• cjohannas

BF April 2014 Uppsala

Hej.

Väntar mitt andra barn med bf den 4 April 2014. (ultraljud om drygt 2 veckor då vet vi säkert) 
    Mycket tankar om hur denna graviditet och förlossning blir.
    Skulle vara kul om några vill följas åt hela graviditeten och efteråt. 
    Hur eran graviditet är ? 
    Hur ni känner inför förlossningen ?
    Allt som har med graviditet och förlossningen att göra.

4/4  cjohannas (Andra barnet)

• Svar på tråden BF April 2014 Uppsala
  • cjohannas
    elyse skrev 2014-02-23 00:22:47 följande:
    Hur mår ni? Idag gick jag in i v 35. Jag tycker att jag, generellt sett, mår bra. Dock behöver inte Lilla vara kvar sådär jättelänge till... Allt finns hemma så det är bara för henne att komma ut! :D 
    Jag mår okej, min slempropp gick i tisdags 25, måste ha varit en del. Efter det har jag fått förvärkar varje dag mer eller mindre så jag trott att det var på g men är nog långt kvar. men inget mera. 
    Barnet ligger med huvudet neråt som hon har gjort sen v. 30 . 
    Jag gick in i v. 36 igår. 

Yes samma här. :)  33 dagar kvar idag för oss. 
  • Mandas mamma

SoMa72 , vi bor i Kölängen, andra delen av Knivsta.
    Vår dotter blir tre den 13 mars.
    Hur mår du? Arbetar du el sjukskriven? Jag ska på slutgiltigt samtal nästa vecka, angående snitt. Vi får se hur det blir!
    Men gärna öppna förskolan! Den har tydligen flyttat till vårdcentralhuset, alltså ganska nära Ängby!
    Ha det gott!

• SoMa72
    Mandas mamma skrev 2014-03-05 21:47:33 följande:
    SoMa72 , vi bor i Kölängen, andra delen av Knivsta.
    Vår dotter blir tre den 13 mars.
    Hur mår du? Arbetar du el sjukskriven? Jag ska på slutgiltigt samtal nästa vecka, angående snitt. Vi får se hur det blir!
    Men gärna öppna förskolan! Den har tydligen flyttat till vårdcentralhuset, alltså ganska nära Ängby!
    Ha det gott!

Aha, får kolla på kartan, jag har inte bra koll på Knivsta alls
    Jag mår bra, bortsett från ganska lindrig foglossning. Jobbar sista dagen 02 apr är det tänkt. Du då? Är du hemma temporärt el sjukskriven fram till FL? Och hur mår du nu? Lite bättre hoppas jag.
    Håller tummarna för att samtalet går bra nästa vecka!
    Åh, har den flyttat dit, perfekt.

Ha det så bra du med!
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ Lillasyster apr 2014 ♥ ♥ ♥
  • Mandas mamma
    SoMa72 skrev 2014-03-06 08:46:12 följande:

Aha, får kolla på kartan, jag har inte bra koll på Knivsta alls
    Jag mår bra, bortsett från ganska lindrig foglossning. Jobbar sista dagen 02 apr är det tänkt. Du då? Är du hemma temporärt el sjukskriven fram till FL? Och hur mår du nu? Lite bättre hoppas jag.
    Håller tummarna för att samtalet går bra nästa vecka!
    Åh, har den flyttat dit, perfekt.

