SoMa72 skrev 2014-03-26 08:07:15 följande:
Ja, nu får det räcka med sjukdomar och annat elände för oss båda ett bra tag.
Samma här, vill också ha koll, jobbigt när man inte alltid kan ha det.

Jag är mest orolig för att bedövningen inte ska ta, sist strulade ju EDA:n, inte på operation (då den blev toppad), men innan. Nu blir det visserligen spinalbedövning, hoppas den funkar bättre. Har dock inte packat nån väska än, borde väl göra det snart, men det känns fortf som det är låååååång tid kvar. Inte har jag tvättat några bebiskläder än heller, men det är min ambition att få det gjort under veckan.
Alice kommer att vara med mormor & morfar hemma hos oss, de bor inte i samma stad, så det är bättre för henne att vara på hemmafronten tror jag.
Ihhh, bara en vecka och en dag kvar för dig innan ni har ert lilla underverk i famnen.

Hoppas du kan ta det jättelugnt fram tills dess. Hur länge ska Manda gå på dagis? Till dagen innan snittet? Alice går fram till 12 apr, sen får hon påsklov sista veckan.
Ahh, vilka årskurser då? Och vilka ämnen har du? Jobbar du i Knivsta eller sitter du och pendlar i vanliga fall?
Nu är det bara en vecka kvar för mig att jobba, det ska jag nog härda ut förutsatt att alla är friska.
Kram
Hej SoMa72!
Det slog mig hur lika våra förra förlossningar verkar ha varit! Hade också problem med bedövningen. Var du vaken vid förra snittet?
Idag om två veckor borde jag vara inne på Ackis och vänta på att mitt andra barn ska komma!!!Lite svårt att förstå hur nära det är! Jag har faktiskt tvättat lite babykläder i ren terapi, när jag inte orkat vänta längre!
Känner mig faktiskt inte jätteotymplig och stor som jag kände mig den sista månaden med Manda. Visst har jag ont och starka sammandragningar,men jag har inte hunnit bli svullen och jobbig!
Jag är utbildad åk f- 6 lärare men undervisar åk 1-3. Jag arbetar i Sigtuna, så det blir lite bilpendling i vanliga fall!
Passar på att fråga, ska du på inskrivning några dagar innan kejsarsnittet? Åker du själv på det el har du någon med dig? Det verkar som om den tar ganska lång tid!?
Hoppas att du orkar med sista veckan på jobbet och att du sedan kan slappna av och ta det lite lugnt hemma!
Ha det gott och njut av magen! Kram