Omplacering
Hej jag vill omplacera min ena katt, hur går jag tillväga? Tips på sajter etc, kan man sätta ut annons på familjeliv? Tar man betalt för katten eller vad gäller? Vill ha svar snabbt.
Hej jag vill omplacera min ena katt, hur går jag tillväga? Tips på sajter etc, kan man sätta ut annons på familjeliv? Tar man betalt för katten eller vad gäller? Vill ha svar snabbt.
Tala om varför hon ska säljas då?
Kan skriva i annonsen att vi betalar en kastrering så blir det inga onödiga utgifter. Ja hon går medvetet och biter min 6 veckor gamla bebis när hon sover tex, vilket är oacceptabelt. Vi har som sagt tre katter till samt en hund och de beter sig normalt. Så katten måste bort för jag vågar inte lämna barnet i sin säng eller babysitter etc i rädsla för att bebisen skall bli anfallen igen. Och ja, hon går före ALLT.
Tja henne tog vi hand om när hon var tre år. Hälften av katterna är kastrerade Nu handlar inte tråden om detta utan om att få henne omplacerad.
Men om du kastrerar alla katterna så är problemet löst och ingen omplacering behöver ske. Det visar bara på hur lite du bryr dig om katten. Gissar på att du köpte henne för oseriös huskattsavel och det är därför du har okastrerade katter hemma. Det fungerar väldigt sällan att ha en fertil katt ihop med andra katter.
Lagt upp annons nu. Tack Lady Paraplyh för hjälpen!
Har inte köpt en enda katt. De kom på köpet så att säga. Innan jag kom in i bilden var inga kastrerade och inte en enda var försäkrade, så jag skulle vilja påstå att jag gjort en hel del för dem.
Nemo1 du fattar trögt va? Skall jag tvinga i katten mat den inte vill ha för att DU tycker det? Du vet väl om att katter dör snabbt utan mat va? Och att katter kan självsvälta för att maten är äcklig? Tydligen vet du inte det. För övrigt har du inte på något sätt bidragit till denna tråden så håll dig borta om du inte har något vettigt att komma med, dvs tips på annons. Fast nu har jag ju redan lagt ut en annons så du behöver inte skriva alls.