Ha det så bra du med!
    Hej igen!
    Nu har jag fått datum för planerat kejsarsnitt, 10 april blev det!
    Känns lugnt men ändå ganska nervöst! Kan inte bli värre än det akuta kejsarsnittet som första graviditeten slutade med!!
    Jag är helt sjukskriven fram tills dess  pga svår foglossning och starka sammandragningar som ofta gör att jag blir yr, illamående och ibland håller på att svimma. Men som tur är så är inte alla dagar likadana!
    Idag fyller vår största 3 år! Härligt väder för en födelsedag!
    Hoppas att du fortsätter att må bra fram tills det är dags!
    Längtar efter långa promenader när allt är klart! Ha det bra!
  • SoMa72
    Mandas mamma skrev 2014-03-13 10:54:08 följande:
    Hej igen!
    Nu har jag fått datum för planerat kejsarsnitt, 10 april blev det!
    Känns lugnt men ändå ganska nervöst! Kan inte bli värre än det akuta kejsarsnittet som första graviditeten slutade med!!
    Jag är helt sjukskriven fram tills dess  pga svår foglossning och starka sammandragningar som ofta gör att jag blir yr, illamående och ibland håller på att svimma. Men som tur är så är inte alla dagar likadana!
    Idag fyller vår största 3 år! Härligt väder för en födelsedag!
    Hoppas att du fortsätter att må bra fram tills det är dags!
    Längtar efter långa promenader när allt är klart! Ha det bra!
    Hej i vårsolen!
    Åh, exakt en vecka innan det är dags för mig att snittas. Håller med, tror det går jättebra nu när det är planerat, fast jag är också ganska nervös måste jag erkänna.
    Puh, det lät jobbigt med dina krämpor, tur att de snart är över, bara fyra veckor kvar för dig.
    Ja, jättefint väder! Misstänker att det är sämre väder på dotterns födelsedag nästa tisdag, måtte jag bli motbevisad.
    Har beställt ett foglossningsbälte som jag ska hämta ut på ICA idag, hoppas det hjälper.
    Ja, långa, soliga promenader med en kropp som är i bättre form än nu ser jag också fram emot.

Ha det så bra och fira dottern utav bara den {#emotions_dlg.flower}
  • Mandas mamma

SoMa72
    Hej igen!Hoppas att ni fick en fin födelsedag,fastän snön!Glad
    Vi har varit hemma sedan förra veckan, då Manda varit sjuk. Börjar bli lite kämpigt då man själv inte mår så bra!
    Det känns som om dagen för snittet närmar sig med stormfart. Tänker inte på det hela tiden,men visst dyker det upp i tankarna dagligen! Hur känner du? Förbereder du dig på något sätt? Kanske bara försöka ta det lugnt och vänta....
    Men spännande ska det bli! Visste ni vad det ska bli? VI höll oss denna gång, kunde inte det första gången!
    Hoppas att du orkar arbeta fram till planerat! Nyfiken, vad orkar du arbeta med så långt fram i graviditeten?

Ha det gott! {#emotions_dlg.flower}

• SoMa72
    Mandas mamma skrev 2014-03-19 10:30:00 följande:
    SoMa72
    Hej igen!Hoppas att ni fick en fin födelsedag,fastän snön!Glad
    Vi har varit hemma sedan förra veckan, då Manda varit sjuk. Börjar bli lite kämpigt då man själv inte mår så bra!
    Det känns som om dagen för snittet närmar sig med stormfart. Tänker inte på det hela tiden,men visst dyker det upp i tankarna dagligen! Hur känner du? Förbereder du dig på något sätt? Kanske bara försöka ta det lugnt och vänta....
    Men spännande ska det bli! Visste ni vad det ska bli? VI höll oss denna gång, kunde inte det första gången!
    Hoppas att du orkar arbeta fram till planerat! Nyfiken, vad orkar du arbeta med så långt fram i graviditeten?

Ha det gott! {#emotions_dlg.flower}

Hej Mandas mamma!
    Vi firade dottern med lite släkt på söndagen, två dagar i förskott och tur det för jag låg däckad i jordens förkylning hela förra veckan, är inte bra nu heller, men är åtminstone på jobbet igen.
    Mår Manda bra igen?
    Jag tänker väl på snittet lite nu och då, var hos BM i torsdags och då gick vi igenom vad som kommer att hända, så nu känns det ännu mer. Förbereder mig inte (än), vet inte riktigt hur man ska ska kunna göra det? Mer än att tänka positiva tankar förstås. Kom gärna med tips ifall du kommer på nåt.
    Jag jobbar som ekonomiassistent, vad jobbar du med?
    Och hur mår du nu?

Ha det bra så länge! {#emotions_dlg.flower}
  • Mandas mamma

SoMa72

Vilken tur att ni firade i förväg! Hoppas att förkylningar och annat håller sig borta, jobbigt som det är ju!
    Ja, hur kan man förbereda sig på snittet.....tanken ploppar upp allt oftare. Jag är inte speciellt orolig men vill gärna ha koll på läget. Vill checka småsaker med min stackars sambo, så han blir väl snart galen. Men nu är min väska packa och Mandas. Hon blir hos mormor och morfar under bb- tiden! Så just för tillfället har jag läget under kontroll!Glad
    Mår som tidigare men orkar inte lika mycket och gör ont och snurrar mer nu om jag anstränger mig. Försöker anpassa aktivitet efter vad jag orkar!

