket hårdare om han får veta att du gått och ljugit honom rakt upp i ansiktet om en sådan sak.

Så tänk efter ordentligt. Jag tror du kommer att vinna bra mycket mer på att vara ärlig än på att fortsätta ljuga.   
    Klockrent.

Ts, håll inte på o sprid lögner, berätta som det e o stå för konsekvenserna, tänk om det skulle hända barnet nått o fadern behövs. Jag struntar fullkomligt i varför eller hur men din sambo har rätt o veta vad ni håller på med, jag begriper inte hur folk kan ha mage o gå bakom ryggen på den som man säger sig älska...Förvånad
    molly50 skrev 2013-11-25 18:09:25 följande:

Precis! Och hur kommer barnet att ta det när det är stort nog att förstå och får veta att den h*n trodde var pappa inte är det?

TS påstår sig älska sin kille,men då går man inte och hoppar i säng med andra. Framförallt inte med sin svärfar. 
    Tja, det lär ju bli synd om barnet, det är i alla fall säkert. Jag tror inte på att man älskar sin partner om man kan göra så, man borde ju känna en enorm skuld, nä sånt här fattar jag inte alls.
    Anonym (heja) skrev 2013-11-26 14:07:24 följande:
    Ja, javisst. Men jag håller inte med om att berätta är det bästa. Då blir ju garanterat en hel del människor jättesårade. Chansen finns ju att ingen får veta och att alla lever lyckliga i alla sina dagar här. Lite som at köpa en lott.
    Men det e ju just de, va tror du hände rom barnet behöver blod eller benmärg, det är ju synd om barnet eftersom ts troligen kommer ljuga barnet rätt upp i ansiktet om vem som e fadern, så gör man ju inte.
    molly50 skrev 2013-11-27 17:03:18 följande:
    Ja,precis!

Nej,att kunna göra så mot någon man påstår sig älska,utan att känna skuld,det tycker jag inte tyder på några starkare känslor i alla fall.
    Skål
Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn