• Zuzanne

Omplacering

Hej jag vill omplacera min ena katt, hur går jag tillväga? Tips på sajter etc, kan man sätta ut annons på familjeliv? Tar man betalt för katten eller vad gäller? Vill ha svar snabbt.

• Svar på tråden Omplacering
  • Lady Paraplyh
    Zuzanne skrev 2013-11-10 11:42:06 följande:
    Känns ju dumt att göra det om vi inte får sålt henne då vi måste ta bort henne. Onödig utgift. Varje dag hon är kvar leder till ständig oro. Usch vad jag hatar det här.

Självklart ska ni inte avliva henne om hon är frisk! Hon är en familjemedlem som du har tagit dig ansvar över. Du får göra allt för att hitta ett nytt hem till henne!
  • Scrubs81
    Zuzanne skrev 2013-11-10 11:42:06 följande:
    Känns ju dumt att göra det om vi inte får sålt henne då vi måste ta bort henne. Onödig utgift. Varje dag hon är kvar leder till ständig oro. Usch vad jag hatar det här.

Känns ju dumt om det är lösningen på problemet....hur tänker du egentligen? Vilka utgifter är onödiga när det gäller en levande varelse man tagit på sig ansvaret för?
    Frågor på varför jag skriver som jag gör???? - inboxa mig!!!!
  • Zuzanne

Kan skriva i annonsen att vi betalar en kastrering så blir det inga onödiga utgifter. Ja hon går medvetet och biter min 6 veckor gamla bebis när hon sover tex, vilket är oacceptabelt. Vi har som sagt tre katter till samt en hund och de beter sig normalt. Så katten måste bort för jag vågar inte lämna barnet i sin säng eller babysitter etc i rädsla för att bebisen skall bli anfallen igen. Och ja, hon går före ALLT.

• nemo1
    Zuzanne skrev 2013-11-10 17:54:04 följande:
    Kan skriva i annonsen att vi betalar en kastrering så blir det inga onödiga utgifter. Ja hon går medvetet och biter min 6 veckor gamla bebis när hon sover tex, vilket är oacceptabelt. Vi har som sagt tre katter till samt en hund och de beter sig normalt. Så katten måste bort för jag vågar inte lämna barnet i sin säng eller babysitter etc i rädsla för att bebisen skall bli anfallen igen. Och ja, hon går före ALLT.
    En kastrerad katt är mer harmonisk och inte så revirtänkande som en fertil katt. Jag anser att hennes beteende beror på att en ny varelse har kommit in i hennes revir vilket hon har svårt att acceptera. Fattar inte varför folk inte kastrerar sina katter, det ska göras vid sex månaders ålder. Eller förresten det fattar jag, katter ska inte kosta pengar så av ren snålhet!!!
  • Zuzanne

Tja henne tog vi hand om när hon var tre år. Hälften av katterna är kastrerade Nu handlar inte tråden om detta utan om att få henne omplacerad.

• nemo1

Men om du kastrerar alla katterna så är problemet löst och ingen omplacering behöver ske. Det visar bara på hur lite du bryr dig om katten. Gissar på att du köpte henne för oseriös huskattsavel och det är därför du har okastrerade katter hemma. Det fungerar väldigt sällan att ha en fertil katt ihop med andra katter.

• Zuzanne

Har inte köpt en enda katt. De kom på köpet så att säga. Innan jag kom in i bilden var inga kastrerade och inte en enda var försäkrade, så jag skulle vilja påstå att jag gjort en hel del för dem.

• nemo1
    Zuzanne skrev 2013-11-13 18:46:29 följande:
    Har inte köpt en enda katt. De kom på köpet så att säga. Innan jag kom in i bilden var inga kastrerade och inte en enda var försäkrade, så jag skulle vilja påstå att jag gjort en hel del för dem.
    Men inte tillräckligt..är du ute efter beröm så kan du glömma det...
    Du till och med skriver i annonsen att katten älskar Friskis, jag skulle skämmas istället för att berätta att jag ger min katt det sämsta skit som finns. 
  • Zuzanne

Nemo1 du fattar trögt va? Skall jag tvinga i katten mat den inte vill ha för att DU tycker det? Du vet väl om att katter dör snabbt utan mat va? Och att katter kan självsvälta för att maten är äcklig? Tydligen vet du inte det. För övrigt har du inte på något sätt bidragit till denna tråden så håll dig borta om du inte har något vettigt att komma med, dvs tips på annons. Fast nu har jag ju redan lagt ut en annons så du behöver inte skriva alls.

• Lady Paraplyh
    Zuzanne skrev 2013-11-13 15:03:45 följande:
    Lagt upp annons nu. Tack Lady Paraplyh för hjälpen!

• IceJossan
    Zuzanne skrev 2013-11-15 04:25:29 följande:
    Nemo1 du fattar trögt va? Skall jag tvinga i katten mat den inte vill ha för att DU tycker det? Du vet väl om att katter dör snabbt utan mat va? Och att katter kan självsvälta för att maten är äcklig? Tydligen vet du inte det. För övrigt har du inte på något sätt bidragit till denna tråden så håll dig borta om du inte har något vettigt att komma med, dvs tips på annons. Fast nu har jag ju redan lagt ut en annons så du behöver inte skriva alls.
    Att ge sin katt Friskies är likvärdigt med att ge sitt barn spagetti och köttbullar VARJE dag i hela dess liv. Skulle du tillåta det bara för att barnet helst äter just det? Friskies innehåller inte många % kött. En katt ska ha 100% animaliska produkter.
Svar på tråden Omplacering