Mandas mamma skrev 2014-03-24 20:55:14 följande:
SoMa72
Vilken tur att ni firade i förväg! Hoppas att förkylningar och annat håller sig borta, jobbigt som det är ju!
Ja, hur kan man förbereda sig på snittet.....tanken ploppar upp allt oftare. Jag är inte speciellt orolig men vill gärna ha koll på läget. Vill checka småsaker med min stackars sambo, så han blir väl snart galen. Men nu är min väska packa och Mandas. Hon blir hos mormor och morfar under bb- tiden! Så just för tillfället har jag läget under kontroll!

Mår som tidigare men orkar inte lika mycket och gör ont och snurrar mer nu om jag anstränger mig. Försöker anpassa aktivitet efter vad jag orkar!
Jag arbetar som lärare, men är som sagt sjukskriven den tid som är kvar. Typ 2 och en halv vecka!!!!!

Oj vad nära det kom! Men det ska bli så härligt att få se vilken liten person som tänker komma ut!
Inskrivning den 8 april!
Hoppas att du orkar sista dagarna på jobbet och att du får chans att ta det lugnt under den sista tiden!
Kram
Ja, nu får det räcka med sjukdomar och annat elände för oss båda ett bra tag.
Samma här, vill också ha koll, jobbigt när man inte alltid kan ha det.

Jag är mest orolig för att bedövningen inte ska ta, sist strulade ju EDA:n, inte på operation (då den blev toppad), men innan. Nu blir det visserligen spinalbedövning, hoppas den funkar bättre. Har dock inte packat nån väska än, borde väl göra det snart, men det känns fortf som det är låååååång tid kvar. Inte har jag tvättat några bebiskläder än heller, men det är min ambition att få det gjort under veckan.
Alice kommer att vara med mormor & morfar hemma hos oss, de bor inte i samma stad, så det är bättre för henne att vara på hemmafronten tror jag.
Ihhh, bara en vecka och en dag kvar för dig innan ni har ert lilla underverk i famnen.

Hoppas du kan ta det jättelugnt fram tills dess. Hur länge ska Manda gå på dagis? Till dagen innan snittet? Alice går fram till 12 apr, sen får hon påsklov sista veckan.
Ahh, vilka årskurser då? Och vilka ämnen har du? Jobbar du i Knivsta eller sitter du och pendlar i vanliga fall?
Nu är det bara en vecka kvar för mig att jobba, det ska jag nog härda ut förutsatt att alla är friska.
Kram