• molly50

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

Anonym (Otrogen & gravid) skrev 2013-11-24 16:32:12 följande:
    Jag har levt med min sambo I åtta år, vi började försöka bli gravida 2004. Vi tänkte händer det så är det välkommet. Efter första året börajde man undra. Men av olika anledningar så har vi inte sökt hjälp. I augusti hade jag oskyddat sex med min sambos pappa, hur eller varför spelar ingen roll här. Jag blev gravid, SÅKLART!! :s Jag tänker behålla det men är kluven om jag skall berätta för min älskade kille att han inte är pappan?? Han är ju så lycklig!! Vad gör jag??

Jadu,jag tycker du ska fundera på vad som skulle vara värst för din kille. Att få reda på sanningen på annat sätt än genom dig eller om du berättar det själv för honom.
    Sanningen tenderar att alltid komma fram. Och jag vågar lova att din kille kommer att ta det mycket hårdare om han får veta att du gått och ljugit honom rakt upp i ansiktet om en sådan sak.

Så tänk efter ordentligt. Jag tror du kommer att vinna bra mycket mer på att vara ärlig än på att fortsätta ljuga.   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    molly50 skrev 2013-11-25 14:18:18 följande:

Jadu,jag tycker du ska fundera på vad som skulle vara värst för din kille. Att få reda på sanningen på annat sätt än genom dig eller om du berättar det själv för honom.
    Sanningen tenderar att alltid komma fram. Och jag vågar lova att din kille kommer att ta det mycket hårdare om han får veta att du gått och ljugit honom rakt upp i ansiktet om en sådan sak.

Så tänk efter ordentligt. Jag tror du kommer att vinna bra mycket mer på att vara ärlig än på att fortsätta ljuga.   

En annan sak att ta i beaktande är ju också om sanningen kommer fram längre fram. När ditt barn är stort nog att förstå. Hur tror du det kommer att kännas för barnet då?
  • molly50
    Furtuna skrev 2013-11-25 16:03:59 följande:
    Ditt barn har rätt att veta vem dens pappa är så säger du inget till din sambo nu lär du få informera för ditt barn att den som den trodde va dess pappa va egentligen halvbror o farfar e pappa sen kan du fundera på hur hälsosamt ett barn blir i psyket av att ha blivit lurad av sin mor hela livet om sådan allvarlig sak..
  • molly50
    Mayen skrev 2013-11-25 16:08:00 följande:
    OM barnet blir sjukt och ni skulle testas / barnet testas - da kommer det ju fram att din sambo inte ar barnets pappa.

Vad gor du da?

Precis!
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2013-11-25 17:05:51 följande:
    Klockrent.

Ts, håll inte på o sprid lögner, berätta som det e o stå för konsekvenserna, tänk om det skulle hända barnet nått o fadern behövs. Jag struntar fullkomligt i varför eller hur men din sambo har rätt o veta vad ni håller på med, jag begriper inte hur folk kan ha mage o gå bakom ryggen på den som man säger sig älska...Förvånad

Precis! Och hur kommer barnet att ta det när det är stort nog att förstå och får veta att den h*n trodde var pappa inte är det?

TS påstår sig älska sin kille,men då går man inte och hoppar i säng med andra. Framförallt inte med sin svärfar. 
  • molly50
    Anonym (heja) skrev 2013-11-26 13:32:50 följande:
    Ok TS, så din sambo kommer i fortsättningen ligga med sin lillebrors/lillasysters morsa

Äh. Om TS ska säga något så är det definitivt inte för unges skull. Eller för sin sambo eller ens för farfars skull. Det är för att hon själv inte pallar med att hålla en hemlis. Ingen av de andra lär ju bli lyckligare av "sanningen" här.

Jag tycker du ska köra på bara, TS. Var glad över att du blev gravid alls, på ett enkelt vis och slapp provrör osv. Genetiskt är det ingen skillnad och ingen kommer antagligen komma på dig någonsin. Och händer det så får man väl ta det då. Var glad för ungen och låt alla ha kvar sina positioner ist.

Nej,ingen lär bli lycklig av sanningen. Men de lär ju inte bli mindre olyckliga om de får veta sanningen långt efteråt,och då kanske inte ens av TS.

Jag tycker att TS ska vara kvinna nog att vara ärlig och stå för det hon har gjort.
    Sanningen tenderar att alltid  komma fram och ju fortare desto bättre.
    Vet av egen erfarenhet att lögner och svek sårar mer än otroheten i sig.
    Men i detta fall,när TS har varit otrogen med sin egen svärfar så lär otroheten i sig också såra.
    Svärfar har ju också betett sig otroligt illa,precis som TS.     
  • molly50
    Anonym (heja) skrev 2013-11-26 14:07:24 följande:
    Ja, javisst. Men jag håller inte med om att berätta är det bästa. Då blir ju garanterat en hel del människor jättesårade. Chansen finns ju att ingen får veta och att alla lever lyckliga i alla sina dagar här. Lite som at köpa en lott.