Jag arbetar som lärare, men är som sagt sjukskriven den tid som är kvar. Typ  2 och en halv vecka!!!!!Förvånad
    Oj vad nära det kom! Men det ska bli så härligt att få se vilken liten person som tänker komma ut!
    Inskrivning den 8 april!

Hoppas att du orkar sista dagarna på jobbet och att du får chans att ta det lugnt under den sista tiden!
    Kram

• SoMa72
    Mandas mamma skrev 2014-03-24 20:55:14 följande:
    SoMa72

Vilken tur att ni firade i förväg! Hoppas att förkylningar och annat håller sig borta, jobbigt som det är ju!
    Ja, hur kan man förbereda sig på snittet.....tanken ploppar upp allt oftare. Jag är inte speciellt orolig men vill gärna ha koll på läget. Vill checka småsaker med min stackars sambo, så han blir väl snart galen. Men nu är min väska packa och Mandas. Hon blir hos mormor och morfar under bb- tiden! Så just för tillfället har jag läget under kontroll!Glad
    Mår som tidigare men orkar inte lika mycket och gör ont och snurrar mer nu om jag anstränger mig. Försöker anpassa aktivitet efter vad jag orkar!

Jag arbetar som lärare, men är som sagt sjukskriven den tid som är kvar. Typ  2 och en halv vecka!!!!!Förvånad
    Oj vad nära det kom! Men det ska bli så härligt att få se vilken liten person som tänker komma ut!
    Inskrivning den 8 april!

Hoppas att du orkar sista dagarna på jobbet och att du får chans att ta det lugnt under den sista tiden!
    Kram
    Ja, nu får det räcka med sjukdomar och annat elände för oss båda ett bra tag.
    Samma här, vill också ha koll, jobbigt när man inte alltid kan ha det. Jag är mest orolig för att bedövningen inte ska ta, sist strulade ju EDA:n, inte på operation (då den blev toppad), men innan. Nu blir det visserligen spinalbedövning, hoppas den funkar bättre. Har dock inte packat nån väska än, borde väl göra det snart, men det känns fortf som det är låååååång tid kvar. Inte har jag tvättat några bebiskläder än heller, men det är min ambition att få det gjort under veckan.
    Alice kommer att vara med mormor & morfar hemma hos oss, de bor inte i samma stad, så det är bättre för henne att vara på hemmafronten tror jag.

Ihhh, bara en vecka och en dag kvar för dig innan ni har ert lilla underverk i famnen. Hoppas du kan ta det jättelugnt fram tills dess. Hur länge ska Manda gå på dagis? Till dagen innan snittet? Alice går fram till 12 apr, sen får hon påsklov sista veckan.

Ahh, vilka årskurser då? Och vilka ämnen  har du? Jobbar du i Knivsta eller sitter du och pendlar i vanliga fall?

Nu är det bara en vecka kvar för mig att jobba, det ska jag nog härda ut förutsatt att alla är friska.

Kram
  • Mandas mamma
    SoMa72 skrev 2014-03-26 08:07:15 följande:
    Ja, nu får det räcka med sjukdomar och annat elände för oss båda ett bra tag.
    Samma här, vill också ha koll, jobbigt när man inte alltid kan ha det. Jag är mest orolig för att bedövningen inte ska ta, sist strulade ju EDA:n, inte på operation (då den blev toppad), men innan. Nu blir det visserligen spinalbedövning, hoppas den funkar bättre. Har dock inte packat nån väska än, borde väl göra det snart, men det känns fortf som det är låååååång tid kvar. Inte har jag tvättat några bebiskläder än heller, men det är min ambition att få det gjort under veckan.
    Alice kommer att vara med mormor & morfar hemma hos oss, de bor inte i samma stad, så det är bättre för henne att vara på hemmafronten tror jag.

Ihhh, bara en vecka och en dag kvar för dig innan ni har ert lilla underverk i famnen. Hoppas du kan ta det jättelugnt fram tills dess. Hur länge ska Manda gå på dagis? Till dagen innan snittet? Alice går fram till 12 apr, sen får hon påsklov sista veckan.

Ahh, vilka årskurser då? Och vilka ämnen  har du? Jobbar du i Knivsta eller sitter du och pendlar i vanliga fall?

Nu är det bara en vecka kvar för mig att jobba, det ska jag nog härda ut förutsatt att alla är friska.

Kram
    Hej SoMa72!
    Det slog mig hur lika våra förra förlossningar verkar ha varit! Hade också problem med bedövningen. Var du vaken vid förra snittet?
    Idag om två veckor borde jag vara inne på Ackis och vänta på att mitt andra barn ska komma!!!Lite svårt att förstå hur nära det är! Jag har faktiskt tvättat lite babykläder i ren terapi, när jag inte orkat vänta längre! Glad

Känner mig faktiskt inte jätteotymplig och stor som jag kände mig den sista månaden med Manda. Visst har jag ont och starka sammandragningar,men jag har inte hunnit bli svullen och jobbig!

Jag är utbildad åk f- 6 lärare men undervisar åk 1-3. Jag arbetar i Sigtuna, så det blir lite bilpendling i vanliga fall!
    Passar på att fråga, ska du på inskrivning några dagar innan kejsarsnittet? Åker du själv på det el har du någon med dig? Det verkar som om den tar ganska lång tid!?

Hoppas att du orkar med sista veckan på jobbet och att du sedan kan slappna av och ta det lite lugnt hemma!
    Ha det gott och njut av magen! Kram
  • SoMa72
    Mandas mamma skrev 2014-03-27 07:54:40 följande:
    Hej SoMa72!
    Det slog mig hur lika våra förra förlossningar verkar ha varit! Hade också problem med bedövningen. Var du vaken vid förra snittet?
    Idag om två veckor borde jag vara inne på Ackis och vänta på att mitt andra barn ska komma!!!Lite svårt att förstå hur nära det är! Jag har faktiskt tvättat lite babykläder i ren terapi, när jag inte orkat vänta längre! Glad

Känner mig faktiskt inte jätteotymplig och stor som jag kände mig den sista månaden med Manda. Visst har jag ont och starka sammandragningar,men jag har inte hunnit bli svullen och jobbig!

Jag är utbildad åk f- 6 lärare men undervisar åk 1-3. Jag arbetar i Sigtuna, så det blir lite bilpendling i vanliga fall!
    Passar på att fråga, ska du på inskrivning några dagar innan kejsarsnittet? Åker du själv på det el har du någon med dig? Det verkar som om den tar ganska lång tid!?

Hoppas att du orkar med sista veckan på jobbet och att du sedan kan slappna av och ta det lite lugnt hemma!
    Ha det gott och njut av magen! Kram
    God morgon!

Ja, det var på vippen att de fick söva mig eftersom det tog tid för bedövningen att verka uppe på op, men i sista sekund började den verka så då fick jag vara vaken. Du då?

Tänk att vi får barn exakt en vecka efter varandra, kul!

Skönt att du inte är svullen osv, själv känner jag mig otymplig pga foglossning, har inte heller blivit så svullen (än), kanske kommer de sista veckorna? Igår på kvällen hade jag ganska många och täta förvärkar...

Åhå, du pendlar dit, vad tar det? 25-30 min/väg?

Ska på inskrivning 15:e apr, åker själv och lämnar dottern hos farmor & farfar som bor i stan. Tyckte de sa att det åtminstone tar hela fm. Hur gör du? Om du nu skulle åka själv och vill sällskap så kan jag ställa upp. Ska du vara där 08.30?

Sköt om dig och magen så länge!
    Kram  
  • Mandas mamma
    SoMa72 skrev 2014-03-27 09:44:41 följande:
    God morgon!

Ja, det var på vippen att de fick söva mig eftersom det tog tid för bedövningen att verka uppe på op, men i sista sekund började den verka så då fick jag vara vaken. Du då?

Tänk att vi får barn exakt en vecka efter varandra, kul!

Skönt att du inte är svullen osv, själv känner jag mig otymplig pga foglossning, har inte heller blivit så svullen (än), kanske kommer de sista veckorna? Igår på kvällen hade jag ganska många och täta förvärkar...

Åhå, du pendlar dit, vad tar det? 25-30 min/väg?

Ska på inskrivning 15:e apr, åker själv och lämnar dottern hos farmor & farfar som bor i stan. Tyckte de sa att det åtminstone tar hela fm. Hur gör du? Om du nu skulle åka själv och vill sällskap så kan jag ställa upp. Ska du vara där 08.30?

Sköt om dig och magen så länge!
    Kram  
    Hej!
    Det känns lite konstigt men härligt att räkna ner dagarna tills det är dags! Vi har inte tagit reda på vad det kommer att bli, jag är så nyfiken!! Med första kunde jag inte hålla migGlad men med den här har det varit så mycket olika saker, så det känns bara härligt att det kommer ett barn! Min förlossning varade i ca 9 timmar innan det visade sig att mina stormvärkar inte skulle få ut vår Manda. Då hennes värden började sjunka blev det blixtsnabbt bestämt med akutsnitt. Innan dess hade de försökt sätta epidural,men inte lyckats. Jag var vaken vid snittet och är glad för det! Men nu när man har gått igenom ett planerade kejsarsnittet så känns det lugnare och som om man kommer att ha mindre ont efteråt, vilket jag är tacksam för!

Jag har också börjat känna av förvärkar, speciellt på nätterna. Lustigt att det kan göra så ont fast det inte ska vara dags på länge! 

Vad gullig du är som erbjuder sällskap till inskrivningen! GladJag ska på inskrivning den 8:e kl. 10.30 och får faktiskt med mig min sambo, eftersom jag har svårt att ta mig själv! Hörde också att det kunde ta ett tag...

Hoppas att dina förvärkar lugnar ner sig, man vill ju helst "hålla" till det datum man fått!
    Ha det bra de sista veckorna! Hoppas att du kan njuta av vårsolen!
    Kram
  • SoMa72
    Mandas mamma skrev 2014-03-28 10:29:29 följande:
    Hej!
    Det känns lite konstigt men härligt att räkna ner dagarna tills det är dags! Vi har inte tagit reda på vad det kommer att bli, jag är så nyfiken!! Med första kunde jag inte hålla migGlad men med den här har det varit så mycket olika saker, så det känns bara härligt att det kommer ett barn! Min förlossning varade i ca 9 timmar innan det visade sig att mina stormvärkar inte skulle få ut vår Manda. Då hennes värden började sjunka blev det blixtsnabbt bestämt med akutsnitt. Innan dess hade de försökt sätta epidural,men inte lyckats. Jag var vaken vid snittet och är glad för det! Men nu när man har gått igenom ett planerade kejsarsnittet så känns det lugnare och som om man kommer att ha mindre ont efteråt, vilket jag är tacksam för!

Jag har också börjat känna av förvärkar, speciellt på nätterna. Lustigt att det kan göra så ont fast det inte ska vara dags på länge! 

Vad gullig du är som erbjuder sällskap till inskrivningen! GladJag ska på inskrivning den 8:e kl. 10.30 och får faktiskt med mig min sambo, eftersom jag har svårt att ta mig själv! Hörde också att det kunde ta ett tag...

Hoppas att dina förvärkar lugnar ner sig, man vill ju helst "hålla" till det datum man fått!
    Ha det bra de sista veckorna! Hoppas att du kan njuta av vårsolen!
    Kram
    God morgon!

8 dagar kvar för dig nu, härligt!

Ser ju verkligen fram emot ett snitt där man vet vad som händer och sker. Och hoppas allt går bra så det inte blir nån infektion i såret eller så. Blir även spännande att se hur det går med amningen den här gången, gick inte bra förra, vi fick ge ersättning varannan timme på BB, kom aldrig igång riktigt och den stora mjölkproduktionen lyste med sin frånvaro. Efter 3 månader gav jag upp, hoppas det funkar nu.

Sista jobbardagen för mig idag, sitter och avslutar för fullt, är dock inte överhopad av jobb, det känns bra.

Var hos BM i måndags, då var alla värden bra och hon hade lagt sig nedåt nu istället för i tvärläge som hon låg i sist, busungen! Hjärta Nästa gång ska jag dit 11 apr, då har du precis blivit tvåbarnsmamma!

Hoppas du mår bra. Såg du att jag hade skickat ett meddelande till dig?

