• cjohannas

BF April 2014 Uppsala

Hej.

Väntar mitt andra barn med bf den 4 April 2014. (ultraljud om drygt 2 veckor då vet vi säkert) 
    Mycket tankar om hur denna graviditet och förlossning blir.
    Skulle vara kul om några vill följas åt hela graviditeten och efteråt. 
    Hur eran graviditet är ? 
    Hur ni känner inför förlossningen ?
    Allt som har med graviditet och förlossningen att göra.

4/4  cjohannas (Andra barnet)

• Svar på tråden BF April 2014 Uppsala
  • elyse
    cjohannas skrev 2013-12-29 18:40:56 följande:
    Okej vad roligt, nära varandras BF. 

Okej vad skönt för dig att slippa. Jo tack min gillar också att livas på natten. 
    Får jag fråga var ni bor? ;) Vi bor i Luthagen, men går på Flogsta mödravårdcentral. Får se om jag kommer att hänga mer på Svartbäckens öppna förskola sedan... 
  • cjohannas

Vi bor i Salabacke. Luthagen är inte så farligt långt bort. 

Ja vad trevligt, finns ju en hel del öppna förskolor.  

• elyse

Imorgon ska vi köpa bebissäng (på IKEA - och spraymåla den silver!) och beställa vagn (en Brio Happy i lila). :D

• Isabellathoren

Hej! Jag väntar vårat tredje barn den 21 april. Har 2 pojkar sedan tidigare som är födda -10 och -12. Kollade inte upp könet med de 2 första men det barnet vi väntar nu så kunde vi inte hålla oss. Vi väntar våran 3 pojke. Men jag var inställd på det och vi är så glada. Får se hur det kommer gå med så pass tajt mellan de sista barnen. Är lite nervös. Är 28 år och bor ca 7mil utanför Uppsala.

• cjohannas

Elyse- Okej härligt!, har ni mycket kvar att inhandla ? 

Isabellathoren- 

Välkommen ! 
    Vad spännande, hur har din graviditet varit hittills ? 

Vad kul med massor av pojkar.
    Jag har ingen erfarenheter när det skiljer lite mellan barnen.
    Men tror att det kan bli både tufft och sen att det kommer gå bra så klart!
    Dom kommer nog leka med varandra, men syskon brukar komma överens och i bland inte.  

Tror nog inte du ska oroa dig så mycket och njuta av din graviditet och pojkarna.
    Kan du inte prata med någon om detta om att få lite tips eller så ?

• elyse
    cjohannas skrev 2014-01-20 10:08:47 följande:
    Elyse- Okej härligt!, har ni mycket kvar att inhandla ? 

Näe, bara babyskydd när det gäller det mest basala och det ska vi få av mina svärföräldrar. (Tanken är att det ska kunna ärvas inom familjen). 
  • elyse

Var ska ni gå på BVC? Jag har gått på MVC i Flogsta helt enkelt för att det var där jag fick plats och fågelvägen är det ganska nära där jag bor, men eftersom vi inte tillhör Öppna Förskolan i Ekeby (som Flogsta tillhör) funderar jag på att gå på BVC i Svartbäcken istället (10-15 minuters promenad). 

• cjohannas

Det är jätte bra att kunna ärva inom familjen. :) 

Min son går på Årsta vårdcentral, men funderar på att ta Årsta eller Samariterhemmet.
    Har inte bestämt oss ännu vilken vi ska ta. 

Ja det blir nog jätte bra. :)

• Lizaemilia

Hej! jag är gravid andra gången  ,planerad 3 april med en pojke, har en flicka som blir 4 i mars sedan innan. Jag bor också i uppsala och tänkte att det är kul att hänga på  i denna tråd!  

• Dropparsglitter

Hej!
    Jag bor också i Uppsala. Har en son på fem år och väntar nu en liten tjej enligt RUL. Går på Samariterhemmets MVC och har samma BM som med sonen. BF 5 April men önskar snitt så vi får se hur det blir.

Svar på tråden BF April 2014 Uppsala