Inlägg från: Zuzanne |Visa alla inlägg
  • Zuzanne

Omplacering

Hej jag vill omplacera min ena katt, hur går jag tillväga? Tips på sajter etc, kan man sätta ut annons på familjeliv? Tar man betalt för katten eller vad gäller? Vill ha svar snabbt.

• Svar på tråden Omplacering
  • Zuzanne

Jag har tyvärr 2 alt när det gäller henne: omplacering eller avlivning, föredrar omplacering. Hon är 7 år, bondkatt, svart, försäkrad, ej kastrerad. Tycker om att vara inomhus och att gosa, kryper alltid upp i knäet även på gäster, vill sova tillsammans. Favoritfoder är Friskies. Gillar majonäs, kaviar och har nyligen lärt sig äta skinka. Hon är hundvan. Fungerar ej med småbarn, barn 7+ går bra. Vill gärna vara Herren på täppan om fler katter finns.

Duger det som annons?

• Zuzanne

Lady paraplyh, jo det var en bra text! Finns en sida för omplaceringar för katter, skall testa där. Tar man betalt för omplaceringskatter eller är de gratis? Typ man ger bort.

• Zuzanne

Paraplyh: vad är ett rimligt pris? Ja jag skall lägga upp många bilder ^^ kanske på henne tillsammans med hunden också så det framgår att hon fungerar med hundar också?

• Zuzanne

Känns ju dumt att göra det om vi inte får sålt henne då vi måste ta bort henne. Onödig utgift. Varje dag hon är kvar leder till ständig oro. Usch vad jag hatar det här.

• Zuzanne

Kan skriva i annonsen att vi betalar en kastrering så blir det inga onödiga utgifter. Ja hon går medvetet och biter min 6 veckor gamla bebis när hon sover tex, vilket är oacceptabelt. Vi har som sagt tre katter till samt en hund och de beter sig normalt. Så katten måste bort för jag vågar inte lämna barnet i sin säng eller babysitter etc i rädsla för att bebisen skall bli anfallen igen. Och ja, hon går före ALLT.

• Zuzanne

Tja henne tog vi hand om när hon var tre år. Hälften av katterna är kastrerade Nu handlar inte tråden om detta utan om att få henne omplacerad.

• Zuzanne

Har inte köpt en enda katt. De kom på köpet så att säga. Innan jag kom in i bilden var inga kastrerade och inte en enda var försäkrade, så jag skulle vilja påstå att jag gjort en hel del för dem.

• Zuzanne

Nemo1 du fattar trögt va? Skall jag tvinga i katten mat den inte vill ha för att DU tycker det? Du vet väl om att katter dör snabbt utan mat va? Och att katter kan självsvälta för att maten är äcklig? Tydligen vet du inte det. För övrigt har du inte på något sätt bidragit till denna tråden så håll dig borta om du inte har något vettigt att komma med, dvs tips på annons. Fast nu har jag ju redan lagt ut en annons så du behöver inte skriva alls.

Svar på tråden Omplacering