Kram på dig!
  • Mandas mamma
    SoMa72 skrev 2014-04-02 09:02:33 följande:
    God morgon!

8 dagar kvar för dig nu, härligt!

Ser ju verkligen fram emot ett snitt där man vet vad som händer och sker. Och hoppas allt går bra så det inte blir nån infektion i såret eller så. Blir även spännande att se hur det går med amningen den här gången, gick inte bra förra, vi fick ge ersättning varannan timme på BB, kom aldrig igång riktigt och den stora mjölkproduktionen lyste med sin frånvaro. Efter 3 månader gav jag upp, hoppas det funkar nu.

Sista jobbardagen för mig idag, sitter och avslutar för fullt, är dock inte överhopad av jobb, det känns bra.

Var hos BM i måndags, då var alla värden bra och hon hade lagt sig nedåt nu istället för i tvärläge som hon låg i sist, busungen! Hjärta Nästa gång ska jag dit 11 apr, då har du precis blivit tvåbarnsmamma!

Hoppas du mår bra. Såg du att jag hade skickat ett meddelande till dig?

Kram på dig!
    Hej!
    Sista dagen avklarad?! Grattis! Nu kan du bara njuta av dagarna fram tills det är dags. Kan inte riktigt förstå att det är så få dagar kvar!!
    Förhoppningsvis håller man fram till det planerade snittet och får göra det i lugn och ro. Nu har jag börjat få så mycket riktigt onda förvärkar,så man vet ju inte om det är nån som vill komma ut innan nästa torsdag?! Vi får se!
    Ja, det där med amningen var ju en egen historia! Vi var ju några dagar på neonatal och sköterskorna glömde liksom bort det där med amning, Jag försökte då jag fick tillfälle, men hade ju ingen aning om hur det skulle funka egentligen. Hon koppades under de dagar vi var där,men jag hade nog tur och fick igång amningen hemma.
    Vad skönt att allt var bra hos BM! Glad
    Jag är inte så insatt men var kan jag hitta detta meddelande...?

Kram och hoppas att du får fina, lugna dagar innan det är dags!
  • SoMa72

Mandas mamma, stort lycka till idag!
    Hör av dig sen när du orkar...
    Många kramar

• Mandas mamma
    SoMa72 skrev 2014-04-10 06:38:40 följande:
    Mandas mamma, stort lycka till idag!
    Hör av dig sen när du orkar...
    Många kramar

Hej! SoMa72
    Provar för säkert fjärde gången att göra ett inlägg. Har inte funkat....
    Vi kom hem med en fin liten kille på söndagen den 13. Allt gick bra! Hur har det gått för dig?
    Har du några tankar på att gå på fröhusets träffar framöver? Skulle vara roligt att ses med de små!

Hoppas att ni också njuter av er bebis och det härliga vädret!
    KramHjärta
  • SoMa72
    Mandas mamma skrev 2014-04-24 19:07:01 följande:

Hej! SoMa72
    Provar för säkert fjärde gången att göra ett inlägg. Har inte funkat....
    Vi kom hem med en fin liten kille på söndagen den 13. Allt gick bra! Hur har det gått för dig?
    Har du några tankar på att gå på fröhusets träffar framöver? Skulle vara roligt att ses med de små!

Hoppas att ni också njuter av er bebis och det härliga vädret!
    KramHjärta

Hej!

Nu är det ju min tur att inte ha svarat på jättelänge!
    Grattis till lille sonen! {#emotions_dlg.flower} 
    Det har gått bra här också, bortsett från att hon gick ner i vikt en massa och hade svårt att gå upp trots amning och ersättning, har varit ett himla flängande både till Ackis och BVC, men sen i måndags verkar det ha vänt och nu behöver jag bara väga henne en gång i veckan.
    Jo, det där mailet jag skrev bör du se i din inkorg här på FL, fast du ser det säkert lättare om du kollar via datorn och inte i mobilen.
    Vill absolut gå till Fröhuset och träffas där. Har du varit dit redan? Ska vi ses där nån måndag? När passar det dig? 
    Nästa vecka får Alice bara 15 h, antar att det Manda redan har så denna veckan? Går det bra eller är det jättetufft?

Kram Hjärta 
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ Amanda 17 apr 2014 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden BF April 2014 Uppsala