Ja,men det är just det. Det är en chansning. Och det finns inga garantier för att sanningen inte kommer fram.
    Och kommer den fram så lär de inblandade inte bli mindre sårade när de får veta att TS har ljugit om det under en längre tid. 
    Och vad händer om barnet skulle bli sjukt och behöver blod eller benmärg t ex. Att TS sambo och hans pappa är nära släkt betyder inte att de har samma blodgrupp t ex. 
  • molly50
    Moderator skrev 2013-11-26 15:26:33 följande:
    Påminnelse!
    Det är inte lämpligt att påstå att någon ljuger eller agerar "troll". Sådant tar fokus från sakfrågan och den riktiga diskussionen och tillför inte tråden något annat än irritation.
    Om du misstänker att någon utger sig för att vara någon h*n inte är så ska du anmäla inlägget, alternativt tråden, och be en moderator granska detta.

/Moderator 
  • molly50
    mar0der skrev 2013-11-26 16:19:31 följande:
    Moderator. Eftersom jag inte kunde svara på ditt pm så skriver jag här där mitt inlägg blev raderat. Jag hoppas att ni även lägger lika stor möda på att avslöja troll trådar som faktiskt förekommer. Att påstå att vissa trådar är trolleri kan även visst tillföra saker. Det kan upplysa folk att kritiskt granska det som skrivs och inte alltid bara sluka allt det läser med hull och hår.

OT. TS, hur och varför spelar ju just all roll i världen om du nu vill veta vad du ska göra.   

Jag kan hålla med dig i sak. Men jag tror att det kan vara lite svårt för moderatorerna att gå igenom varje tråd som startas här då det brukar vara många.
    Men just därför är det kanske bättre att anmäla en misstänkt tråd till moderatorerna än att anklaga TS för att trolla vid minsta misstanke.
    Troll finns överallt,men tills mant om en TS trollar eller inte så tycker jag man kan utgå ifrån att det är sant (om det inte är alldeles uppenbart att det är ett troll. Men då anmäler man) eller anmäler tråden.
    Att det ropas troll i trådarna kan faktiskt vara riktigt irrterande för de som försöker föra en seriös diskussion.
  • molly50
    Anonym (heja) skrev 2013-11-26 19:25:28 följande:
    Inga garantier för att sanningen inte kommer fram nej. Men en chans att inte bli avslöjad finns det. Om TS erkänner finns det inga chanser alls för någons lycka, allt kommer bli pannkaka rakt av.

Vad gäller din analys av benmärk/ blod så ja. Det kan hända att det inte funkar. Kan hända att det funkar. Kan hända att himlen ramlar ner. Kan hända att ungen aldrig blir sjuk. Kan hända att vem som helst blir sjuk och får eller inte får donator. Knappast något att hänga upp sig på i det här läget. Riskerna för ett akut behov av benmärg, alltså.

Ja,men frågan är om det är värt att ta den chansen.
    Jag vet av egen erfarenhet att det sårar så mycket mer att få reda på att man blivit bedragen efter en längre tid,och av andra än den som bedragit,än vad det gör om man är ärlig nog att berötta det själv på en gång.
    Och när det gäller en sådan sak som det här så tycker jag att TS ska vara ärlig.
    Hon måste ge sin sambo en chans att själv få välja hur han vill fortsätta leva. Inte ta det beslutet åt honom,vilket hon gör om hon väljer att inte berätta.
    Det här gäller en så pass stor sak att det kan förändra hela livet för de inblandade.
    Och barnet har väl också rätt att veta vem som är pappa så att h*n slipper få veta det eftere att ha levt hela sitt liv med någon som h*n trodde var pappa. Tänk dig själv hur det skulle kännas för barnet och TS sambo att få veta en sådan sak efter så många år.
    Det är ju det som är risken om TS väljer att fortsätta ljuga.  
    Och vem vet om TS svärfar vet om att han har gjort TS gravid. Även om han har gjort lika fel som TS så har han väl ändå rätt att få veta vad han har lyckats ställa till med och ta ställning till hur han ska förhålla sig till det.
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2013-11-27 16:15:08 följande:
    Tja, det lär ju bli synd om barnet, det är i alla fall säkert. Jag tror inte på att man älskar sin partner om man kan göra så, man borde ju känna en enorm skuld, nä sånt här fattar jag inte alls.
    Ja,precis!

Nej,att kunna göra så mot någon man påstår sig älska,utan att känna skuld,det tycker jag inte tyder på några starkare känslor i alla fall.
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2013-11-27 17:07:45 följande:
    Skål
    Skål
Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn