• Anonym (Otrogen & gravid)

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

Jag har levt med min sambo I åtta år, vi började försöka bli gravida 2004. Vi tänkte händer det så är det välkommet. Efter första året börajde man undra. Men av olika anledningar så har vi inte sökt hjälp. I augusti hade jag oskyddat sex med min sambos pappa, hur eller varför spelar ingen roll här. Jag blev gravid, SÅKLART!! :s Jag tänker behålla det men är kluven om jag skall berätta för min älskade kille att han inte är pappan?? Han är ju så lycklig!! Vad gör jag??

• Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn
  • ROFL

Tänk om det faktiskt är din sambos barn trots allt. Det kan det också vara. 

Sanningen är viktigt men att ha rätt är inte alltid rätt. Människors känslor är viktiga med och många liv står på spel. 

Känn efter vad du tycker är bäst och vad du är beredd att leva med. En helt upp och nedvänd familjesituation med många brustna hjärtan eller om du kan leva med frågetecknet om vem som egentligen är pappa.  Det är en svår sits men gå efter magkänslan där. 

• Anonym (oj)
    Anonym (79) skrev 2013-11-25 09:36:01 följande:
    man får väl använda svärfar som donator en gång till
    skulle aldrig komma på tanken att ha sex med min svärfar. urk!!! 
    Så man kan ställa till det för sig...
    Hur kan man bara komma på tanken ... med svärfar
    Fy f-n!

Men vill du komma undan med hedern i behåll får du antingen säga att du inseminerde dig med svärfars sperma. Och att det skulle vara en överraskning.  Eller göra abort i smyg och förklara att du fått missfall.

• Eterisk
    Gweny skrev 2013-11-25 11:58:18 följande:
    Denna film har ju jag sett!
    Hur gick det? Jag orkade inte se den till slutet.
  • Anonym (herregud)

Såklart du måste berätta det! Ingen tvekan om saken. Ja, många relationer kommer säkert att förstöras men detta är ingenting du kan hålla hemligt bara för att allt ska fortsätta som vanligt. Du måste stå för vad du gjort och ta konsekvenserna.
    Din sambo är lycklig, såklart han är.. men han är lycklig av en lögn, och ingen, absolut ingen förtjänar att leva i en lögn! Han måste få veta och välja hur han vill leva sitt liv.
    Det är ett barn. En människa. Föreställ dig själv att du skulle få reda på att din pappa, inte är din pappa, utan din bror. Och din farfar? Ja han är din pappa. För sanningen kommer alltid fram! Alltid.
    Om du har ett hjärta så berättar du. Också för ditt ofödda barns skull, du vill väl det bästa åt ditt barn? Det bästa är att berätta och inte ljuga. Inte låta bebisen komma till världen i en lögn.
    Fy skäms på människor som dig. Att först ligga med din sambos pappa och sen tveka att berätta att du är gravid? Jag har aldrig blivit näsan så panikslagen av en tråd här på FL.. Allt jag vill göra är att berätta åt din sambo. Han måste få veta!

• Anonym (håll tyst)

Varför skulle du riskera att förlora din kille. Om du nu vill vara tillsammans med honom. Berättar du så ät det för ditt eget samvetes skull, men hur illa skulle du göra din sambo? Är det värt det?
    Bär din egen skuld om du vill ha din sambo kvar. 

• Anonym (kloker)

Va ärlig, för sånt här har en förmåga att komma fram. Som någon skrev vad händer om ditt barn behöver blod mm.  Om det kommer fram längre fram kommer sveket bli ännu större än om du berättar det nu. Och det kommer inte bara vara din kille som känner sig sviken och lurad utan även barnet och den biologiska pappan. 

Du har gjort något dumt och nu får du stå för konsekvenserna av ditt val. Sen vet man aldrig en otrohet leder inte alltid till att man skiljer sig många arbetar sig igenom det och kan gå vidare.  

Lovetest 

• Fiavetallt

Vad vill du ha svar på? 

Ger man sig in i leken får man leken tåla!

Det finns ju skydd ,eller missade du den lektionen på skolan? 

• Badfantasten
    Eterisk skrev 2013-11-25 11:59:34 följande:
    Hur gick det? Jag orkade inte se den till slutet.

I Filmen  tog hon bort det!!...

Sen adopterade de ett litet mörkt barn. Slutet gott, alla lyckliga!
Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn