Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Omplacering

Zuzanne skrev 2013-11-08 04:37:34 följande:
    Jag har tyvärr 2 alt när det gäller henne: omplacering eller avlivning, föredrar omplacering. Hon är 7 år, bondkatt, svart, försäkrad, ej kastrerad. Tycker om att vara inomhus och att gosa, kryper alltid upp i knäet även på gäster, vill sova tillsammans. Favoritfoder är Friskies. Gillar majonäs, kaviar och har nyligen lärt sig äta skinka. Hon är hundvan. Fungerar ej med småbarn, barn 7+ går bra. Vill gärna vara Herren på täppan om fler katter finns.

Duger det som annons?
    Och varför ska hon omplaceras? Du har tagit på dig ansvaret för ett kattliv och får då löpa linan ut. Man avlivar för fan inte en frisk katt. Du måste vara ett troll som vill provocera då du dels hotar om avlivning ger dina katter det sämsta skit en katt kan äta och dessutom inte kastrerat henne. Va fan köpte du katt för?
  • nemo1

Gissar också på att eftersom katten inte är kastrerad så fungerar hon inte ihop med andra katter. 

• nemo1
    Zuzanne skrev 2013-11-10 17:54:04 följande:
    Kan skriva i annonsen att vi betalar en kastrering så blir det inga onödiga utgifter. Ja hon går medvetet och biter min 6 veckor gamla bebis när hon sover tex, vilket är oacceptabelt. Vi har som sagt tre katter till samt en hund och de beter sig normalt. Så katten måste bort för jag vågar inte lämna barnet i sin säng eller babysitter etc i rädsla för att bebisen skall bli anfallen igen. Och ja, hon går före ALLT.
    En kastrerad katt är mer harmonisk och inte så revirtänkande som en fertil katt. Jag anser att hennes beteende beror på att en ny varelse har kommit in i hennes revir vilket hon har svårt att acceptera. Fattar inte varför folk inte kastrerar sina katter, det ska göras vid sex månaders ålder. Eller förresten det fattar jag, katter ska inte kosta pengar så av ren snålhet!!!
  • nemo1

Men om du kastrerar alla katterna så är problemet löst och ingen omplacering behöver ske. Det visar bara på hur lite du bryr dig om katten. Gissar på att du köpte henne för oseriös huskattsavel och det är därför du har okastrerade katter hemma. Det fungerar väldigt sällan att ha en fertil katt ihop med andra katter.

• nemo1
    Zuzanne skrev 2013-11-13 18:46:29 följande:
    Har inte köpt en enda katt. De kom på köpet så att säga. Innan jag kom in i bilden var inga kastrerade och inte en enda var försäkrade, så jag skulle vilja påstå att jag gjort en hel del för dem.
    Men inte tillräckligt..är du ute efter beröm så kan du glömma det...
    Du till och med skriver i annonsen att katten älskar Friskis, jag skulle skämmas istället för att berätta att jag ger min katt det sämsta skit som finns. 
Svar på tråden Omplacering